Toon posts:

geen 5.1 op a7n8x

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt en de complete nforce topics doorgelezen.. maar ik kan geen antwoord vinden op het volgende probleem..

ik heb hoe ik het ook doe geen 5.1 uit me 5300 op me a7n8x(non-deluxe)

ik heb al software op 5.1 en stekkers geprobeerd te wisselen, maar werkte helaas gewoon niet..

ook werkt het programma'tje sndstorm niet.. zegt bij uitvoeren dat me drivers niet geinstalleerd zijn, vraagd om herinstall.. maar na herinstall drivers zelfde gezeik.

al 2x windows opnieuw geinstalleer..

wie heeft ervaring met 5.1 op dit bord..

hardware:

XP1800@XP 2600
A7N8X
256 mb ddr 333

drivers zijn nforce whql 2.00

servicepack 1
winxp pro

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik move 'm naar AV. Het geluid zit dan wel op het moederbord maar is toch een op zich staand iets en in AV hebben ze meer verstand van 5.1 setjes, geluidskaarten en de drivers en aansluitingen daarvan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
okdan.. laten we hopen op een zege uit die richting

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kan je alvast vertellen dat je pas 5.1 geluid hebt, als je een 5.1 bron gebruikt, zoals DVD of een DIVX met een AC3 soundtrack en een geschikte speler. De problemen met je drivers zeggen me niets, hoe staat-ie erbij in het apparaatbeheer?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
ik had met mijn vorige mobo's

p4b533
p4pe

ook onboard sound.. maar dat werkte gewoon in winamp over 4 boxen.. bij dit mobo niet meer...

in apparaatbeheer gewoon als nforce audio codec

(edit) zal ff dvd spelen...(edit)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 21:47 ]

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:14

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Ik kan me vergissen maar heeft een A7n8x (non-deluxe) wel Soundstorm? volgens mij niet namelijk.. Dus dat, dat niet werkt is niet zo verbazingwekkend. Verder weet ik niet in hoeverre het gebrek daaraan je limiteerd in je 5.1 mogelijkheden.

[Edit] Voor zover ik zo gauw ff rondneus heb je met een A7N8X alleen 6 kanaals geluid maar dat betekend niet automatisch ook 5.1 DDigital. Daar moet je dus een Deluxe voor hebben.. Heeft die A7N8x (non-deluxe) wel een SPDIF uitgang?

[ Voor 34% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 26-01-2003 21:53 ]

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas niet..., maar dat gaat ook niet op me inspire 5300

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar een 5.1 live er bij gekocht.. was toch al niet zo te spreken over onboard quality

deze mag dicht..

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Kijk, dat probleem heb ik dus ook! Ik heb nu een Asus A7N8X en een Creative DTT2200...Ik heb de rear speakers netjes op de line in en de sub/center op de mic-in aansluiting aangesloten. Bij audio eigenschappen in het configuratiescherm aangegeven dat ik een 5.1 setje heb, en in de taakbalk bij 't aloude welbekende volume pictogrammetje aangegeven dat de rear/center/sub op de bovengenoemde kanalen hangen...Maar nog heb ik enkel m'n frontspeakers aan de praat gekregen :( Ook ik heb last van die fout dat ie soundstorm niet (handmatig) wil laden...

Ik draai overigen win2k pro :)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Iemand? Ik kan zo niet fatsoenlijk muziek luisteren, terwijl ik dit bordje vooral heb gekocht omdat m'n live 5.1 dood was gegaan, en ik dat reden zag om te upgraden :)

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
zork schreef op 13 March 2003 @ 20:37:
Ik heb de rear speakers netjes op de line in en de sub/center op de mic-in aansluiting aangesloten.
Je bedoelt LineOut hoop ik? En Mic-In is bij mij weten toch voor de MICrofoon :s

Voor de anderen: download misschien de drivers van je mobo-producent zelf en niet de drivers die MS voorstelt?

Vraag: hebben jullie last met je OnBoard analoog geluid? Krakelingen enzo? (Deluxe en Non-Deluxe)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Die line-in en mic-in klopt inderdaad, is bij mijn Asus A7V8X ook zo, dmv drivers worden deze rear-out en sub/center-out.
Misschien staan de instellingen fout? Bij mijn drivers zat een geluidstest, ik weet niet of dat ook zo is bij de nforce.

I don't have a solution; but I do admire the problem.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Met de A7N8X, komt er het SoundStorm Audio Control Panel. Bij speaker selectie, moet je hem iig op 6 speakers zetten, en ook een vinkje zetten bij 'center speaker', in het eerste tabje. Die 2 dingen zijn iig nodig, om 5.1 surround te krijgen, wat betreft wave/dvd geluid :) Maak anders eens een screenshot van je huidige instellingen in dat Control Panel, dan is er misschien te zien wat er fout staat ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

heb je niet nvswap nodig om het in te stellen die staat gewoon op de site van nvidia

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Ik heb trouwens ook een probleem met mijn 5.1 geluid (AC97), veel spelletjes geven aan dat 3d geluid niet word ondersteund. Bijvoorbeeld: Unreal Tournament geeft geen geluid achter in hardware 3d, maar wel in surround mode. Van gekraak heb ik geen last.

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Pagina: 1