Toon posts:

Casema, Wanadoo MSN Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wat ik nu al een aantal dagen meemaak is dat alle services van MSN slecht draaien op mijn pc. Eerst kon ik me niet maar aanmelden, daarna kon ik me hotmail niet meer in, toen ineens weer wel, en nu weer niet.

Mijn PC:
Pentium IV 1800 MHZ,
Windows XP Home Edition SP1

Ik vraag me toch echt af wat ik fout doe ! Wachtwoorden, emailadres alles zit goed. Van meer mensen uit mijn klas hoor ik dat alleen Casema, Wanadoo deze problemen heeft. Andere aanbieders via de kabel hebben geen problemen.

Misschien heeft het ook wat te maken met de plaats waarin ik woon: Castricum en het soort abbo dat ik heb: Broadband Premium, 512/128, Com21.

Als iemand in mijn regio het weet zou ik er erg blij mee zijn, en als er nog meer mensen met hetzelfde probleem zijn niet uit deze regio dan weet ik tenminste dat ik niet de enige ben >:)

Alvast bedankt voor het lezen

Ps. Weet iemand hoe je bij Casema, Wanadoo van een dynamisch IP adres een static IP adres kan maken ? Moet je dan de service mailen met je vraag of doe je dat anders ? Of kan het HELEMAAL niet ?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 09:11

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 20:25:

Ps. Weet iemand hoe je bij Casema, Wanadoo van een dynamisch IP adres een static IP adres kan maken ? Moet je dan de service mailen met je vraag of doe je dat anders ? Of kan het HELEMAAL niet ?
Static IP kun je vergeten bij cable wanadoo. Mijn ervaringen met wanadoo kabel bevatten trouwens ook msn-loze dagen, ik denk dat het gewoon aan je provider ligt en je er zelf niets aan kan doen, ik heb het ook meerdere malen meegemaakt.

edit:
heel veel lelijke zinnen door elkaar... :|

[ Voor 7% gewijzigd door Positron op 26-01-2003 20:31 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het dynamische IP hoort bij je internet abonnement, als ze lief voor je willen zijn kan je ze mailen in de hoop dat je een statisch IP kunt krijgen.

Ik weet niet hoe het precies met de com21 modem verbindingen van Casema zit, maar bij de Demos modems is het 'normaal' dat je internet verbinding er de helft van de tijd compleet uit ligt. :/

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 22:57

Sebastiaan

....

waarschijnlijk zit je voor dat ip-adres vast aan iets als http://www.dyndns.org/ die het dan referred naar je huidige ip-adres. Met dat heb je trouwens vaak een adres dat nog makkelijker is te onthouden dan een ip-adres

• MrTinux
  • Laatst online: 17:11

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

seb_ schreef op 26 januari 2003 @ 22:45:
waarschijnlijk zit je voor dat ip-adres vast aan iets als http://www.dyndns.org/ die het dan referred naar je huidige ip-adres. Met dat heb je trouwens vaak een adres dat nog makkelijker is te onthouden dan een ip-adres
Precies, dat heb ik ook gedaan.

Een statisch IP kan je gewoon vergeten bij Wanadoo. Er is namelijk geen enkele reden om er een te krijgen omdat je officieel thuis geen servers mag gebruiken voor de verbinding (dus geen web/ftp/mail/gameserver). Dat dat wel gebeurd is een ander verhaal >:) maar Wanadoo wil het niet dus je zal echt geen statisch IP krijgen.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:07

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb zelf ook de premium versie en ik heb nergens last van dat ik nie kan inloggen ofzo.

Probeer het anders met een nieuw hotmail account?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel jongens,

Het probleem is nu verholpen (god mag weten hoe) maar mijn MSN doet het iig weer :)
Over het IP adres is nu ook duidelijk --> gewoon een no-ip.com adres pakken dus, nouja dat gaat lukken !

• MrTinux
  • Laatst online: 17:11

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 16:50:
Dank jullie wel jongens,

Het probleem is nu verholpen (god mag weten hoe) maar mijn MSN doet het iig weer :)
Over het IP adres is nu ook duidelijk --> gewoon een no-ip.com adres pakken dus, nouja dat gaat lukken !
Tip: ik gebruik hiervoor het programma BaliDDNS - een freeware tooltje waarmee je automatisch de DNS-verwijzing kan aanpassen. Erg handig als je een server hebt draaien en de verbinding wordt tussentijds verbroken. Gewoon het proggie laten draaien en iedere x minuten laten checken naar je huidige IP. Is-ie veranderd, dan wordt ook de DNS aangepast en kan je ook nog een mailtje krijgen. ERRUG handig!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Pagina: 1