Breedbeeld Xvid naar VCD

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb een probleempje. Ik heb hier een Xvid bestand en die wil ik converteren naar VCD. Nu ging het converteren in TMPGEnc behoorlijk fout (ik kreeg steeds een error) maar gelukkig vond ik de oplossing al op GoT.

Nu heb ik alleen nog een probleempje, hetvolgende: Mijn Xvid bestand is breedbeeld. Wanneer ik hem nu converteer dan is het beeld in verticale richting drastisch uitgerekt zodat het hele beeldformaat voor geen hol meer klopt 8)7.

Wanneer ik het Xvidje in PowerDVD op volledig scherm zet wordt de film ook volledig vericaal uitegerekt todat het hele plaatje schermvullend is.... Nu kan ik de Xvid'jes wel succesvol in mediaplayer afspelen (dan behoudt hij zijn goede formaat wel), maar wanneer ik hem naar MPEG wil gaan converteren wordt het dus een rommeltje met de beeldverhoudingen. Hoe los ik dit op?

[ Voor 10% gewijzigd door F0kke op 26-01-2003 20:47 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Met TMPGEnc kan je een paar settings pakken om breedbeeld naar 4:3 om te zetten met balken boven en onder.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ai, ik denk dat ik daar langs kijk, want ik vermoede in eerste instantie wel dat er zoiets zou zijn. Ik ga nog even druk zoeken in TMPGEnc

edit: Stom stom, ik let echt niet op momenteel. Er staat met koeienletters 'Fullscreen Keep aspected ratio'.... Mijn gemeende excuses!

[ Voor 34% gewijzigd door F0kke op 26-01-2003 21:06 ]

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Ik zou eerst met virtualdub het gewenste formaat instellen en dan met een frameserver overbrenen naar TMPEG, met virtualdub zie je iig waar je mee bezig bent en in TMPEG is het altijg afwachten