Celeron 1.4GHz Tualatin op Slot-1 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Met behulp van een adapter kaartje kun je een Tualatin processor (Pentium III of Celeron) op een Slot-1 moederbord monteren. Dit kan met de zgn Slot-T adapter van de firma Upgradeware. Een kennis van mij heeft een 1.3GHz Celeron op een Asus P3B-F moederbord lopen. Hij heeft de adapter bij de Duitse firma JES computer besteld.

Kan iemand mij vertellen of deze Slot-T adapter ook ergens in Nederland verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.powerleap.nl :)

Niet specifiek de Slot-T, maar de PL-iP3/T doet in wezen precies dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
Ik ben specifiek geinteresseerd in de Upgradeware Slot-T adapter. Deze staat bij JES computer voor 25 euro in de prijslijst, terwijl de Powerleap 70 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, wat weerhoudt je er eigenlijk van om bij JES te bestellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Upgradeware heeft geen NL distributeur of resellers. Dus je moet em in duitsland kopen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shuriken schreef op 26 januari 2003 @ 18:21:
Upgradeware heeft geen NL distributeur of resellers. Dus je moet em in duitsland kopen.
En wat is het bezwaar daar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
Bedankt voor de info. Ik dacht te kunnen besparen op verzendkosten door de adapter in Nederland te kopen, maar ik overweeg nu om hem maar in Duitsland te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

ik wil er ook wel 1, misschien kunnen we samen bestellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 21:35
CornelisJ schreef op 26 januari 2003 @ 18:20:
Ik ben specifiek geinteresseerd in de Upgradeware Slot-T adapter. Deze staat bij JES computer voor 25 euro in de prijslijst, terwijl de Powerleap 70 euro kost.
Ik zat pas ook al hierna te zoeken en dan kom je idd bij powerleap uit.. 25 euro klinkt wel erg interessant :) Ik heb dus nog een oud 440BX bordje liggen met een celeron 300A :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

toms hardware had laats artikel hierover. ga naar hun website en lees verder.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56
Dit is inderdaad een stuk interessanter dan een PowerLeap want die krengen zijn T* duur..

Dus mocht er een inkoopactie komen. Of iemand die wat tips kan geven over bestellen in Deutschland.. hoor ik het graag..

[edit]
Ik heb het al gechecked en zowel mijn P2b als mijn P2b-f ondersteunen deze upgrade.. Ik weet zeker dat ik er een ga kopen. Weet alleen nog niet hoe of waar...

[ Voor 29% gewijzigd door BovenHond op 26-01-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
Check wel eerst of je moederbord compatible is met deze adapter: SLOT-T compatibility list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tak77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
ik heb ook interesse.. misschien kunnen we samen de verzendkosten delen.
laat maar wat weten

DUAL AMD XP 2200+ -> MP 2600+ :) (16x133) MSI K7D-L rev 1.0 bios 1.83b Cpu1: 61 C, Cpu2:65 C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mocht iemand een Inkoopactie willen starten, lees dan het volgende topic goed door:
De inkoopacties: aangepaste regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
Ik heb gisteravond 2 stuks Slot-T adapters besteld bij JES computer in Duitsland. Ik heb dus geen interesse in een eventuele inkoopactie.

Informatie over bestellen bij JES computer:
* Voor administratie kosten en verzenden naar Nederland wordt 10 euro in rekening gebracht
* Verzending naar Nederland gebeurt via Deutsche Post, en alleen na vooruitbetaling, ze leveren dus niet onder rembours
* Vooruitbetaling kan op twee manieren: 1) Dmv overschrijving op rekening bij Duitse bank of 2) via PayPal

Voor het overschrijven van een bedrag naar het buitenland rekent de Postbank volgens info op hun website 5 euro. Bij betaling van het totaalbedrag van 60 euro (2 * Slot-T + 10 euro verzendkosten) via PayPal wordt 2 euro in rekening gebracht. Dit was voor mij aanleiding om een PayPal account aan te vragen. Hiervoor moet je wel een credit kaart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de GA-6BXD ondersteund dat ding ook.
Maar 2 P3-tualatins zijn ook niet goedkoop :P

