[RAID]

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 15:37
Op mijn Epox 8K5A2+ RAID zit een geintegreerde Highpoint HPT372 controller.
Aan die controller heb ik 2x80 gb seagate schijven hangen. Het werkt allemaal heel lekker.
Het enige probleem waar ik mee zit is dat als ik een ander mobo aan zou gaan schaffen de kans loop dat die van een andere RAID-controller is voorzien.
Om dit probleem te voorkomen zou ik graag een losse controller willen plaatsen.
Als ik nu een losse controller met de HPT372 koop werkt mijn RAID-array dan nog steeds of moet ik dan de array rebuilden ?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je dezelfde controller neemt moet je array het nog gewoon doen. Zolang je maar een controller neemt van dezelfde fabrikant, kun je er bijna vanuit gaan dat het gewoon zal werken...

https://powershellisfun.com

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op 26 January 2003 @ 19:44:
Als je dezelfde controller neemt moet je array het nog gewoon doen. Zolang je maar een controller neemt van dezelfde fabrikant, kun je er bijna vanuit gaan dat het gewoon zal werken...
Dit risico zou ik niet nemen hoor... zelfde model, zelfde drivers, schijven er op de zelfde manier weer op kan ik nog in mee gaan, maar alleen de zelfde fabrikant zou ik echt niet op gokken dat het gaat werken.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 19:46:
[...]

Dit risico zou ik niet nemen hoor... zelfde model, zelfde drivers, schijven er op de zelfde manier weer op kan ik nog in mee gaan, maar alleen de zelfde fabrikant zou ik echt niet op gokken dat het gaat werken.
Ik ben geswitched van een Promise Fasttrak 100 TX2 naar een Promise TX2000 zonder problemen! Computer uit, oude kaart eruit + kabels eraf, nieuwe kaart erin, schijven aansluiten op nieuwe kaart, aanzetten en gaan! Zoland je het maar hetzelfde terug zet, IDE0 naar IDE0 en IDE1 naar IDE1, moet het geen probleem zijn!

https://powershellisfun.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In het algemeen geldt:
zelfde merk/zelfde type --> zelfde merk/zelfde type = geen probleem
zelfde merk/ene type -> zelfde merk/ander type = over het algemeen 'forward' compatible
ene merk -> andere merk = no way dat het gaat werken, backuppen dus

Dit is wel gewoon elders in de RAID FAQ te vinden :)

Dit topic is gesloten.