Toon posts:

Asus V9280S niet overclockbaar???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vrienden,

Vorige week heb ik bij Mycom een Asus V9280S gekocht. Da's een ti-4200 met 8x AGP. Het is een extra snelle versie. Volgens de doos 20% sneller dan de gewone concurrenten.

De kaart werkt prima. 3DMark score van 10500. Alles speelbaar in de hoogste setting. Heel mooi allemaal.

Probleem is alleen dat deze kaart geen milimeter is over te klokken. Standaard looptie op 275/600. En die instellingen verhogen gaat niet goed. De 275 krijg ik nog naar 286, maar verder crasht alles.

En de kaart heb ik juist gekocht omdat hij zo goed zou zijn over te klokken. Maar dat werkt dus niet.

Heb ik nu gewoon vette pech of is er echt iets niet goed aan de kaart???
Oh ja, hoe is die 3dMark score?

Bedankt voor jullie hulp!
Groeten

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer het eens met je kast open om te kijken of het niet aan de warmte ligt. Maar het blijft toch vooral een kwestie van geluk hoever je je kaart kan OC-en :)

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:01
Ik denk dat je een rot exemplaar hebt, maar hoe ver kom je met het geheugen?
PS. groeten hoeven niet, Tweakers groeten elkaar altijd ;)

Verwijderd

Wat werkt precies niet? Vastslaan? Artifacts? Verder kun je wel eens een kamerwaaier proberen.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 21:10:
Volgens de doos 20% sneller dan de gewone concurrenten.
Ik zou echt niet zo vertrouwen op wat ze op de doos zeggen, joh...
Ze zullen niet zeggen "net zo snel als de concurrent" toch? :)

Maarja, koel em voldoende idd en je hebt gewoon kans dattie niet ver te oc-en valt, das per kaart anders..
Die 3dmarkscore is aardig, maar daar is al een speciaal topic voor (zowel voor showen als voor t vragen of t goed is, is er 1 ) :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat ding is out of the box al overclocked, een Ti4200 doet standaard namelijk 250/500. Deze Asus Ti4200 is dus iets sneller dan een standaard Ti4400. Ik kan me voorstellen dat het gros van z'n OC potentie al (af fabriek) opgebruikt is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de OC-potentie er in de fabriek inderdaad al doorheen is gejast. En qua 3dMark score hebben jullie gelijk. Helemaal omdat de rest vam mijn systeem redelijk is, maar niet high end. Net zoals mijn score :)

Ik heb een neefje die nog wel eens wat kan met pc's enzo. Misschien kan hij me helpen met een betere cooling.

Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1