Toon posts:

Compushack router anyone?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hela's,
Het volgende; Heb een xs4all ADSL-abo (basic) en een Alcatel Speedtouch 510 modem; pas ontvangen. :)
Nou had ik al een Compushack DSLline router met ingebouwde switch en printerserver die ik wil blijven gebruiken, maar het ver*(%$ te ding wil niet praten met de modem... Los doen ze het alletwee, netwerk draait, printer print netwerkerwijs etc, kan intersletten (zoals men ziet...) maar niet in combo! :?
Wie heeft ook zo'n router ( de mijne gekocht op de HCCbeurs 2002, bon = kwijt (lach maar ja) en weet het bedrijf niet meer (lach maar harder)). 8)7
Anywayz, wie heeft de juiste instellingen voor mij (modem - en/of routerwise), je zou me enorm helpen! _/-\o_
Thx alvast :+

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

zoek eens op google naar je model nummers van je router/modem :?
dan kan je vast wel een handleiding vinden denk ik zo...

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

Topicstarter
Dat hoopte ik ook, maar alleen een PDF van de handleiding die ook op de CD stond is te vinden. de site van de fabrikant geeft geen support en is bovendien alleen maar in het duits (blèèch) en dus voor mij geen hulp. Volgens mij zit dus dubbel genaait echt twee keer zo vast... :'(

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op wat voor manier kan die router dan verbinding maken met je modem?

Wellicht kun je je modem tweaken en dan die router gebruik laten maken van dhcp spoof.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem ligt misschien in het feit dat modem PPPoA praat en router PPPoE, maar naar mijn (bescheiden) weten, is dat eigenlijk hetzelfde... De router ziet na install (modem DHCP uit, vaste IP in range, in dit geval 10.0.0.150) wél dat ie internetverbinding heeft, maar vervolgens kan ik niet eens de modem pingen, laat staan naar buiten. NATP staat uit, maar alle instellingen heb ik al de revue laten passeren, dus ook dynamisch binnen, NAT aan etc. Word i knou gek of ben ik teveel op m'n hoofd gevallen? 8)7

Verwijderd

PPPoA= PPP over ATM
PPPoE= PPP over Ethernet

Zeker een groot verschil!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thx,
dat de afkortingen daarvoor stonden wist ik wel, maar betekent dat dat ze niet compatible zijn?
In dat geval moet ik op zoek naar nieuwe hardware! Waarschijnlijk een switch met een losse printerserver en een oud peeceetje met bijvoorbeeld Smoothwall als firewall en router ervoor ofzo. Maar da's nog niet aan de orde; eerst dat ver@$%te routertje proberen in te stellen... |:(
Dussem; iemand nog tippies?
Pagina: 1