Mag ik ff interrupteren enzo...
Ik heb 3 MD headunits (2 ex), waarvan 2x sony en 1x Kenwood.
Sony nummer 1 werd gejat, dat was op zich een goede, dwz hij functioneerde naar behoren maar ik was wel van plan om een equalizer aan te schaffen want de verhouding laag/midden/hoog was nogal scheef.
Nummer 2 was een drama, die ging dezelfde dag nog retour naar de winkel, zo'n slecht geluid uit die versterker dat het bij 55% volume al ging vervormen over mijn Kenwood powerversterker... Vervormen op de Line-out dus he. Ken je nagaan, de nieuwe versie is slechter dan de oude. Uiteraard zag de nieuwe er wel heel 'stoer' uit, veel belangrijker dan goed geluid.
Ik heb toen een Kenwood KMD9000 ofzo besteld, en die Sony meuk verbleekt echt bij het geluid dat daaruit komt.
(In de tussentijd heb ik even met mijn (sharp) portable MD recorder rondgereden en het geluid daaruit was beter dan beide sony MD radio's)
-De versterker is krachtiger. '4x50watt' op een sony is in de praktijk minder sterk dan 4x45watt uit een Kenwood, check ff de echte specificaties dan zie je dat Sony minder sterk is en meer vervormt. (Dit is altijd zo bij welke Sony audio apparatuur je ook koopt, de 'reclame vermogens' zijn altijd veel te hoog omdat ze bijvoorbeeld met lekker hoge THD opgeven.) Kenwood vervormt pas veel later, als hij vol open staat. Scheelt ongeveer 2 a3watt RMS.
-de pre-out is 4,5v bij Kenwood, bij Sony 2v
-ik heb nu geen equalizer meer nodig, want het geluid uit de Kenwood is veel beter in balans.
-geen haperende MD's meer, Sony sloeg over/bleef steken Kenwood niet. Die MD's waren dan wel heel slecht, dus toch knap dat de Kenwood ze wel las.
Sony is echt bagger, besteden meer tijd aan reclame, verpakking en uiterlijk dan aan technische kwaliteiten zelf.
[
Voor 11% gewijzigd door
Aidix op 27-01-2003 13:16
]