Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld 'Windows Media Player XP 9.0' of een ander XP-only programma wil installeren krijg ik de melding :

"You must be running Windows XP to install ..." :(

Ik draai dus Windows 2000 maar zou graag XP-only applicaties kunnen installeren.

Ik zoek dus een 'fix' die er voor zorgt dat het programmatje denkt dat ik wél WinXP draai.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

System Requirements

This update applies to Windows Media Player with the following operating systems:

Microsoft Windows 98 Second Edition
Windows Millennium Edition
Windows 2000
Als ik naar winupdate ga op me w2kbak, kan ik em prima installen. Bovenstaande komt uit de help.

Heb je niet een dubieuze install te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt dus twee versies een voor 'Windows XP' en een voor 'Windows 98 SE, Me en 2000'. Ik wil dus de XP-versie die uitgebreider is installeren onder Windows 2000. Ik heb een XP licentie, dus in principe mag dat ook gewoon.

Bovendien, het gaat hier niet specifiek om Windows Media Player, ook andere installers hebben een OS-check.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Het feit dat je een XP licentie hebt boeit in dit geval niet, het gaat om het simpele feit dat die applicaties waarschijnlijk features van Windows XP gebruiken die niet beschikbaar zijn in W2k. Als je ze al zou kunnen installeren is de kans groot dat ze geheel of gedeeltelijk niet werken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat Microsoft in het geval van Windows Media Player, de uitgebreide versie alleen wil aanbieden aan gebruikers van Windows XP op dit OS aantrekkelijker te maken (marketingtechnisch dus). Windows 2000 en Windows XP hebben voor een groot deel dezelfde codebase, dus veel verschil moet het niet uitmaken. Bovnedien kan je dit eventueel ondervangen door een extra .DLL'etje te schrijven. Als Microsoft echt naar de specifieke mogelijkheiden zou kijken van een OS, dan zou ze eerder een '98SE/Me' en voor een '2000/XP' versie kiezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

De codebase is misschien wel gelijk, maar het verschil zit waarschijnlijk in de extra's... niet in de basis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat verschil is er ook tussen 98SE ME en 2000. Bovendien heeft de WMP divisie inzage in de source van Windows zelf, dus ze kunnen eventueel Windows aanpassen terwille van de functionaliteit van Media Player.. Zoals ze wellicht ook bij XP hebben gedaan (ik denk hier aan de dockbare mini-player).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Het OS even aanpassen ter wille van een applicatie :) lijkt me niet echt verstandig, daarbij is Windows 2000 nog steeds hoofdzakelijk gericht op de zakelijke markt en of die nu zo zitten te springen op extra functionailteit in de media speler.... denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De zakelijke markt niet, maar ik wel. Ik ga niet switchen naar XP voor die paar voordelen, die dat met zich mee brengt. ik snap best dat MS zijn gebruikers wil 'beschermen', maar ik wil gewoon zelf weten wat ik uitspook.

Dus er is niemand die weet hoe je een installer kan misleiden? Geen registry-hack of een setversion-utility? Heb al even gezocht op Google en kan helaas zelf niets vinden.

Niemand die mij iets kan vertellen waarom je de versie in Wine bijvoorbeeld wel kan (kon?)veranderen? Iemand die iets meer weet over de String (of API-call?) getOSVersion() of GetVersionEx().. En hoe je het resultaat kan manipuleren?

Hier is een progje van 32kb dat kijkt welke Windows-versie je draait :
http://www.xteq.com/downloads/index.html#geto (een winver.exe achtig programma'tje)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 19:32:
Als ik bijvoorbeeld 'Windows Media Player XP 9.0' of een ander XP-only programma wil installeren krijg ik de melding :

"You must be running Windows XP to install ..." :(

Ik draai dus Windows 2000 maar zou graag XP-only applicaties kunnen installeren.

Ik zoek dus een 'fix' die er voor zorgt dat het programmatje denkt dat ik wél WinXP draai.
Ergens een snapshot programma vandaan toveren, het programma installeren op een Windows XP bak en daarna de snapshot op jouw PC installeren. (Ik weet dat Novell een snapshot programma heeft--die krijg je bij ``Novell NetWare Client'', en volgens mij zit er ook zo'n programma bij de ``Norton Utilies''.)

Hier is zo'n programma, maar dan gratis:
ChangePI 4.5 (download-size 75K - for Win311 or up) [bron]

Notitie: Er zit één nadeel aan dit programma: het is geschreven voor Windows 3.x en dus vrij oud. Gezien het enorme verschil in werking tussen de reguliere Windows's en Windows NT weet ik niet of het programma goed functioneerd in Windows 2000/XP. (Het programma startte wel in Windows XP--meer heb ik niet geprobeerd.)
Notitie: Voor dit programma heb je ``bwcc.dll'' nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 15:18 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas crasht ChangeIP bij het maken van een snapshot...Ik heb even gezocht op andere vergelijkbare programma's, ik kwam uit bij InstallMonitor Version 2.0.3 (http://whatchanged.com/in.../installmonitor-index.htm) uit.

Ik heb vervolgens op de XP-bak, Windows Media Player XP eraf gegooid, Installmonitor geinstalleerd en een snapshot gemaakt, Windows Media Player XP geinstelleerd en met Installmonitor opnieuw een snapshot gemaakt. Deze twee snapshots heb ik met elkaar vergeleken.

Je krijgt dus een overzicht van alle bestanden die sinds de installatie van Media Player XP gewijzigd, verwijderd of toegevoegd zijn.

Ik heb nu alleen even geen tijd op elke registrykey en elk bestand naar mijn 2000-bak te samenvoegen/kopieren... Ben benieuwd of dit gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer hier eens een en ander aan te passen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
oa. ProductName en Buildnr bv.

(Ik zou wel ff een backupje maken voor de zekerheid)

Bij sommige oude drivers werkte het om bv. alleen ProductName om te zetten naar Win2000 (of zoiets).

Bij XP staat er bij ProductName hetvolgende:
Microsoft Windows XP

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de door jou genoemde key onder XP ge-exporteerd en vervolgens onder 2000 geimporteerd.

Het resultaat is een 2000-bak die na het inloggen meteen weer gaat afsluiten 8)7
Zelf in de veilige modus!!!

Ik kan de registrybackup dus ook niet meer terugzetten (ook niet via de noodherstelconsole).... ;(
Pagina: 1