Toon posts:

[win2000 server] Niet default netwerk shares verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit hier met een probleempje:
Op een win2000 server (small Business 2000) zijn een aantal standaard shares, en uiteraard hebben wij er enkele bijgemaakt. De C-schijf is onderverdeeld in 2 partitie's. Op C staat het operating system, en op D de data. Windows zelf heeft standaard een aantal shared (voor profielen/modemshare client/fax-client/enz.), en uiteraard hebben wij er enkele aangemaakt op de D-schijf voor de documenten van de gebruikers hierzo. Afgelopen weekend heb ik de 6e Pc geinstalleerd (Jah, we hebben maar 5 licentie's, maar de volgende 5 zijn in bestelling). Nu is het gekke dat ik gistermorgen binnenkwam, en de gebruikers klaagden dat ze niet meer bij hun documenten konden. Ik kijken: voor alle shares stond er nog wel dat handje onder het plaatje op de server, alleen was er geen share meer. Ik die dire's weer geshared, onder het motto van 'Hij zal wel iets vergeten zijn' :-)) Nu kwam ik vandaag, en wat denk je: Waren de shares weer weg. Ik heb helaas pas vanavond de mogelijkheid om in de log-files te kijken, maar zou iemand van jullie kunnen aangeven of het idd. een licentie probleem is hierzo, of niet !?!?

alvast bedankt !

Groeten,

Foepe

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
check als eerste je eventlogs, en dan even bij 'services' of alle service's die op 'automatic' staan ook gestart zijn (ik verdenk je server service dat ie niet gestart is)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben net even bij die machine geweest, en ik kan dus helemaal niks in de log-files vinden :-((. Op de d-schijf waren nog steeds de handjes onder de shares, maar niks geshared. Ik ging naar het tabblad van 1 van de gedeelde mappen, klikte dat hij hem moest shared, zette hem vervolgen gelijk weer op 'Niet sharen'. Toen ik toen terug ging naar de hoofdmap, waren opeens alle 'handjes' verdwenen. Na een reboot kwamen ze ook niet terug. Omdat ik deze week niet meer in de gelegenheid ben bij die server te komen, kan ik pas volgende week weer verdere testen doen. nu maar hopen dat hij het een weekje volhoudt, anders hebben de gebruikers behoorlijke problemen :-((((