Geheugen "ineens" kapot

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Dit vind ik toch wel vaag, een reepje 256 MB PC2100 geheugen doet het opeens niet meer. Windows ziet maar 256 (ik heb in totaal 512).

Ook met dit reepje alleen in de PC, start hij niet op, hij doet dus gewoon niks meer.

Maar is dit samenhangend met het volgende verhaal?

Ik wilde de PC van mijn oom fixen (doet heel raar), dus ik zet die pc, op mijn pc-case (dus op mijn computer), dus niet op de grond, vanwege ruimte besparing.

Dus ik raak die case aan, en voel al gelijk wat stroom door me heen lopen, ik til die kast een beetje op, en zie zo vonkjes overspringen op mijn eigen pc-case, zou dit evt hier door kunnen komen dat dit geheugen nu stuk is? :?
Er zat geen voedings stekker meer in mijn eigen pc, die had ik in de PC van mijn oom gedaan.

Ik heb overigens nog wel garantie op het geheugen.

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 26-01-2003 21:44 ]

Verwijderd

Geheugen is nogal gevoelig voor spanning, dus het zou zomaar kunnen...

• eX0duS
Ah, snelle reactie. :)
Maar mocht het daar aan liggen, waarom nou net "dat" reepje geheugen, en bijv. niet mijn CPU oid? Ik hoop trouwens maar dat er niet meer stuk is...

[ Voor 22% gewijzigd door eX0duS op 26-01-2003 21:45 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Klinkt als een niet geaarde pc, dan kan je wel eens ineens stroom voelen en dat kan genoeg zijn. Duw het voor de zekerheid eens goed aan (het geheugen).

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
ESD, de stille killer. Een chip kan direct kapot zijn of door de optater na enkele maanden 'op eens' de geest geven. Waarom die chip wel en de ander niet? Tja, hangt af v.d. gevoeligheid en hoeveel lading er door heen kwam.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• eX0duS
Ik heb al geprobeerd het geheugen te verplaatsen een aan te duwen, dat mag niet meer baten, het doet gewoon niks meer.

• eX0duS
Abbadon schreef op 26 januari 2003 @ 21:48:
ESD, de stille killer. Een chip kan direct kapot zijn of door de optater na enkele maanden 'op eens' de geest geven. Waarom die chip wel en de ander niet? Tja, hangt af v.d. gevoeligheid en hoeveel lading er door heen kwam.
Ik heb dus niks van de hardware aangeraakt verder.
Overigens aard ik me aan de verwarming, maar het wil ook wel eens voorkomen dat ik me "aard" aan de kast, maar aangezien mijn PC niet in een geaard stopcontact zit, is dit dus erg fout?

Maar waardoor het nu stuk is gegaan, is een raadsel, of is dit vrijwel zeker de oorzaak?

[ Voor 10% gewijzigd door eX0duS op 26-01-2003 21:52 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ESD is vaker de oorzaak dan je zou denken :) Daarom zijn bedrijven ook niet blij als ze weer geheugenmodules terug krijgen want ze zijn meestal wel kapot gegaan door ESD...
(hoeft niet eens aan de klant te liggen oid)

De effecten van een esd beschadiging kunnen maanden later opeens optreden...
(zei abbadon ook al maar ter volledigheid van mijn post :P)

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 26-01-2003 22:07 ]

Tweakers Discord

• eX0duS
Wie weet wat me nog te wachten staat dan. ;)

Je eigen aarden aan de verwarming is toch altijd goed hé?

[ Voor 41% gewijzigd door eX0duS op 26-01-2003 22:11 ]

Verwijderd

eX0duS schreef op 26 January 2003 @ 22:10:
Wie weet wat me nog te wachten staat dan. ;)

Je eigen aarden aan de verwarming is toch altijd goed hé?
Ja maar je pc aarden is nog veel beter :D anders hang je ff een draadje vanaf de aardedraad naar de verwarming.
Pagina: 1