Autoradio met minidisc, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kan binnenkort mijn Honda Civic City 1.4i ophalen :7 en er zit nog geen radio in.

Ik wil een autoradio gaan kopen met een MiniDisc player erin maar heb nog geen idee welke. Ik wil iig een vrij zware amp hebben (45 watt of hoger) en een goede kwaliteit voor niet al te veel geld.

Wie heeft er ervaring met autoradio minidisc combi's :?

Ik heb al lopen zoeken op kieskeurig e.d. maar dat is allemaal wat outdated...

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 14:47
Nah ik heb er een van JVC, hij doet het in priciepe prima... Het is een player met een cd-wisselaar, en voorop cd+minidisk.
Een nadeel: Ik heb 2 keer de stroom van de autoradio moeten halen omdat als je het frontje open doet en hem dan snel weer dicht dan gaat ie toch nog de cd eruit persen en kan ie er dus niet uit. Hij blijft dan halverwegen zitten en hij komt er dan voor geen mogelijkheid uit, en er komt zelfs geen geluid uit de radio.
Om dat op te lossen hal je de stroom er ff af en kan komt hij er de volgende keer WEL weer uit. Best stom. Maargoed
Dit heb ik 1 keer zelf veroorzaakt. En 1 keer door iemand die de minidisk er verkeerd om in deed (niet naar het pijltje gekeken, en 90 graden gedraait).

Voorderest is het een mooi dingtje, helder geluid. MD's laden duurt ietsjes langer dan op mijn sony deck.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Wij hebben pas een nieuwe Pioneer MD-speler in de auto, werkt perfect. Hij kan MDLP afspelen, hij heeft een RDS-radio met een supergoede ontvangst en ziet er nog strak uit ook.
Het gaat om dit model.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Ik heb ervaring met een Pioneer en 2 Clarion modellen. Als je een graad in de technische wetenschappen hebt, is die Clarion perfect. Hoewel daar natuurlijk ook wel geld dat de duurdere (die ik nu heb) ingewikkelder is dan de goedkopere. Dat geldt dus ook voor de bediening.
Die Pioneer is ook een fantastisch apparaat, alleen het geluid is wel duidelijk minder dan de Clarions.
Ik moet er wel bij zeggen dat ze alledrie niet meer gemaakt worden.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12 15:27

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb ervaring met een tegenwoordig gedateerd en ondertussen uit m'n auto gestolen Sony MDX-CDR7900R headunit. Tegenwoordig heb ik een Kenwood 6051 die MP3's kan afspelen, dus ik kan een goede vergelijking maken tussen een MD-head en een MP3-head.

Het voordeel van MD's is dat je CD qualiteit geluid hebt maar ook maar maximaal de lengte van een CD op een MD kwijt kunt. Hoewel er zo ver als ik weet tegenwoordig ook long-play decks zijn waar je dus veel meer op een MD kwijt kunt.

MP3 heeft als voordeel dat de CD's goedkoper zijn en je verschillende albums op een CD kwijt kunt. Met tien CD's heb je dan al snel het equivalent van zo'n 60 minidiscs bij je. Maar daar staat tegenover dat je ongeveer 1 à 2 seconden pauze tussen de nummers hebt. Bij live-concerten en mixen is dat dus niet echt handig.

Ik zou zelf niet voor Sony gaan. De receiver, radio, ontvangt erg slecht. Maar als je geen radio nodig hebt, de versterker in Sony head-units is over het algemeen van hoge kwaliteit. Ik weet niet hoe het met de rest van de kwaliteit van huidige Sony-head-units zit, maar de mijne moest naar twee-en-een-half-jaar trouwe dienst gerepareert worden omdat de laser op was. Toen was ik blij dat ik een drie jarig garantie contract had afgesloten.

Daarnaast moet je ook opletten bij Sony met de extra vesterker uitgangen. Als ik het goed heb werken die van Sony op 4V en die van de rest op 2,5V.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 21:06

Aidix

Geluidspietlut

Mag ik ff interrupteren enzo...

