[XP] Toegankelijkheid toekennen

Pagina: 1
Acties:

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik draai Windows98 en WindowsXP, bij het booten kan ik kiezen. Ik draai op FAT32.

In Windows98 heb ik het zo gedaan, dat je bij normaal gebruik niet kan inloggen zonder passport. Nu moeten andere mensen ook wel eens op mijn PC zijn, en wil ik in WindowsXP meerdere accounts aanmaken.

Is het mogelijk om in XP bij de verschillende user's (ex admin) bepaalde rechten te geven, zodat ze alleen maar in directory's kunnen komen, die ik aangeef? Mijn documenten e.d. wil ik voor mezelf houden.

Ik heb de search gebruikt, zo ben ik aan de Windows98 'beveiliging' gekomen. Over WindowsXP heb ik niets gevonden, wat me kon helpen.

Verwijderd

dr bestaan 'gast-accounts', staat gewoon bij je "profiel-instellingen"
gewoon wat dingetjes proberen kom je dr vanzelf achter

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan zul je voor XP NTFS moeten gebruiken, wat betreft de directory restricties.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• YouKnow
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 19:22:
dr bestaan 'gast-accounts', staat gewoon bij je "profiel-instellingen"
gewoon wat dingetjes proberen kom je dr vanzelf achter
Oké, vergeten te vermelden, ik heb wel gast-accounts. Bepaalde dingen kan je wel bepalen, maar restricties heb ik niet gevonden.
blackd schreef op 26 januari 2003 @ 19:22:
Dan zul je voor XP NTFS moeten gebruiken, wat betreft de directory restricties.
NTFS is niet mogelijk, omdat ik met windows 98 ook toegang moet hebben tot de Windows XP partitie. Werkt XP trouwens gedeeltelijk op FAT32 en gedeeltelijk op NTFS?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nope XP werkt of MET NTFS of MET FAT32 (Als je meerdere partities heb, dan kan het wel gemixt) Enuh, je zou dan "Geavanceerde beveiliging" aan moeten zetten, je doet dit zo: Mapopties -> Weergave -> Eenvoudig delen van bestanden <- Deze uitvinken, dan kan je beter beveiligen... (Je kan dan sommige mensen wel en sommige mensen geen toegang geven voor een bepaalde map/bestand)

[ Voor 24% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-01-2003 23:00 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Volgens mij moet je om gebruikers restricties te geven een NTFS indeling hebben, dus dat wordt conventeren of formateren.

• YouKnow
  • Niet online
Bedankt, ik kom hiermee weer een eind verder, maar heeft iemand nog tips, zijn deze altijd welkom :).

Verwijderd

ik kan met mijn windows 98 wel met ntfs partities overweg :-)

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

josjansen, misschien is het handig voor de topicstarter als je meld hoe je dat gedaan hebt. Waarschijnlijk met NTFS4DOS of heb je een betere oplossing die ook onder windows (GUI) werkt?

-Pwn the day-

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
maak een partitie erbij voor je win98
die laat je lekker fat32 en je winxp gooi je op een ntfs partitie.
Onder winxp kan je gewoon accounts aanmaken, wel beperkt, win2k vind ik iets uitgebreider maar goed.

• YouKnow
  • Niet online
Ik heb al aparte partities, maar het is noodzakelijk om met mijn Windows98 ook op de WindowsXP schijf te komen.
In XP wil ik wel een guest-account instellen, daar moet volgens XP wel kunnen worden ingesteld wie bij welke bestanden mag komen. Even snel gekeken, maar in XP-Pro behandelen ze alleen het netwerk. Weet iemand hoe en waar ik het kan instellen zodat de guest alleen bij bepaalde bestanden mag komen? In de help :r staat niet waar het kan, althans niet hoe het in XP-Pro moet.

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Beeld ---> Bestands Instellingen
Hier de optie 'mappen simpel delen' uitzetten.

(de genoemde opties kunnen iets verschillen, ik doe dit nu uit me hoofd, keb geen XP bak hier op m;'n werk)

Je kunt daarna de rechten voor de drives+alle daar onder vallende mappen wijzigen. Let even op het vinkje 'inherit' ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Nowhereman op 27-01-2003 17:29 ]

-Pwn the day-

• YouKnow
  • Niet online
Oké, bedankt... Dat ik dat zelf niet gezien had 8)7

Verwijderd

waar heb je deze laatste optie gevonden in XP???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 19:02 ]

• YouKnow
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 19:01:
waar heb je deze laatste optie gevonden in XP???
Ja, ik dacht dat ik het had, maar toen ik het probeerde werkte het niet... Als iemand toch iets verder wil helpen zou het fijn zijn....

Nu schiet het dus echt niet op :|
Pagina: 1