Toon posts:

ISDN PCI onder Windows XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Omdat ook IK erg zit te klooien met mijn Billion ISDN PCI kaart onder Windows XP, wil ik het topic 'Billion en XP' (:D) toch weer even boven water halen!

Ik heb wel 6 verschillende Billion ISDN drivers geprobeerd, maar geen van alle schijnt Windows XP te herkennen :s

OK, ik neem de volgende stappen:

Ik ga naar Configuratie scherm, en klik Systeem aan. Ik ga naar het tabblad Hardware, en klik op Apparaatbeheer. Daar klik ik op mn Netwerkcontroller (ISDN kaart schijnt ie als Netwerkcontroller te zien). Daar klik ik op Stuurprogramma opnieuw installeren.

Van de volgende stappen heb ik even screenshots gemaakt, om verwarring te voorkomen _/-\o_

OK, ik wil dus ZELF een stuurprogramma selecteren om te gaan installeren (die ik dus net van http://www.billion.com.tw/downloads/ISDN/D-ISDN.htm heb gedownload):
Afbeeldingslocatie: http://dev0wn.100mbit.nl/images/billion.help/1.jpg

Ik selecteer de locatie waar deze zich bevinden:
Afbeeldingslocatie: http://dev0wn.100mbit.nl/images/billion.help/2.jpg

Vervolgens gaat Windows 'kijken' of de drivers er staan (zal toch wel :Z):
Afbeeldingslocatie: http://dev0wn.100mbit.nl/images/billion.help/2_2.jpg

En vervolgens kan hij deze niet vinden :?
Afbeeldingslocatie: http://dev0wn.100mbit.nl/images/billion.help/3.jpg

En zo gaat dat dus bij alle 6 de drivers die ik heb gedownload :O.

Wie oh wie kan mij helpen :9

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

Nobby

Nuts!

Volgens mij moet je Niet zoeken. Ik bepaal..." Kiezen, want volgens mij moet windows je pcikaartje niet als netwerkcontroller herkennen, hij zoekt ook drivers voor een netwerkcontroller en niet voor een isdn kaart.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:52
DAlchemist schreef op 26 January 2003 @ 18:32:
Volgens mij moet je Niet zoeken. Ik bepaal..." Kiezen, want volgens mij moet windows je pcikaartje niet als netwerkcontroller herkennen, hij zoekt ook drivers voor een netwerkcontroller en niet voor een isdn kaart.
Dat is een netwerkcontroller ;)

maar je moet idd Ik bepaal kiezen....

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
OK Thanx guys, ga ik dat even proberen!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:35

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik had er ook veel probz mee, bij mij was het verholpen door de netwerkkaart eruit te halen als je de ISDN kaart installeert...

ieg het proberen waard.

[edit]
Euhm, voordat je em wil installeren duz, niet terwijl ie bezig is of de pc aanstaat :P

[ Voor 26% gewijzigd door Scatman_II op 26-01-2003 20:47 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mijn Wisecom staat gewoon onder Intelligent ISDN PCI-modem en niet als netwerkkaart.

Gewoon modem toevoegen en drivers op de locatie A of CD laten zoeken of evt. zelf aanwijzen waar te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 26-01-2003 20:49 ]

ARME AOW’er

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:35

Scatman_II

R9500 Pro >:)

GuardianAngel schreef op 26 January 2003 @ 20:48:
Mijn Wisecom staat gewoon onder Intelligent ISDN PCI-modem en niet als netwerkkaart.

Gewoon modem toevoegen en drivers op de locatie A of CD laten zoeken of evt. zelf aanwijzen waar te zoeken.
Dat werkt dus niet altijd :)

Ik had er met m'n Dynalink ook altijd problemen mee, nu gewoon een image gemaakt alsie geinstalleerd was, nooit meer problemen mee...

Maar ik kan me nog wel herinneren dat ik echt een uur bezig was met dat ding werkend krijgen :X

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

[overbodig maar je weet het nooit mode]
je hebt ze toch wel ..... uitgepakt ;)

(in een computer winkel kom je dit soort klanten dus wel tegen, windows laten zoeken naar drivers in een map met zip files)

[ Voor 45% gewijzigd door dreeke op 26-01-2003 20:58 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Volg toch maar ff de raad op om ff je NIC dr uit te halen.... Vaak doet ie dan wel... Heb het ook wel es gehad..

Deze advertentieplaats is te huur!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:33

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> WOS

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 17:04

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hier heb ik ook al diverse keren mee zitten stoeien. Probleem is dat als je een keer geen goede installatie hebt gehad, dat dan dat PCI slot bijna onmogelijk te gebruiken is voor diezelfde kaart.

Zelf vind ik de drivers van E-tech erg goed onder Windows XP en die pakt ook nog wel andere ISDN adapters (die overigens ook als netwerkcontroller wordt gezien).

Maar het blijven kl*te dingen en ik ga veel liever voor een USB externe ISDN adapter; maar daar heb jij niets aan.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb hier geen probs met die Billion... Ik heb tevens een Intel NIC erin hangen, maar hij installeert gewoon :) Weet je wel zeker dat je de juiste drivers hebt en ze hebt uitgepakt?

webOS all the way!

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde kaart gehad en de wereld aan drivers gedownd, maar is bij mij pas verholpen nadat ik hem eruit gesloopt had opnieuw opstarten en weer afsluiten.
Kaart in een ander slot en zelf de locatie opgeven waar de software staat, daarna draaide de kaart goed

Misschien is 't een idee

Verwijderd

Topicstarter
hm, moet ik dan nog maar eens proberen. Heb die ISDN kaart er idd. later ingezet als mijn netwerk kaart.
Zul je zien .. ISDN modem die eindelijk werkt, werkt de netwerk kaart zo weer niet :s

Heel erg bedankt alvast voor jullie reacties ;-)

*verder stoeien*
Pagina: 1