Ik heb 3 MD headunits (2 ex), waarvan 2x sony en 1x Kenwood.
Sony nummer 1 werd gejat, dat was op zich een goede, dwz hij functioneerde naar behoren maar ik was wel van plan om een equalizer aan te schaffen want de verhouding laag/midden/hoog was nogal scheef.
Nummer 2 was een drama, die ging dezelfde dag nog retour naar de winkel, zo'n slecht geluid uit die versterker dat het bij 55% volume al ging vervormen over mijn Kenwood powerversterker... Vervormen op de Line-out dus he. Ken je nagaan, de nieuwe versie is slechter dan de oude. Uiteraard zag de nieuwe er wel heel 'stoer' uit, veel belangrijker dan goed geluid.

Ik heb toen een Kenwood KMD9000 ofzo besteld, en die Sony meuk verbleekt echt bij het geluid dat daaruit komt.
(In de tussentijd heb ik even met mijn (sharp) portable MD recorder rondgereden en het geluid daaruit was beter dan beide sony MD radio's)

-De versterker is krachtiger. '4x50watt' op een sony is in de praktijk minder sterk dan 4x45watt uit een Kenwood, check ff de echte specificaties dan zie je dat Sony minder sterk is en meer vervormt. (Dit is altijd zo bij welke Sony audio apparatuur je ook koopt, de 'reclame vermogens' zijn altijd veel te hoog omdat ze bijvoorbeeld met lekker hoge THD opgeven.) Kenwood vervormt pas veel later, als hij vol open staat. Scheelt ongeveer 2 a3watt RMS.
-de pre-out is 4,5v bij Kenwood, bij Sony 2v
-ik heb nu geen equalizer meer nodig, want het geluid uit de Kenwood is veel beter in balans.
-geen haperende MD's meer, Sony sloeg over/bleef steken Kenwood niet. Die MD's waren dan wel heel slecht, dus toch knap dat de Kenwood ze wel las.

Sony is echt bagger, besteden meer tijd aan reclame, verpakking en uiterlijk dan aan technische kwaliteiten zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Aidix op 27-01-2003 13:16 ]

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dat baggerding was de MDX-CA580, die heb je ook in een "ekspl00d" versie. Be warned

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 16:34
Aidix, je baseert je uitlatingen op je eigen ervaringen. Begrijpelijk, maar niet toelaatbaar volgens mij. Ik hebzelf de MDX-C7970 en deze hapert nooit, blijft nooit steken oid. Geeft ook een prima geluid. Denk dat je boxen hiermee ook een hoop kan helpen. Had eerst bagger-boxjes....vervangen en het klonk als een geheel nieuw apparaat.

En ik vind dat het een kwestie van ZELF luisteren is. Net als bij een tv. Veel mensen vinden Sony niets...maar ik ben niet anders gewend en wil dus ook niet anders.

[ Voor 20% gewijzigd door toastingnow op 27-01-2003 13:39 ]

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Niet toelaatbaar??
Niet toelaatbaar is het dat als je een MD radio koopt dat daar bij iets meer dan de helft van max volume al zware vervorming uit komt. UItgangssignaal van een line-out hoort van een uitstekende kwaliteit te zijn.

Mijn eerste MD radio was trouwens dezelfde als jij, MDXC7970, dat is op zich een prima ding, en vele malen beter dan de opvolgers. Maar voor 'serieus werk' minder geschikt, als je er hele goede speakers en een dikke versterker aan hangt dan komen zwakke punten snel boven en er zitten ook zeer weinig instelmogelijkheden op afgezien van de onvermijdelijke MegA BassSSssss.

Op de nieuwe SOny ben je trouwens verplicht om je bass door alle " 1 > 2 > 3 > off " te zetten om hem uit te schakelen, dus als je een zware setup hebt word je bijna je auto uit geblazen als je door stap 2 en 3 MOET om hem uit te zetten. Onvoorstelbaar.

[ Voor 58% gewijzigd door Aidix op 27-01-2003 14:18 ]

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Aidix z'n ondertitel is niet voor niks geluidspietlut :P

#StopBurningStuff

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dat is zo... maar als ik gekraak hoor van oversturende versterkers, dan hoor jij dat ook.

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Sony MDX-C6700RDS of zo, ook al een oudje. Ben ik best tevreden over. De minpunten:
-wordt warm, errug warm;
-AF kan af en toe niet kiezen en blijft maar switchen;
-volumeknop (een klikkende draaiknop) binnen 3 maanden verrot, nu dus remote ;);
-zoals bijna elke radio van de afgelopen 5 jaar, display heel slecht leesbaar bij zon.