Maarja, is het de moeite waard om zoveel geld te steken in 2 snellere cpus? er zitten nu 2 P3-450s op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
ik heb een of ander oem bordjes zie ik nu..... wel i440BX maar geen merk ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

T-Blizzard schreef op 27 January 2003 @ 12:29:
ik heb een of ander oem bordjes zie ik nu..... wel i440BX maar geen merk ofzo :(
staat er nergens iets van een type nummer?
en kun je met een proggie ook niet opzoeken wat voor mobo het is.
ik ga ervanuit dat het wel moet lukken met een beetje geluk (de BX chip is best goed namlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Er staat wel wat op :

Onderste ISA slot IHH-BX K3426ND
En midden op het mobo 35-8828-02

Heb al redelijk vaag gezocht naar dat ding op google maar niks gevonden :? ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me convertor van powerleap draait fantastisch :)

Maar aan de prijs van die andere te zien was dat misschien wel wat leuker voor de portemenee geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yooo, is het dan mogelijk om op mn celeron 433, een celeron 1.3Ghz te plaatsen???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Met een hamer past alles 8)7

Zonder mobo specs kunnen we er niks over zeggen hoor, verder kan kijken op www.powerleap.com en www.google.com je goed genoeg helpen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 18:17
als je mobo het aankan wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powerleap.com doet het niet.. maar er zit volgens mij een intel 815 mobotje in met een celeron 433 processor, 224mb 133mhz geheugen en een 20 gig maxtor. videokaart = geforce 2 mx400 pci..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMoS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 14:12
tja, ik zou wel ginteresseerd zijn in 2 zo'n convertortjes, een voor een onbekend mobo (medion) met een sr440bx en een dell optiplex gx110 ( intel 810e)

[ Voor 8% gewijzigd door LaMoS op 27-01-2003 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMoS
"Does not support Celeron PPGA" <--- de tualatin is toch de fcpga?, is de ppga de oudere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

hm, als iemand een inkoopactie gaat regelen zou het wel interessant zijn om ook de andere soorten convertors aan te bieden, ik zou er wel eentje kunnen gebruiken om mijn s370 p3 coppermine te upgraden.

edit: ik heb ff mijn oude emails doorzocht, herinnerde me dat ik al eerder contact met upgradeware over leveringen naar nederland had gehad voordat jes-computer was anngesloten.
Ze konden toen de S370GU voor $30 leveren, maar de shipping zou op nog eens $20 komen en de bankkosten ook nog eens $5 ofzo, dus toen maar niet gedaan.
Maar als iemand een inkoopactie zou regelen zou hij kunnen proberen ze via upgradeware te krijgen en zo nog iets goedkoperuit te komen

[ Voor 54% gewijzigd door Sebastiaan op 27-01-2003 16:36 . Reden: extra info toevegoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:36

mrdjey

That Shit is Wack

Ik ga het ook eens proberen, kep nog 2 pc's draaien met de volgende chipsets bx2000+ en bx440, dus ik ga ook een zo'n Tslot ding halen en een celi 1300, dan kunnen die pc ook weer een tijdje langer mee :)

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
LaMoS schreef op 27 januari 2003 @ 14:58:
"Does not support Celeron PPGA" <--- de tualatin is toch de fcpga?, is de ppga de oudere versie?
Celeron Mendocino (0.25u) => PPGA behuizing
Celeron Coppermine (0.18u) => FCPGA
Celeron Tualatin (0.13u) => FCPGA2

De FCPGA2 behuizing is qua pinning net iets anders dan de gewone FCPGA. Daarom werkt de Tualatin niet op oudere Socket370 moederborden en adapter kaartjes. Recente socket 370 moederborden kunnen wel met de Tualatin overweg.

