.cue met mp3

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45916

Topicstarter
yo ik heb hier een .cue die bij een .mp3 hoort. als ik die .cue mount bij Nero blijft nero hangen. hoe moet ik die .cue dan branden?

ik weet niet zeker of het mag ik heb de faqs gelezen als het niet mag SLOTJE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
probeer anders musicutter.host.sk/ eens, eerst de mp3 in stukken hakken voordat je brandt (dis dus 2e optie :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Nee, je kan het beste Fireburner downen (demo), dan selecteer je 'load tracks from cue sheet', selecteer je de .cue file en klik je op 'burn' thats all... :)

Je kan hem ook wel splitten maar das zonde van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:30
.cue kan je met meer progjes fikken..
probeer anders eens cdrwin of alcohol

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het probleem is dat de meeste software niet of slechts deels overweg kan met het MP3+CUE formaat. Wat je kan doen is de MP3 omzetten naar WAV zodat je het beter bekende WAV+CUE formaat krijgt.

Om deze MP3 naar WAV conversie te doen kan je gebruik maken van een decoder als RazorLAME, EAC (als je LAME.EXE in dezelfde map zet als EAC.EXE en de bijhorende optie op de offset tab van de compressie opties inschakelt), WinAMP (Diskwriter plugin in de preferences),...

De CUE Sheet open je dan met een text verwerker en je past de (meestal derde) lijn aan:

FILE "CDImage.mp3" MP3 (of WAVE)

Naar:

FILE "CDImage.wav" WAVE

Waar CDImage de naam van de MP3/WAV is natuurlijk.

Deze WAV+CUE combinatie kun je dan probleemloos branden met Nero, CDRWin, Feurio, Fireburner,...

Recente versies van EAC, Nero en CDRWin zouden ook in staat moeten zijn om de MP3+CUE rechtstreeks te branden, maar het blijft aan te raden om de MP3 eerst te decoderen. Kwestie van problemen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 01:09
.cue is een sheet waarin beschreven staat hoe de bin file "ingekapseld" is.
je moet die .cue file NIET branden!
Bij die .cue file zit als het goed is ook een .bin bestand van vele mb's groot.
DAT bestand moet je branden met nero als image. Als nero vraagt welke indeling hij moet gebruiken, kijk dan even in de .cue file. Daarin staat het formaat wat je moet gebruiken (vaak 2352, raw). Gewoon stoken, en klaar.

[edit: ik weet het niet zeker maar volgens mij was mijn reactie niet erg verhelderend in dit geval :P]

[ Voor 14% gewijzigd door Nibble op 26-01-2003 19:54 ]

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Nibble schreef op 26 January 2003 @ 19:53:

[edit: ik weet het niet zeker maar volgens mij was mijn reactie niet erg verhelderend in dit geval :P]

Een .cue hoort niet altijd bij een .bin maar kan ook bij andere bestanden horen, zoals een .mp3 of een .wav.

Een .cue is niks meer dan een zogenaamde "cuesheet", een tekstbestand dat aangeeft waar een ander bestand zijn start/stoptijden heeft, en in welke mode het moet worden gebrand (mode/mode2 data, (s)vcd, audio)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marjo-
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

Met het progje musiCutter kan je een groot mp3 file met behulp van de .cue in losse tracks knippen...

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

-Marjo- schreef op 26 January 2003 @ 20:22:
Met het progje musiCutter kan je een groot mp3 file met behulp van de .cue in losse tracks knippen...

Het nadeel daarvan is dat je echte losse mp3s krijgt, en een van de meest irritante bugs (of: features, hoe je het wil noemen) van mp3 is dat het aan begin of einde van het bestand een hele korte pauze bevat.

Wanneer je dan een CD gaat branden kan je duidelijk de overgangen horen naar de volgende tracks, als de muziek door blijft lopen. Bij gemixte CD's heb je daar vaak last van.

Daarom zijn de MP3s expres verspreid op deze manier, met een cuesheet erbij, als je die direct vanuit de cuesheet brandt heb je geen last van die lelijke overgangen tussen de tracks.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:19
Met http://www.exactaudiocopy.de/ gaat het misschien ook wel lukken, is cardware.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

potatox

unz unz unz

Je kunt de .CUE gewoon met Nero fikken, File->Burn image het duurd alleen een TIJDJE maar hij laad gewoon door! Nero staat bekend om het lange laden met CUE/MP3. Het is hier altijd nog gelukt! Heb gewoon ff geduld en het resultaat is gewoon lekker :) een complete cd met tracks, zonder pauses :)

[ Voor 16% gewijzigd door potatox op 26-01-2003 22:07 ]

--

Pagina: 1