Van krakende pre-outs heb ik helemaal geen last. Sterker nog, ik heb nog nooit last gehad van krakende pre-outs bij welke autoradio dan ook (en ik heb er heel wat onder handen genomen bij familie >:) ).

Verhalen over vervorming voor het halen van het laatste stapje zijn niet gebaseerd op de werkelijkheid. 1) wat je HU doet is grotendeels afhankelijk van de speakers die je eraan hangt en 2) van je kunsten als echte hifi inbouwer voor wat betreft line-outs :P Er bestaat ook zoiets als regelbare ingangsgevoeligheid op een versterker. Voor sommigen is het niets anders dan een volumeknop |:(

van zichzelf snel vervormende line-outs zijn uiteraard not done, dat zou brakke boel zijn ;)

Over het algemeen heb ik goede ervaringen met Sony. De radio ontvangst is acceptabel, maar niet hoogstaand. Het geleverde vermogen en geluidskwaliteit voldoende en de service is top (van wat ik met Sony meegemaakt heb). Beetje electronics voor de massa. Goed, redelijke prijs, maar niet hoogstaand. Een Kenwood heeft technisch gezien mijn voorkeur, ware het niet dat die altijd zo lelijk zijn :7

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Afbeeldingslocatie: http://www.kenwood.nl/grafika/products/car-audio/velike/kmd-ps971r-x.jpg

kmd-ps971r
volautomatisch open/dicht front, duidelijke display en makkelijke bediening.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

AV-materiaal

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-12 14:01
Wekkel schreef op 28 januari 2003 @ 12:02:
Sony MDX-C6700RDS of zo, ook al een oudje. Ben ik best tevreden over. De minpunten:
-wordt warm, errug warm;
-AF kan af en toe niet kiezen en blijft maar switchen;
-volumeknop (een klikkende draaiknop) binnen 3 maanden verrot, nu dus remote ;);
-zoals bijna elke radio van de afgelopen 5 jaar, display heel slecht leesbaar bij zon.
ik heb die volgens mij ook (in ieder geval ook 1 van de eerste MD autoradio's)

PRECIES zelfde problemen!
vooral draaiknop is gewoon ruk :(

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Aidix schreef op 28 januari 2003 @ 11:48:
Dat is zo... maar als ik gekraak hoor van oversturende versterkers, dan hoor jij dat ook.
Ja waarschijnlijk wel ja :)
Hoewel ik nog steeds tevreden ben met me sony MZ-R909 ;)

#StopBurningStuff

• Fairy
  • Niet online
B_O_S_S schreef op 26 januari 2003 @ 21:53:
Wij hebben pas een nieuwe Pioneer MD-speler in de auto, werkt perfect. Hij kan MDLP afspelen, hij heeft een RDS-radio met een supergoede ontvangst en ziet er nog strak uit ook.
Het gaat om dit model.
Kosta ?? :9~

• [BoSS]
  • Laatst online: 05:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik denk dat de prijs je tegen zal vallen: 699 euro :X

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Als je geen disco in je auto wilt kan je natuurlijk wel een voordeliger Sony radio halen, voor 230 euro ofzo heb je er al 1.

• Fairy
  • Niet online
Ben ik weer.

Ben nog steeds op zoek en wil toch wat prijzen en specs vergelijken. Zijn er goede sites waar ik dingen kan vinden over verschillende radio's en bijbehorende prijzen :?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 18:30
ik heb een Sony MDX-C6500RX (foto) en die bevalt goed... helemaal geen klachten en ik heb 'm nu ongeveer 2 jaar...

ik heb verder geen extra speakers in m'n auto omdat ik geen zin heb om daar veel geld aan uit te geven, aangezien ik best veel muziek op MD heb staat, had ik dus gekozen voor een MD-speler... in m'n vorige auto (Starlet uit 1986) pastte de radio niet helemaal: ongeveer 1cm stak eruit :)
Nu in m'n Peugeotje 106 zit ie er netjes in.
Misschien kun je meer informatie vinden op http://www.minidisc.org/
Pagina: 1