Toon posts:

[win2000] harddisk shared bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem unsharen via verkenner maar hij bewaart de veranderingen dus kennelijk niet. Ik ben al aangemeld als administrator. Er bestaat een noodzaak, ik zit in een netwerk en al mijn data ligt op straat. FAQ weet het niet. Ik ben hier altijd erg goed geholpen dus bij voorbaat dank.

Verwijderd

Misschien bestands en printerdeling voor microsoft netwerken uit schakelen in je verbinding ... ;) Dit werkt ook!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
je c$ is altijd shared, de data als je in bent gelogt als Administrator.

[ Voor 7% gewijzigd door avon op 26-01-2003 20:08 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
C$ is altijd shared, ook al ben je niet ingelogged als Admin.
Maar als jouw data op straat ligt, heb je geen admin wachtwoord ingesteld blijkbaar, want deze is nodig om bij de C$, IPC$ etc shares te kunnen komen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een administrator wachtwoord. Ik kan echter niet controleren of die enige bescherming biedt. Ik ga even kijken of ik het eerste advies in de praktijk kan brengen. Ik heb overgens dat netwerk puur om adsl te sharen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 20:05: Ik heb overgens dat netwerk puur om adsl te sharen.
Dan wil je alleen TCP/IP (en wellicht Client voor netwerk) aangevinkt hebben op je intrnet aansluiting.
op die manier zet je de binding voor bestandsdeling (dus shares) uit voor die netwerkkaart.
[edit]
Firewall regels : niet alleen 135-139 maar ook 445 blokken dan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 26-01-2003 20:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

IPC$, ADMIN$, C$ en de rest van je drives worden standaard 'geshared' als je de 'server' service draait.
Schakel deze service uit en dan zijn de shares ook 'verdwenen' ;)
Mijn computer + rechts klikken ---> manage ----> services ---> serverservice opzoeken en disabelen of op 'manual' zetten.

-Pwn the day-

Pagina: 1