[Flash] teveel kb?

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
hoi, ik heb een (schoolopdracht) intro gemaakt. gewoon wat mooie teksten, speciale effecten.

Ik heb laatst een muziek (liedje.mp3) toegevoegd.

ik vond toen niks. en heb weggehaald.

Maar ik kon niet opslaan op diskette. dus ff kijken naar de aantal kb van dat bestand (.fla) het bleek 8 MB!!! te zijn. :?

ik snap niet hoe dat kan. ik probeer uit te zoeken waar dat vandaan komt.

Hebben jullie idee wat dat kan zijn? normaal of toch verborgen bestandje in dat .fla

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Een mp3 is sowieso een mb of 7, daar ligt het dus aan. Zal je ofwel een cd-tje moeten branden, ofwel als je .swf afgespeeld wordt op een pc met internet je mp3 online zetten en daar vanaf halen

Skat! Skat! Skat!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:39
coubertin119 schreef op 26 January 2003 @ 18:51:
Een mp3 is sowieso een mb of 7, daar ligt het dus aan. Zal je ofwel een cd-tje moeten branden, ofwel als je .swf afgespeeld wordt op een pc met internet je mp3 online zetten en daar vanaf halen
Hoe kom jij erbij dat een mp3 een mb of 7 is?!

Bij mij niet hoor..

Wat hij waarschijnlijk beter kan doen is de mp3 naar een (veel) lagere bitrate converten.. en die vervangen..

Verwijderd

Mensen, ga eerst even lezen...

hij heeft het MP3 bestandje al weggehaald

Probeer eens je hele filpmje met knippen en plakken in een nieuwe .fla te plakken..

Verwijderd

je heb vele manieren van weghalen natuurlijk :)
als je hem bijv. uit je movieclip gooit staat hij nog wel in je library :)

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 18:57:
je heb vele manieren van weghalen natuurlijk :)
als je hem bijv. uit je movieclip gooit staat hij nog wel in je library :)
Zoiets bedoelde ik, je haalt de verwijzing weg, maar niet het bestand. En zoals hezik zegt, kopieer een keer alles behalve dat wat je dus niet nodig hebt.

offtopic: een 256kbps mp3, dus goeie kwaliteit is al gauw 7mb.

Skat! Skat! Skat!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Even Ctrl + L doen, dan komt je library naar voren. Dan even het liedje zoeken, en wissen uit de library.

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

coubertin119 schreef op 26 January 2003 @ 19:01:
[...]

Zoiets bedoelde ik, je haalt de verwijzing weg, maar niet het bestand. En zoals hezik zegt, kopieer een keer alles behalve dat wat je dus niet nodig hebt.

offtopic: een 256kbps mp3, dus goeie kwaliteit is al gauw 7mb.
alles kopieren is natuurlijk onzin, wilde je zeggen dat als je echt een extreem grote film hem en het loopt niet helemaal lekker dat je alles dan maar gaat verplaatsen naar een ander filmpje, met de hoop dat hij dan wel goed gaat werken??

gewoon even op CTRL+L rammen en dan kan je psies zien wat er in je film zit :)

edit:

to late ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 19:05 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Flash heeft dat wel vaker. Als je um echt uit je film en library hebt gehaald dan wordt soms het bestand niet kleiner, sla je um dan op onder andere naam dan is ie ineens wel een stuk kleiner. Feature van Flash.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

luister naar OzBoz, wie de ouderdom heeft, heeft de wijsheid in pacht. plus het is gewoon waar. maar toch nog ff, mp3's of foto's of wat dan ook die in je library staan hebben uiteindelijk geen invloed op de grootte van de swf, die worden niet mee 'compiled'. nvt hier maar ff een weetje ;)

"You're only as good, as what you did last week."

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 20:43
oh,when? schreef op 26 januari 2003 @ 20:05:
luister naar OzBoz, wie de ouderdom heeft, heeft de wijsheid in pacht. plus het is gewoon waar. maar toch nog ff, mp3's of foto's of wat dan ook die in je library staan hebben uiteindelijk geen invloed op de grootte van de swf, die worden niet mee 'compiled'. nvt hier maar ff een weetje ;)
Hoe kan het dan dat hoe meer foto's ik in mijn library zet de .swf toch evenredig groter wordt (of ik de foto's nou gebruik of niet) ?
Of begrijp ik je verkeerd ?

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
OzBoz schreef op 26 januari 2003 @ 19:40:
Flash heeft dat wel vaker. Als je um echt uit je film en library hebt gehaald dan wordt soms het bestand niet kleiner, sla je um dan op onder andere naam dan is ie ineens wel een stuk kleiner. Feature van Flash.
Nu is mijn probleem opgelost. bedankt voor jullie hulp. Ik vroeg me af of de "actions" "stop" ook effect heeft op de liedje.mp3.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

MMUilwijk schreef op 26 januari 2003 @ 21:15:
[...]

Hoe kan het dan dat hoe meer foto's ik in mijn library zet de .swf toch evenredig groter wordt (of ik de foto's nou gebruik of niet) ?
Of begrijp ik je verkeerd ?
kweet niet hoe je dat doet, maar dat kan en mag dus niet gebeuren :) heb het zelf nog even getest, nieuwe fla gemaakt, en elke keer 1 foto importeren in de library, swf grootte blijft hetzelfde :)

Verwijderd

Klopt.
De libary stopt hij niet in de swf.

