Toon posts:

Eheim 1048 pompt niet..

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo hallo.

ik heb een probleempje ik sindskort alle onderdelen voor waterkoeling.
nu heb ik gisteren alles proeflaten draaien en dat ging allemaal perfect..

nu heb ik vandaag alles in en overgebouwd aangesloten doe de pomp aan en ja hoor hij pompt niet... bromt wel.

iemand enig idee hoe dat kan??

ik heb als volgt opgesteld..

pomp uit --> radiator in --> Radiator uit --> CPU in --> CPU uit --> reservoir in --> reservoir uit --> pomp in.

Verwijderd

"krijgt" de pomp wel water?...

Verwijderd

Topicstarter
dat moet hij uit het reservoir pompen.. dat ging met de test opstelling ook goed

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Hoeveel verschil in hoogte zit er tussen pomp en radiator?

Evt. kan je het frontje van de pomp halen en de spoel even eruit halen, afspoelen onder warm water en weer erin stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
pomp ern rad liggen naast elkaar tussen de pomp en reservoir zit een centiemeter of 30-40 heb een chieftech bigtower..

afspoelen helpt nie

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:42 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Vul eens een bakje met water, en stop je Eheim (zonder frontje, dus zodat de spoel bloot ligt) erin, en laat 'm pompen.. Zie je de spoel draaien?

Verwijderd

Topicstarter
hmmz kenk alles los solderen.... dus zonder die dop voorop onderwater douwe en dan aan zetten? toen ik heel even die dop eraf haalde dat hij gewoon bloot draaide deed hij het wel heb wel weer snel de dop erop gehaald..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:49 . Reden: brak nederlands ]

Verwijderd

die pomp werkt alleen als ie water krijgt...lucht aanzuigen doet ie niet...

Verwijderd

Topicstarter
hij zit met de inlaat aan het reservoir.. 30 a 40 cm lager werkt het dan niet ofzo??? gisteren lag alles op dezelfde hoogte,,

dus ik moet een soort vul systeempje maken ofzo?? maar ik heb ook een reservoir :S

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:51 ]

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:42

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 18:50:
hij zit met de inlaat aan het reservoir.. 30 a 40 cm lager werkt het dan niet ofzo??? gisteren lag alles op dezelfde hoogte,,

dus ik moet een soort vul systeempje maken ofzo?? maar ik heb ook een reservoir :S
De pomp zuigt geen water aan. Dus als jij je pomp hoger hebt staan dan je res. werkt het niet.

Verwijderd

Water stroomt niet uit zichzelf naar boven. Daarnaast is t een duwende pomp, geen zuigende, dus dat hoogteverschil moet andersom, zodat t water naar de pomp toe valt. Op gelijk nivo heb je dat probleem niet/minder

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 18:31:
hallo hallo.

ik heb een probleempje ik sindskort alle onderdelen voor waterkoeling.
nu heb ik gisteren alles proeflaten draaien en dat ging allemaal perfect..

nu heb ik vandaag alles in en overgebouwd aangesloten doe de pomp aan en ja hoor hij pompt niet... bromt wel.

iemand enig idee hoe dat kan??

ik heb als volgt opgesteld..

pomp uit --> radiator in --> Radiator uit --> CPU in --> CPU uit --> reservoir in --> reservoir uit --> pomp in.
Ik weet je antwoord niet, maar zeg he, check je spelling. Zoiets als woorden los van elkaar, hoofdletters, komma`s, logische zinnen...

Dat bespaart me een hoop leeswerk ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

komt denk door de druk allemaal.... doe de reservoir dicht, zet de pomp aan, het water gaat dan niet weg... laat ff 30seconden zo aan.. dan doe je de pomp uit, doe de reservoir open, en zet de pomp weer aan, etc... dan ontlucht ie en gaat het water vloeien

Verwijderd

Pomp moet onderin, dan pomt ie wel......

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Hierop inhakend, Ik heb een pomp die tussen de 600l en 800l doorpomp. Ik wil mijn reservoir met pomp en rad. in de kruipruimte van mijn huis gaan zetten (lekker koel). Dit is een hogte verschil van ongeveer een meter. Zou dit kunnen???? red dat pompje dat ???

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een meter moet lukken... Een Eheim 1048 bijvoorbeeld (die 600 l/u doorpompt) heeft als maximale opvoerhoogte 1.3 meter (dacht ik toch..).

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
is't niet zo dat je een luchtbel heb die je water terugduwt in je reservoir? (dus tussen je reservoir en je pomp?)

de kracht van de pomp is nihil als ie geen water krijgt, en hij is dan ook niet in staat om die luchtbel weg te pompen.
probeer is zelf wat water in je pomp te krijgen (doormiddel van zuigen aan die slang ofzo ;) )

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

De oplossing voor je probleem is nu al 2 keer gezegd maar ik heb zelf ook een vraag.
Is het niet beter om eerst je radiator te hebben > dan je reservoir > pomp > Cpu?

Zoals plank de opstelling heeft warmt toch zn hele reservoir op?

Samen staan we sterk!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

ik raad je aan om het volgende te doen..

radiator -> resevoir -> pomp -> cpu

maareh de pomp is niet zuigend dit betekend dat er druk moet staan zodat het water vanzelf naar de pomp gaat. kortom resevoir moet hoger dan pomp en evt moet de uitvoer van water uit het resevoir zo laag mogelijk in het resevoir zitten..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Hierop inhakend, Ik heb een pomp die tussen de 600l en 800l doorpomp. Ik wil mijn reservoir met pomp en rad. in de kruipruimte van mijn huis gaan zetten (lekker koel). Dit is een hogte verschil van ongeveer een meter. Zou dit kunnen???? red dat pompje dat ???
Ja, zie http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/radiation.htm , tenminste, mijn Hydor 700ltr pomp geeft max 1m35 op als opvoerhoogte en daar zit ik wel aan

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

mannen mannen mannen,

Je kan ook gewoon ff aan het slangetje zuigen (met je mond dus) zodat je het water door je pomp hebt gezogen, dan staat je susteem vol water (wel ff je duim op je slang houden dan)
je zuigt dus aan de slang die weer naar je pomp gaat, zorg er wel ff voor dat je genoeg water in je res hebt zitten.

als je dan alles aan het draaien hebt zet je de pomp ff uit, houd je de slangen eerst ff luchtdicht en ga je de slangen weer in je res bevestigen.
er komt dan wel een beetje lucht in, maar je bent dan wel het meeste kwijt.

Still King

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

heelsimpel het pompkennie pompu alsie geen waterheef du ke de preppeler wel draaie maa da help geen zak.

sommige pomp kenne nie so hooch kome als een meter dus wel effe op doos keike of het wel kan.

de volgorde van aansluite maak eigelijk geen zak uit het is toch een geslote siesteem. (Dit geldt alleen voor systemen met een klein reservoir, waarin het water nauwelijks kans heeft om af te koelen.)

Overigens is het typen in normaal Nederlands een stuk makkelijker te lezen.

Verwijderd

Het enige dat je moet doen is zorgen dat er water in de pomp zit. Geen water -> niet pompen. Het water in de pomp krijgen lijkt me een eitje voor iedereen.

Als het dan nog niet werkt is je pomp stuk ;)

Verder is dit iets te voor de hand liggend en nutteloos. Een hele discussie over een pomp waarvan je alleen de stekker in het stopcontact moet doen voor hij werkt :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.