Toon posts:

hd na half jaar af en toe herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n pc heeft kuren met het herkennen van m'n hd, de search heeft niet veel opgeleverd. De hd (fujitsu 20gb,5400) heeft een halfjaar perfect gewerkt. en op dit moment werkt hij ook gewoon goed.

ik heb de hd al op andere ide kanalen gezet maar zonder resultaat, de dvd en cd-rw wordt wel herkend op aparte kabels, maar als een cd drive op dezelfde ide kabel zit van de hd, dan wordt die ook niet herkend.
De jumpers zitten ook gewoon goed.

dus mensen: waarom wordt mijn HD na een half jaar maar af en toe herkend ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt hij maar af en toe herkend in de bios. of af en toe in het OS?
voeding nog wel goed?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien dat jouw HDD langzaam op gang komt.. Even de IDE Detect Delay in de BIOS wat verhogen. Anders voor de zekerheid het Maxtor tooltje door de schijf heen jagen om te checken of de schijf nog gezond is. Zie ook de OM FAQ (onder het kopje "mijn HDD doet vaag") :)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 16:18

Tim Schuhmacher

abasios

Dit probleem heb ik ook met een maxtor hd van mij. Ik heb nog alle kabels naar die hd vervangen maar dat hielp niet. Na een tijdje kreeg ik ook nog SMART error erbij. Toen heb ik uitgezocht wat dat betekent met een programma dat de SMART fout achterhaald. De 'spin retry count' was te hoog. Dat komt ongeveer wel overeen met wat BalusC noemt.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
toevallig een asus CU-SL / TU-SL mobo ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me