Nog een tip om je bestand kleiner te maken:
Als je een foto van 1024x768 importeerd, en die in je movieclip heel klein maakt, is dat niet zo slim. Dit kost ook veel ruimte. Maak het bestand in photoshop even klein en importeer hem opnieuw.
Ik doe het nog slimmer: waar de foto komt maak ik een deel van de swf transparant, daarachter zet ik in de html site de foto :) Dan neemt een foto maar 20kb in.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:21:
Klopt.
De libary stopt hij niet in de swf.

Nog een tip om je bestand kleiner te maken:
Als je een foto van 1024x768 importeerd, en die in je movieclip heel klein maakt, is dat niet zo slim. Dit kost ook veel ruimte. Maak het bestand in photoshop even klein en importeer hem opnieuw.
Ik doe het nog slimmer: waar de foto komt maak ik een deel van de swf transparant, daarachter zet ik in de html site de foto :) Dan neemt een foto maar 20kb in.
Begrijp ik nou goed dat jij denkt dat een zelfde afbeelding in HTML minder ruimte in neemt dan in Flash? Das volgens mijn oude, bescheiden mening, bullshit. Typisch een geval van juiste instellingen in Flash gebruiken. Nogal omslachtig als je het mij vraagt die werkwijze van jou.
oh,when? schreef op 26 January 2003 @ 20:05:
luister naar OzBoz, wie de ouderdom heeft, heeft de wijsheid in pacht. plus het is gewoon waar.
Ik krijg je nog wel :P

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:00

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Flash slaat ook alle selecties en extra GUI informatie op in Fla bestanden, dus niet louter de graphics. Als je een tijdje aan een bestand gewerkt hebt, staan er overal in symbolen objecten geselecteerd, wat opslagruimte inneemt. Daarbovenop komt nog eens het feit dat er een bug zit (zat?) in Flash waardoor er bij bepaalde tekenacties (ik geloof een fill), oude informatie niet werd weggegooid. Bij het kopieren naar een nieuw bestand, wordt deze informatie echter niet meegenomen, waardoor je bestand dus weer kleiner wordt.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

file->save as
meuk.fla
file->open
meuk.fla
file->save as
oudebestand.fla

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

kom maar kom maar kom maar..... >:) :p

Verwijderd

als je een stop-action wil gebruiken op je mp3 moet je in je prop venster sync op stream zetten

Verwijderd

hij had het mp3'tje ook uit zijn library kunnen halen ...

was je van alles afgeweest

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 12:38:
hij had het mp3'tje ook uit zijn library kunnen halen ...

was je van alles afgeweest
en jij had het topic ook even door kunnen lezen..

ik quote:
Even Ctrl + L doen, dan komt je library naar voren. Dan even het liedje zoeken, en wissen uit de library.
[..]

daarnaast valt er in dit topic imo duidelijk te lezen dat alleen het weghalen van je bestand uit de library niet de oplossing is, gezien een bug in Flash.

Mijn oplossing (gegeven in de 4e post) werkt, en nog beter is het antwoord van OzBoz.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 13:15:
[...]
Mijn oplossing (gegeven in de 4e post) werkt, en nog beter is het antwoord van OzBoz.
Nope....

OzBoz beschrijft precies de oplossing:
OzBoz schreef op 26 januari 2003 @ 19:40:
Alleen "Save as..." en vervolgens hetzelfde bestand aanklikken werkt ook...

Waarom het zo is, dunno.... Zelfs MS Word heeft hier last van.

[ Voor 38% gewijzigd door BtM909 op 27-01-2003 13:21 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

word ook al :$
Daarom wil Microsoft macromedia kopen! Ik maak ook zo'n bugje :D

Verwijderd

OzBoz beschrijft precies de oplossing:
Ik zou het toch waarderen als je in het vervolg op z'n minst de moeite neemt de thread door te lezen voordat je een totaal overbodige posting maakt.

Mijn oplossing werkt wel degelijk (komt in principe zelfs op hetzelfde neer) en dat OzBoz' oplossing de beste was had ik ook al aangegeven, dus wat je nou precies probeert te bereiken met je post is mij niet duidelijk.
word ook al :$
Daarom wil Microsoft macromedia kopen! Ik maak ook zo'n bugje
leuk zo'n off-topic HK reactie welke nog een flame is ook..

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 14:54:
Ik zou het toch waarderen als je in het vervolg op z'n minst de moeite neemt de thread door te lezen voordat je een totaal overbodige posting maakt.
Hoe weet jij wat ik wel en niet gedaan heb.... Speaking of flame.

Ik heb jouw post nog een keer gelezen

Ik las eerst:
Mijn oplossing (gegeven in de 4e post) werkt, en is nog beter dan het antwoord van OzBoz.
terwijl er toch echt staat:
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 13:15:

Ik haalde, per ongeluk drie woordjes door elkaar.... sorry

[ Voor 57% gewijzigd door BtM909 op 27-01-2003 15:09 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Hoe weet jij wat ik wel en niet gedaan heb.... Speaking of flame.
Valt wel mee hoor, je post nl. exact hetzelfde als al 3 anderen zo ongeveer gepost hebben, ik vind dan dat ik er van uit mag gaan dat je of niet gelezen hebt of verkeerd gelezen.

Je hebt gelijk dat ik het misschien harder stel dan noodzakelijk, dit komt doordat het fenomeen 'vorige posts herhalen' of 'voor de twintigste keer hetzelfde antwoord geven' imo redelijk irritant is.

Maar goed, waar gehakt wordt vallen spaanders en na lezing van je post kan ik begrijpen hoe je tot dit resultaat gekomen bent. Mijn excuses als ik er wat te hard inging. Zand erover? :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

voor deze keer ;)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41
Mooi :) keep it ontopic.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1