[ Voor 9% gewijzigd door CornelisJ op 27-01-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMoS
achzo :), thx, ma normaal moet da convertor-kaartje wel oplossen :)

[ Voor 1% gewijzigd door LaMoS op 27-01-2003 18:40 . Reden: spelling :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21
Ik heb nog een bedrijf gevonden dat hem verkocht:

http://shop.store.yahoo.c...omputer/slot1-fcpga2.html
Het bedrijf is zo te zien op een of andere wijze gelieerd aan yahoo.com

daar kost hij $19.95. Ik kan echter nergens vinden hoeveel de verzendkosten daar zijn voor verzending naar Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey

mrdjey

That Shit is Wack

Dat zit zeker in de US, zal wel duurder wezen dan vanuit duitsland, maar goed, ik ga (als m'n loon weer binnen is) ook zo'n slot1 conv. halen en een celi 1300 mzh en eeuh by the weg, zo'n celi kan je toch makkelijk naar 1700+ mzh krijgen (fbs van 100 naar 133)

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

denk het niet. Top wat meestal te halen is 1500-1600mhz, als je hem op 1700+ krijgt heb je veel geluk. Kijk maar bij overclockers.com, meeste zitten tussen de 1500-1600, maar een paar hebben hen daarboven draaiend gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
Ik heb van de week een Celeron 1400 stabiel op 1624 gekregen.

maar 1700+ zit er inderdaad niet in. Met het oog op deze gedachte is het ook logisch om een Celeron 1200 of 1100 te kopen. Want dan kan je een hogere performance krijgen door FSB is 133 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 11-09 20:52
Inderdaad: ik had mijn Tually Celly op 133x11=1463 Mhz'en draaien op een Abit BE6-II. Rocksolid! Helaas kon hij blijkbaar niet zo goed overweg met mijn nieuwe Promise controller dus draai ik nu weer gewoon PIII-800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Blizzard schreef op 27 januari 2003 @ 12:50:
Er staat wel wat op :

Onderste ISA slot IHH-BX K3426ND
En midden op het mobo 35-8828-02

Heb al redelijk vaag gezocht naar dat ding op google maar niks gevonden :? ....
Misschien een (pcpartner/vtech/tandex) BXA828D? Als er ergens 35-xxxx-xx op staat dan komt het waarschijnlijk uit deze stal, je kunt dan het beste zoeken op 35-xxxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh ff over dat ovver clocken jongens...
Ik heb zelf een socket mobotje maar... wel een 1ghz celly tualatin op 1667 gekregen rock stabieltus (nu niet meer me waterkoeling is plat) dus een fsb van 166. Ik heb een Samsung Sdram reepje 256 mb 160 mhz cas 2-2-2 in zitte...kost wat maar wel leuk :P.

BTW die POWERLEAP heeft voltage regeling (en die andere volgens mij niet) op de converter zelf je kan dus tot (dacht ik zo) 2.0 volt door een celly van 1.45 volt rosse.... als je dan nog niet de 1600 haalt weet ik ook niet meer (koop wel goed geheugen he...en koeling is ook niet een slecht idee...)

EDIT/
Zory voor mij brakke zinsstructure, ik ben net trug van een uitgelopen weekend feest :9
EDIT/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
Mr. Vanz

Je bevestigt alleen maar wat er is gezegd. Boven de 1700 gaat heel lastig worden. En meer dan 1600 lukt alleen met wat mazzel en goede apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 01:38:
[...]

Misschien een (pcpartner/vtech/tandex) BXA828D? Als er ergens 35-xxxx-xx op staat dan komt het waarschijnlijk uit deze stal, je kunt dan het beste zoeken op 35-xxxx.
OMG dat is hem lolz :) TNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey

mrdjey

That Shit is Wack

Ach 1600 ben ik ook wel blij mee, tis toch als server bedoelt en als het werkt koop ik nog een 2e zetje voor de 2e server?

Zou ik daar dan makkelijk een BF server op kunnen draaien, ondanks dat het een celi is?

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Dat wordt overkill in het kwadraat :D
Vergeet niet een sloot cas2 ram erin te doen, dat zal zeker net zoveel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Nou ik heb 5 min geleden mijn bios verneukt met flashen :)
niet resetten of poweroff nou heb 20 min gewacht gebeurde niks meer :(..
Hmmzz ken iemand met een atmel progger... dus..kan hem nog wel redden waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 11:22

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Nu upgradeware een keer genoemd wordt wil ik een gokje wagen.
Heeft iemand het al geprobeerd om met de S370GU een dual samen te stellen.

