[XP] Dual Monitor en Gamen

Pagina: 1
Acties:

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 09:11
Er zullen vast al wel 1000 topics hierover zijn geweest, maar via de search kan ik niet specifiek mijn probleem vinden... nou ja, probleem.

Ik heb hier heel leuk een Geforce 4 MX 460... daarop heb ik twee 17" monitoren aangesloten, met versprijde desktop etc.

Nu is het zo dat ik ook nog wel eens een spelletje wil gaan spelen. Zodra ik een game opstart dan blijf je nog een deel van je desktop zien op de 2e monitor. Hierdoor loopt het gamen dus niet echt super.

Nu vroeg ik me af of er misschien een oplossing is om snel je 2e monitor uit te schakelen, of dat dat automatisch gaat. Want ik kan namelijk wel een heleboel instellen, maar niet echt het juiste volgens mij. En aangezien dit toch wel veel vaker zal voorkomen had ik eigenlijk gedacht dat ze daar wel wat voor zouden hebben.

Ik kan namelijk wel even de 2e monitor uitschakelen, maar dan zijn mijn programma's die de 2e monitor gebruiken daarna nogal van slag, dan staat alles niet meer waar het zou moeten staan...

Iemand een idee? :)

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

www.baskoole.com

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kun je de beide schermen niet onafhankelijk aansturen (i.p.v. één stretched desktop)? Dan kun je de 2e monitor ff uitschakelen in Windows en blijven alle schermpjes gewoon hun positie behouden nadat je 'm na het gamen weer bijschakelt. Zo doe ik het iig altijd :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• CoiLive
hmzz... kun je dan wel vensters van de een naar de ander slepen?

• Abbadon
Ja hoor :)

• CoiLive
eens even kijken dan :)

Hoe zet je dat aan/uit? Kan het zo niet vinden... het enigste wat ik zo zie is dus bij de Desktop-->eigenschappen-->instellingen = Extend my windows desktop onto this monitor...

[ Voor 80% gewijzigd door CoiLive op 26-01-2003 22:40 ]

• Abbadon
Die moet je nemen idd :) Extenden, dan zie je twee schermpjes (1 en 2) die je onafhankelijk van elkaar kunt instellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/dualmonitor.gif

Wil je ff een scherm om te gamen, gewoon onderste vinkje weghalen en 'toepassen' en klaar :) (en omgekeerd als je 'm er weer bij wilt hebben)

• CoiLive
jah owkee...

Probleem is alleen dat die dan de schermen bij mij door elkaar gooit..... nou ja, pecht gehad dan maar... dan maar even 10 sec gaan slepen om alles weer goed te zeggen :) thx :)

• Abbadon
Door elkaar heen gooit? Je kan ze verplaatsen t.o.v. elkaar door ze met de muis te verslepen (aanklikken en slepen) like:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/dualmonitor2.gif

Zo kun je 1 en 2 bijvoorbeeld omdraaien, of bedoel je dat niet?

• CoiLive
nee :)

Ik bedoelde... ik heb winamp en trillian openstaan op monitor 2... ik zet monitor 2 even uit om te gamen... zet ik die monitor 2 weer aan is winamp nogal van zijn plek gerukt en trillian ook trouwens... dat bedoelde ik... maar da's niet zo'n probleem :)

Verwijderd

Gewoon ff ultramon downen en dan kun je gewoon dm van een sneltoetscombinatie je tweede monitor aan en uit zetten. Gamen met de tweede monitor splitst ook je videogeheugen op dus dat is sowieso niet zo handig.
Pagina: 1