Probleem, Kast en mobo...

Pagina: 1
Acties:

• Prutser_IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021
Ik heb sinds kort nieuwe kast gekocht.. Aopen HQ-08.. Maar zodra ik mijn moederbord erin hang (MSI K7Pro) dan kan hij mijn harddisk niet meer lezen...

Als ik het zelfde moederbord naast mijn kast opbouw (test opstelling) dan doet hij het zonder problemen...

Is er kans dat hij ergens een soort sluiting maakt ?? en zo ja waar kan dat zijn??
Die ijzeren stukjes mogen toch gewoon je poorten raken???

42

• Prutser_IA
Ok.. Het gaat fout als ik de schroeggaatjes in mijn mobo precies boven het mooi goudkleurige schroefje waarom je het mobo vast maakt..
Dan kan hij dus mijn HD niet lezen (hij vind hem wel in bios)

verschuif ik mijn mobo een paar mm dan doet hij het wel spontaan.. (alleen ligt hij dan los in mijn kast...

42

Verwijderd

Check www.hooptie.com
Als ik het goed heb kun je daar terecht met JOUW problemen :)

-BA

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
Je moet niet alle gaatjes in je kast gebruiken. Slechts sommige hebben ook een gaatje in je mobo. Andere moet je niet gebruiken, anders krijg je kortsluiting en kunnen een aantal dingen het niet doen (harddisk, niet opstarten enzo...)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 08:05
Gebruik de rode dunne ringetjes (soort papier) die je meestal bij moederbord of kast krijgt tussen de gouden busjes en je moederbord!

Waarschijnlijk maakt een baantje contact met één of meerdere busjes waardoor deze storing wordt veroorzaakt.

Hopelijk werkt dit :)

Wat Garbage zegt, spreekt natuurlijk voor zich: Gebruik alleen busjes daar waar je je moederbord op de backplate schroeft

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Gebruik de rode dunne ringetjes (soort papier) die je meestal bij moederbord of kast krijgt tussen de gouden busjes en je moederbord![/quote]Die doe je normaal om de schroefjes, en dan zitten ze aan de bovenkant van je mobo. Anders kan de aarding wel eens naar de kloten gaan als je ze er onder doet. Waar het volgens mij van komt? Geen idee, het is een van de vreemdste dingen die ik ooit heb gehoord.

• Prutser_IA
Laat maar jongens...
Ikke heb mij jongere zusje nog maar eens laten tellen...

7 gaatjes... 8 goudepinnetjes...

Tja.. Ik heb er nu een gaatje bij gemaakt (of andersom) en 't werkt gewoon...

Onthoud deze post, voor als we weer een keer onze nick moeten uitleggen :D

42

Pagina: 1