Toon posts:

nieuwe microfoon neemt te zacht op

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik maak redelijk vaak opnames en heb laatst een nieuwe microfoon aangeschaft (philips md195) en deze neemt te zacht op, ik moet echt hard schreeuwen en dat is echt irritant. met mn oude microfoon (zon goedkope computermicrofoon) had ik dat probleem niet echt.
hoe kan ik dit probleem oplossen, mn settingszijn allemaal op zn hoogst, en ik gebruik magix musix maker.

alvast bedankt

Volley

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet er misschien een batterij in (condensator microfoon) ?
Sorry voor de wellicht domme opmerking maar zit er een aan/uit knop op ?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-12 21:14

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Heb je al gezocht??

Ik denk dat je een dynamische microfoon te pakken hebt, de meeste geluidskaarten zijn voorbereid voor een condensator mic. Als je inderdaad een dynamische mic hebt, zou ik zo snel geen oplossing weten, als alleen maar te zeggen: gebruik een condensator microfoon.
Je geluidskaart levert de benodigde spanning daarvoor.

Alles kan stuk.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12 20:10

Mad_Demon

de dokter

remco_k schreef op 27 januari 2003 @ 16:19:
Heb je al gezocht??

Ik denk dat je een dynamische microfoon te pakken hebt, de meeste geluidskaarten zijn voorbereid voor een condensator mic. Als je inderdaad een dynamische mic hebt, zou ik zo snel geen oplossing weten, als alleen maar te zeggen: gebruik een condensator microfoon.
dat is mij wel gelukt, even kijken hoe :) Bij nader onderzoek blijkt het gewoon een condensator mic te zijn :{

[ Voor 9% gewijzigd door Mad_Demon op 27-01-2003 16:43 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

remco_k schreef op 27 januari 2003 @ 16:19:
Heb je al gezocht??

ik hoop dat je refereert naar een Electret microfoon dan ? COndensator is een nogal breed begrip.. voor hetzelfde geld wil het kreng 48V phntom hebben :P

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Huh ? Volgens mij klopt dit niet helemaal.
- Een standaard geluidskaart kan alleen maar overweg met dynamische microfoons.
- Een standaard geluidskaart kan helemaal geen fantoom spanning leveren voor een condensator microfoon.

Leuk als er dingen worden uitgelegd (daarvoor zitten we hier) maar vertel dan wel de dingen zoals ze werken. NOFI hoor.

Jag ?

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-12 23:21
Bij mij opgelost door de optie "Enable Microphone Booster" aan te vinken die ergens verstopt zat in een configuratie-ding van m'n geluidskaart.

Verwijderd

De Philips SBC-MD195 is een dynamische microfoon!
Afbeeldingslocatie: http://www.misterprice.it/Img/Prodotti/Small/PHMIC011.jpg
Philips SBC-MD195
Microfono uni-direzionale dinamico, spinotto Jack e mini Jack, cavo 3 metri, regolazione volume
[...]
Microfono uni-direzionale dinamico per registrazioni vocali. Risposta in frequenza 80-12.000 Hertz. Presa Jack 3,5 e 6,3 mm. Lunghezza cavo 3 metri. Schermo antivento, regolazione volume integrata. Interruttore On/Off.
[...]
L'impedenza è di 600 Ohm.
Vergelijk: http://www.eplaza.it/Shop/Product.asp?IdSos=PHMIC011

Geluidskaarten kunnen meestal alleen overweg met electret/condensator microfoons en niet met dynamische microfoons - een voorversterker is dan nodig om het signaal omhoog te krikken naar aanvaardbaar/Line-nivo.

Geluidskaarten kunnen soms 5Volt voeding (Bias) geven aan electret-microfoons (staat oa in de handleiding) -> [tip=signaal/In, ring=+5V/Bias, base=ground/GND]
SoundBlaster Live! Gebruikershandleiding:

Pentoewijzingen van de connector MIC_CONN
-------------------------------------------
Pen Beschrijving I/U
1 MIC-IN In
2 Analoge massa -
3 MIC BIAS In
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
+------+                                                / \
|      |-------------- output--------------------------|   |
|      |                                                \ /
| mike |                                               +===+
|      |--------------- bias +5V ----------------------|   | 3.5mm plug
|      |                                               |===| to soundcard
|      |                                               |   |
|      |---------------- ground -----------------------|   |
+------+                                               |   |
                                                     +=======+
                                                     |       |
Vergelijk:
http://www.epanorama.net/...ltimedia_microphones.html
http://www.epanorama.net/documents/audio/electret.html
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/sbmicamp.html

Sommige geluidskaarten hebben onder mixerinstellingen de optie "+20 Db" of "Enable Microphone Booster", "Reforce Microphone".

Zeldzaam: sommige microfoons hebben een ingebouwde regelaar voor de gevoeligheid-instelling.

Houd er rekening mee dat in je mixerinstellingen je 2 verschillende mixers hebt voor weergave - en - voor opname.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 10:38 ]

Pagina: 1