Ik heb thuis een ECS D6VAA en daar zit nu dual PIII 733 in.
Ik wil hier graag dual PIII 1266 of 1400 in hebben.
Maar durf niet echt omdat ik bang ben dat het niet werkt n dan heb ik tweemaal tualatin gekocht voor niets.

Ik weet dat de in de compatible list mijn mobo voorkomt maar ik durf het nog niet aan.

uit de lijst
http://www.upgradeware.co...t/370gu/compatibility.htm
D6VAA (dual mode) You need to use "Special 370GU"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het Vtech-bordje bedoelt, BX-828 of zoiets, dan kan ik mogelijk helpen , heb 2 zulke bordjes, kun je eprom effe overzetten misschien..opstarten, eigen eprom erop en opnieuw flashen..
T-Blizzard schreef op 28 januari 2003 @ 16:31:
Nou ik heb 5 min geleden mijn bios verneukt met flashen :)
niet resetten of poweroff nou heb 20 min gewacht gebeurde niks meer :(..
Hmmzz ken iemand met een atmel progger... dus..kan hem nog wel redden waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens de bx-mod voor tualatin werkt op deze bordjes ook, Draai al bijna een jaar met tualatin 1200mhz cellie met abit -convertor, van de week setje verkocht, op naar volgende uitdaging, wat verklap ik nog niet...
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 22:40:
Als je het Vtech-bordje bedoelt, BX-828 of zoiets, dan kan ik mogelijk helpen , heb 2 zulke bordjes, kun je eprom effe overzetten misschien..opstarten, eigen eprom erop en opnieuw flashen..

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 22:40:

[...]
Dat is hem wel net ff gezocht vtech en pcpartner is dus hetzelfde :S

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpartner.com.hk/prod/828.jpg

heb me oude bios nog gesaved en zitten klooien om met een oude ISA kaart hem weer aan de gang te krijgen zonder succes. Maar als er een tualatin opgaat ga ik hem toch maar even bewaren nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik wel doen, klopt trouwens, dat van pcpartner en vtech...stuur maar een mailtje als je je bios weer wilt repareren.
T-Blizzard schreef op 30 januari 2003 @ 21:36:
[...]

[afbeelding]

heb me oude bios nog gesaved en zitten klooien om met een oude ISA kaart hem weer aan de gang te krijgen zonder succes. Maar als er een tualatin opgaat ga ik hem toch maar even bewaren nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMoS
ik sta op het punt 2 zo'n slot-t adaptors te bestellen, maar ik heb een beetje bag of het wel zou werken in een dell met i810 chipset?
de ander is voor een bx440, dat zal wel loslpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
als er een inkoopactie komt dan wil ik er ook wel 2 voor in mijn asus p2b-ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
CornelisJ schreef op 27 januari 2003 @ 17:53:
[...]
Celeron Mendocino (0.25u) => PPGA behuizing
Celeron Coppermine (0.18u) => FCPGA
Celeron Tualatin (0.13u) => FCPGA2

De FCPGA2 behuizing is qua pinning net iets anders dan de gewone FCPGA. Daarom werkt de Tualatin niet op oudere Socket370 moederborden en adapter kaartjes. Recente socket 370 moederborden kunnen wel met de Tualatin overweg.
mijn Celeron Tualatin loopt vrolijk te ratelen op een CUSL2 socket 370 FCPGA mobo
je moet dan gewoon een paar modjes doen...3 pinnetjes isoleren (lees: afknippen)en wat pinnetje met elkaar verbinden...
check specs.

