Zojuist even een extra blokje RAM in de bak van m'n ouders geprikt, waarmee het totaal nu op 256 MB is gekomen. Nu is een probleem waar ik me al een tijdje aan ergerde: De Power On Self Test, met in het bijzonder het tellen van het RAM, duurt belachelijk lang. Dit was al storend met 128mb, maar met 256mb ram duurt het dus nog 2x zo lang, wat inhoudt dat het nu zo'n 6 seconden duurt 
POST staat al op 'quick', en ik heb me rot gezocht naar manieren om dit te versnellen, maar ik kan het niet vinden.
Het moederbord is een Jetway J-7BXAS en er zit 1x 128mb pc133 OEM SDRAM in, en 1x 128mb pc133 Infinion. Door de blokjes kan het niet komen, want ze hebben vele jaren trouwe dienst bewezen in m'n vorige PC. (die nu DDR heeft)
De search wees al uit dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar het zijn topics zonder oplossing:
[rml][ BC3] Langzame Memory test count.[/rml]
traag opstarten
Iemand suggesties?
POST staat al op 'quick', en ik heb me rot gezocht naar manieren om dit te versnellen, maar ik kan het niet vinden.
Het moederbord is een Jetway J-7BXAS en er zit 1x 128mb pc133 OEM SDRAM in, en 1x 128mb pc133 Infinion. Door de blokjes kan het niet komen, want ze hebben vele jaren trouwe dienst bewezen in m'n vorige PC. (die nu DDR heeft)
De search wees al uit dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar het zijn topics zonder oplossing:
[rml][ BC3] Langzame Memory test count.[/rml]
traag opstarten
Iemand suggesties?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©