Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PCI Kaart Maken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een I/O kaart maken via ISA was en is simpel.
Deze programmeren en zo ging ook.
Tegenwoordig beschikken onze moderbordjes niet meer over ISAsloten.

Kent er iem het princiepe van PCI ?
En hoe deze te gebruiken ?

tHx

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
http://www.techfest.com/hardware/bus/pci_sokos.htm

Maar het zal denk ik niet meevallen hier zelf mee te knutselen... Wat wil je precies maken en zijn er geen alternatieven via bv COM of LPT poorten, die zijn een stuk eenvoudiger om aan te sturen...

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
als je mobo niet over isa-sloten beschikt, kan je ook altijd nog een converter/verloopstuk/adapter/riser/weetikveelhoedatheet gebruiken (dus je steekt de isa-kaart in de converter en die stop je dan weer in een pci-slot) als zoiets bestaat :)

edit: w00t 2500ste post :*D

[ Voor 8% gewijzigd door JER00N op 26-01-2003 22:00 ]

Verwijderd

Pastasaus schreef op 26 januari 2003 @ 20:16:
als je mobo niet over isa-sloten beschikt, kan je ook altijd nog een converter/verloopstuk/adapter/riser/weetikveelhoedatheet gebruiken (dus je steekt de isa-kaart in de converter en die stop je dan weer in een pci-slot) als zoiets bestaat :)
misschien bestaan die wel, maar er zijn in ieder geval een soort isa riser kaarten te koop die je aansluit op je usb poort (extern bordje dus). geen idee hoe die dingen heten, maar de vobis kan ze bestellen.

• Cpt.Morgan
Pastasaus schreef op 26 januari 2003 @ 20:16:als je mobo niet over isa-sloten beschikt, kan je ook altijd nog een converter/verloopstuk/adapter/riser/weetikveelhoedatheet gebruiken (dus je steekt de isa-kaart in de converter en die stop je dan weer in een pci-slot) als zoiets bestaat :)
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 20:19:
[...]misschien bestaan die wel, maar er zijn in ieder geval een soort isa riser kaarten te koop die je aansluit op je usb poort (extern bordje dus). geen idee hoe die dingen heten, maar de vobis kan ze bestellen.
Allebei beetje off-topic... wat hij bedoeld is zoiets:

http://www.cryogenius.com/hardware/isacard/

maar dan voor PCI....

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op 26 January 2003 @ 20:24:
[...]

[...]

maar dan voor PCI....
idd :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:47

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> CME

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:20

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Met PCI gaat dat denk ik niet lukken, daarvoor is de snelheid van een pci port te hoog.

Ik zou het met een seriele of paralelle poort gebruiken, die gebruik je waarschijnlijk toch niet meer.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 15:42

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 09:53

EnnaN

Toys in the attic

Cpt.Morgan schreef op 26 January 2003 @ 20:24:
[...]

[...]

maar dan voor PCI....
het zal wel weer allemaal aan mij voorbijgaan, maar dit begrijp ik ervan:
a) je kon iets met ISA, wat je nu nog steeds wil, maar je hebt alleen PCI sloten
b) er bestaan dingen waarmee je van een PCI slot, een ISA kan maken (namelijk die thingys die hier "offtopic" worden genoemt..

dan kun je toch:
c) je oude ISA project in zo'n "riser" thingy stoppen, en
d) concluderen dat het niet zo offtopic was???

rite?

sig

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

In Elektuur, Februari 2001 stond een artikel over een PCI experimenteer print.
Meer info daarover is ook hier te vinden; www.pci-card.com

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ISA is nog te doen PCI niet.. hier moet je wel heel verekte goed in electronica zijn.. datasheets moeten helemaal worden uitgepluist .. de gemiddelde goede GoTTer kan dit nog niet :) .. ik heb er ook al eens naar gekeken.. tis zo moeilijk.. de driver voor je kaart is nog het makkelijkste wat je kan doen :) ..
Ga via USB .. dit is universeel en nog Goed te begrijpen .. en er zijn standard IC's voor ..

Suc6

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Cpt.Morgan
EnnaN schreef op 26 januari 2003 @ 23:32:
[...]

het zal wel weer allemaal aan mij voorbijgaan, maar dit begrijp ik ervan:
a) je kon iets met ISA, wat je nu nog steeds wil, maar je hebt alleen PCI sloten
b) er bestaan dingen waarmee je van een PCI slot, een ISA kan maken (namelijk die thingys die hier "offtopic" worden genoemt..

dan kun je toch:
c) je oude ISA project in zo'n "riser" thingy stoppen, en
d) concluderen dat het niet zo offtopic was???

rite?
Nope... dat zal niet gaan werken, want om die met die ISA dingen te communiceren schreef en las je rechtstreeks op de bus... Dat zal voor zo'n oplossing niet werken... Of je moet ook 'ff' een driver daarvoor schrijven...

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
In de elektuur heb ik ooit een artikeltje gelezen over een pci-kaart maat alleen een controller enzow zodat je er zelf lekker mee kan gaan knutselen

edit:
hier dus: http://elektuur.o4s.com/E...m&FEBRUARIY2001$NL1_13315

[ Voor 33% gewijzigd door DiLDoG op 27-01-2003 07:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
We gaan die elektuur eens uit de bib halen direct.
Maar is USB dan echt veel simpelder?

En op de vraag waarom ik geen COM/LPT gebruik, die ben ik al beu :)

mVg

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 00:33

Dommel

Professioneel Software Sloper

offtopic:
Dank je voor de link. Niet voor de PCI-kaart maar voor de MIDI-light, die kan ik goed gebruiken :)
Looki schreef op 27 januari 2003 @ 01:17:
ISA is nog te doen PCI niet.. hier moet je wel heel verekte goed in electronica zijn.. datasheets moeten helemaal worden uitgepluist .. de gemiddelde goede GoTTer kan dit nog niet :) .. ik heb er ook al eens naar gekeken.. tis zo moeilijk.. de driver voor je kaart is nog het makkelijkste wat je kan doen :) ..
Ga via USB .. dit is universeel en nog Goed te begrijpen .. en er zijn standard IC's voor ..

Suc6
Daardoor is het waarschijnlijk juist een grotere uitdaging om het maken. Juist omdat het niet zo makkelijk is meteen :P Iemand met enigzins elektronicakennis zou dit toch wel moeten kunnen maken denk ik zo.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Die hoge bussnelheden boeien niet echt, als je eerst de klok terug deelt en inputs outputs via buffertjes laat lopen, bestaat vast wel chipje voor

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
idd frequentiedelers zijn niet duur, en zeer handig :D
ge vindt ze zelf nog in de 74xx reeks :+

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 12:34 ]

Pagina: 1