Celeron 1200 runing @ 1500 MHz met een FSB van 125, RAM 125 en PCI 41

oh ja en laat maar komen die inkoopactie.
kheb hier ook nog een server staan die draait op een slot1 PII-266 :( en kan wel een BOOST gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door shardphoenix op 31-01-2003 21:06 . Reden: inkoopactieverzoekje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel aangezien de powerleap ook op een 810 =chipset werkt...
De 820 en 840 in ieder geval wel....(ook Intel chipsets)
de 840 werkt echter nog niet dual, de 820 wel, laat ik nou zo'n bordje net hebben..
LaMoS schreef op 31 januari 2003 @ 16:10:
ik sta op het punt 2 zo'n slot-t adaptors te bestellen, maar ik heb een beetje bag of het wel zou werken in een dell met i810 chipset?
de ander is voor een bx440, dat zal wel loslpen :)

• BovenHond
[Even een oud topic omhoog schoppen]

Ik heb mijn P2b voorzien van zo'n Slot-t convertor en met succes. Iedereen met een P2b die wil upgraden, kijk even naar het voltage chippie naast het CPU-slot. Als daar 'BCB' op staat dan heb je geluk.

Voor 80 Euro kan je dan qua CPU kracht weer meedoen met een Pentium 4 1,8 Ghz.

Ik heb P2b Revisie 1.10 met Celeron 1300...

binnenkort ga ik mijn P2b-f ook aan een Tualatin helpen...

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
@rickyenslingertje, dus deze werken ook met de i820 in dual :?

geweldig heb net nl zon bordje besteld, en wilde 2 powerleaps bestelle, dit scheelt me dus weer uim 50%

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem dan wel de p3-S... niet de cellie of de gewone p3......
TLRnZ schreef op 20 February 2003 @ 22:11:
@rickyenslingertje, dus deze werken ook met de i820 in dual :?

geweldig heb net nl zon bordje besteld, en wilde 2 powerleaps bestelle, dit scheelt me dus weer uim 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 14:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

T-Blizzard schreef op 30 januari 2003 @ 21:36:
[...]

[afbeelding]

Mocht ik kunnen helpen moet je maar een seintje geven. Ik heb jaren met PcPartner gewerkt en heb met regelmaat nog contact met de technische persoon daar.

Hun website: www.pcpartner.com

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 06:29:
Neem dan wel de p3-S... niet de cellie of de gewone p3......

[...]
uiteraard, draai ff tijdelijk met celly-T totdat ik weer voor inkoopprijs cpu's kan krijge ;)

/offtopic --> jij toevallig ook actief op 2cpu.com ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Bossie op 22-02-2003 18:37 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeap, zelfde naam aldaar, echter hoezo inkoopprijs , kun je r nog meer bestellen?
TLRnZ schreef op 22 February 2003 @ 18:36:
[...]

uiteraard, draai ff tijdelijk met celly-T totdat ik weer voor inkoopprijs cpu's kan krijge ;)

/offtopic --> jij toevallig ook actief op 2cpu.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
maar gaat er iemand nu nog een Inkoopactie organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
|:(

[ Voor 99% gewijzigd door Bossie op 23-02-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Laatst online: 31-01 08:22
Eerlijk, ik heb niet het hele draadje gelezen,
maar deze upgrades worden in NL aangeboden door
www.abgcomputers.nl

't'is mhar 'un idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey

mrdjey

That Shit is Wack

Pokke zooi, kep hem net uit duitsland laten overkomen,. goeiende gloeiende !!

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het mobo voor de dual tualatin p3-s is de p3c-d met de intel 820 chipset...
heb 2 upgradeware's al een maand draaien.
De intel 840 chipset schijnt nog niet dual aan de praat te krijgen te zijn (2cpu.com) met zowel de powerleap als upgradeware.
Draai nu met 2x 1266@1650mhz. op 1.4 volt. Draait snot voor de ogen van een p4 3.06 ghz
Kan 'm ook onderklokken naar 2x 1266@950 mhz op 1.3 volt. Werkt dan passief gekoeld, no noise...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

beetje offtopic

vraag me af waar ik die p3c-d nog kan krijgen.
ben naar V&A geweest en paar veilingsites, nix.....

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

GrittyKitty schreef op 14 april 2003 @ 14:05:
beetje offtopic

Ik kom als taxateur wel 'ns wat tegen, weet alleen niet of ie 'm te koop heeft : TLRnZ in "Post hier 'Hoeveel is dit nog waard'-vra"

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
GrittyKitty schreef op 14 April 2003 @ 14:05:
beetje offtopic

Ik was er ook naa aan het zoeken, totdat er opeens eentje opdook in de v/a _/-\o_

probeer het eens in het for sale/trade forum van 2cpu.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12:34

EXX

EXtended eXchange

Gisteren de slot-T upgrade kit binnengekregen voor op mijn P2B rev 1.10. Een klein verslag:

De kit bestond uit de slot-T adaptor met daarop al de Celly 1300 gemonteerd. Los erbij een koeler van Spire.

