[Car-HiFi] Sony, JVC of Pioneer speakers...?

Pagina: 1
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een goed setje speakers voor in mijn automobiel, niet te duur maar toch met enige kwaliteit, vandaar ook dat ik merken als Infinity buiten beschouwing laat.

Ik heb naar speakers (13 cm.) gezocht in de prijsklasse € 40,- t/m € 50,- en ik ben Sony Xplōd (€ 39.99), Pioneer (€ 44.99) en JVC (€ 39.99) speakers tegen gekomen van respectievelijk 100, 120 en 140 watt.

Welke speakers zijn aan te bevelen, qua kwaliteit en prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 16:59

JT

VETAK y0

Die wattages zijn piek en veel geluid hoef je voor de prijs niet te verwachten. Dat kan ik je vertellen. Maar als je echt niks meer wil uitgeven, dan zou ik voor Pioneer gaan, de enige van de 3 die nog redelijk is.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:14
Laat de sony's maar liggen.

Ik zou zelf denk ik de pioneers nemen. Kijk wat ze nominaal voor vermogen kunnen hebben en hou het zo laag mogelijk, anders heb je kans dat je ze opblaast als je ze op je hu zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou ze gewoon luisteren in de winkel met je favoriete cd. Smaken verschillen, net als speakers. Als ik zonder luistermogelijkheid zo eventjes zou moeten kiezen zou mijn volgorde als volgt zijn: Pioneer, JVC, Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens als je een goed compo setje zoekt naar het merk helix! die zijn niet zo duur en stukke beter als die andere merken.

Als je op deze site kijkt dan kun je je een beetje oriënteren: http://www.bigdogaudio.de

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

GaMeOvEr

Is een hork.

Een goed setje Speakers heb je niet voor 50,- € :) Dan ga je al snel naar de 100,- € toe.

Voor 50€ heb je instapklasse, 75€ een acceptabel 2 weg setje, voor 100€ een instap composetje. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Ach, als je het op je hu laat spelen heb je ook niet echt kwaliteit nodig ofzo, dan is je hu de bottleneck.
En ja je kan het zo duur maken als je zelf wilt, ik was zaterdag luisteren naar compo setjes, had ik er 1 waarvan ik zei: ja dat klinkt GOED.
Daar hangt dan weer een prijskaartje aan van 340 euro :Z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony's zou ik idd gewoon laten liggen, ik heb zelf pioneers gehad en neem ze een volgende keer weer :)
Het klinkt gewoon alsof het beter kwaliteit is.
Is het eigenlijk ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Pauwl schreef op 27 January 2003 @ 19:02:
Ach, als je het op je hu laat spelen heb je ook niet echt kwaliteit nodig ofzo, dan is je hu de bottleneck.
En ja je kan het zo duur maken als je zelf wilt, ik was zaterdag luisteren naar compo setjes, had ik er 1 waarvan ik zei: ja dat klinkt GOED.
Daar hangt dan weer een prijskaartje aan van 340 euro :Z ;)
Hier kan ik het dus zeker niet mee eens zijn :o Een vriend heeft 2 Lanzars van 200 euro de set direct op z'n JVC HU zitten en dat gaat SNOEIhard, ook de bas gaat echt hard.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beluister ze allemaal en ga op je gevoel af. Speakers zijn persoonlijk. Sony geeft een warm geluid, Pioneer een disco beat en JVC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
JT schreef op 27 januari 2003 @ 19:43:
[...]

Hier kan ik het dus zeker niet mee eens zijn :o Een vriend heeft 2 Lanzars van 200 euro de set direct op z'n JVC HU zitten en dat gaat SNOEIhard, ook de bas gaat echt hard.
Hard wil nog niet zeggen dat t klinkt.
De 1 vindt t wel klinken, de ander niet. Ik heb bv nu 2 jbl's van 100w rms op een mtx versterker zitten, maar ik vind het niet meer mooi klinken. Veel te schel, maar hard dat t gaat.
Feit is gewoon en al helemaal als je dergelijke speakers niet af filtert, dat ze snel gaan vervormen. Dat heb je met nou eenmaal met zo'n 17w rms met een vrij hoge vervormingsfactor.
Geloof me, dat zul je ook vinden als je een GOEDE set op een goede versterker hebt gehoord ;)
Maar wat de een goed vind, is voor de ander weer bagger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok, het klinkt ook goed. Sterker nog, het klinkt zelfs nog rustig als het hard gaat; je gaat geen pijn aan je oren krijgen en de hoge tonen worden niet scherp. De bas blijft strak en gedetailleerd, ik kan het gewoon niet met je eens. Wat ik wel met je eens ben is dat het allemaal wel beter klinkt op een losse amp :)

Ik dacht ook dat je met bottleneck het vermogen bedoelde; in audiowereld is er niet echt een bottleneck, alleen een zwakste schakel maar er geld niet dat het hele systeem zo goed is als de zwakste schakel :)

[ Voor 25% gewijzigd door JT op 27-01-2003 21:20 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
Tja het ligt ook erg aan de speaker set die je erop hangt. Ik kan me voorstellen dat een dergelijke lanzer set nog tot zeker hoogte goed blijft spelen, maar het gaat een keer vervormen omdat je hu op een gegeven moment gaat clippen.
Dus als je speakers op je hu gaat spelen (koop dan iig een alpine die heeft tenminste nog iets vermogen ;) ) zoek dan naar speakers die niet zo heel veel vermogen vragen.

EDIT: ik bedoelde ook de zwakste schakel :P
Je moet natuurlijk bv geen 800w subwoofer aan gaan sluiten met 0.5mm2 :| ;)

Enfin, hier heeft de topicstarter niet zoveel aan... voor zover offtopic :)

[ Voor 21% gewijzigd door Pauwl op 27-01-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tuurlijk gaat het een keer vervormen, je mag blij zijn als er uit een HU 15watt komt. Maar het verbaaste me om te horen hoe hard zo een HU nog kan gaan met de goede HU. Van audio hifi weet ik niet zoveel, maar volgens mij zijn de meeste car audio zaken gericht op dB's en niet op kwaliteit he ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 22:32

Skef

Ik scheer.me

Kijk voor de grap eens naar een composet van Axton, de CAC2.13 (uit m'n hoofd)... Moet iets van € 95,- kosten oid... En dan heb je dus echt een 10x betere set dan Sony/Pioneer/JVC in dezelfde prijsklasse...

Axton kun je vinden op www.acr.ch , ACR heeft ook vele dealers in Nederland, die goed spul leveren voor lage prijzen... Kijk vooral eens in de "Schnapp"-PDFjes, daar staan vaak leuke aanbiedingen in...

Ik heb zelf de CAC2.16, en die bevalt me dus echt super!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
JT schreef op 27 January 2003 @ 21:29:
Tuurlijk gaat het een keer vervormen, je mag blij zijn als er uit een HU 15watt komt. Maar het verbaaste me om te horen hoe hard zo een HU nog kan gaan met de goede HU. Van audio hifi weet ik niet zoveel, maar volgens mij zijn de meeste car audio zaken gericht op dB's en niet op kwaliteit he ?
Mwah, dat hangt wel een beetje van het merk of vind ik.
Echte spel merken zijn imo RF, mtx, kicker
SQ wat ik heb gehoord: focal, rainbow, helix.
En daar tussen in zitten een heleboel merken die gewoon heel hard gaan maar toch goed klinken. Tis maar net wat je eisen zijn.
Zelf vond ik bv een compo setje van Rainbow heerlijk klinken, maar de duurste set van ground zero was weer veel te schel. Andere zullen die set prachtig vinden.
Pagina: 1