Eerst maar eens de koeler erop. Grrrr, die past om een of andere reden niet goed. Wat harder duwen (gelukkig is de CPU FC-PGA2, zodat de kans op beschadigingen nihil is). Uiteindelijk krijg ik het ding erop, niet zoals het zou moeten, maar toch muurvast geklemd. Als ik later het doosje eens goed bekijk zie ik ineens een klein stickertje op het doosje waarop staat "for AMD". Dat verklaart veel |:(

BIOS had ik vorige week al geupgrade naar 1014.003, dus de PC kan direct open.

De oude CPU (ook een FC-PGA op slocket) eruit en de Slot-T adaptor erin. Past niet. Die zwarte dingen aan de slotuiteindes zitten in de weg. Die er dus met een beetje beleid eraf gesloopt. Nu past het geheel erin.

PC aan: BIOS meldt "Pentium III 1300 MHz". Dat is niet zo best. Daarna stopt de boot met de mededeling dat er een fout gevonden is door hardware monitoring. Ff kijken en dan blijkt dat de Vcore op 1.5V staat (wat dus eigenlijk precies goed is), maar BIOS denkt dat dat fout is.

Dan maar Halt on errors op none gezet en nog een keer. Nu start ie door maar meldt dus daarna dattie de CPU-id niet herkend en geen update kan laden. Om deze melding kwijt te raken heb ik later de BIOS upgrade function gedisabled. Struisvogelpolitiek heet dat, maar het is niet anders.

Win98 start op, wallpaper komt, de zaakt hangt. Reset, deze keer start win98 wel goed op. Even wat geprobeerd, de CPU benchmark van Sandra 2002. Die geeft idd een flinke verbetering te zien. Sandra (en ook Aida) herkennen de CPU wel als een Celeron 1300MHz Tualatin. 3DMark2001SE weer niet, die komt niet verder dan "unknown intel CPU". Voor de rest loopt de benchmark wel ok.

Tot slot de CPU properties:

CPUID Manufacturer: GenuineIntel
CPUID CPU Name: Intel(R) Celeron(TM) CPU 1300MHz
CPUID Revision: 06B4h
IA Brand ID: 01h (Intel Celeron)
Platform ID: 05h (Socket 370)
IA CPU Serial Number: Unknown
MSR 00000017: 8432-0000-0000-0000
MSR 0000002A: 0000-0000-CE88-0000
MSR 0000011E: 0000-0000-0074-27E3

Als Vcore staat op de CPU zelf 1.5V aangegeven .

Ik vermoed dat intel dus weer een nieuwe versie van de Celly 1300 levert, die BIOS niet kent. Dat veroorzaakt volgens mij dus alle BIOS problemen. Gezien de ouderdom vh mobo ben ik bang dat Asus geen nieuwe BIOS release meer zal maken. :/
Matsu_matsu schreef op 20 February 2003 @ 20:49:
Ik heb mijn P2b voorzien van zo'n Slot-t convertor en met succes. Iedereen met een P2b die wil upgraden, kijk even naar het voltage chippie naast het CPU-slot. Als daar 'BCB' op staat dan heb je geluk.

Voor 80 Euro kan je dan qua CPU kracht weer meedoen met een Pentium 4 1,8 Ghz.

Ik heb P2b Revisie 1.10 met Celeron 1300...
BIOS 1014.003 werkte bij jouw wel naar behoren?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
EXX schreef op 09 mei 2003 @ 09:34:
Gisteren de slot-T upgrade kit binnengekregen voor op mijn P2B rev 1.10. Een klein verslag:
knip

Als Vcore staat op de CPU zelf 1.5V aangegeven .

Ik vermoed dat intel dus weer een nieuwe versie van de Celly 1300 levert, die BIOS niet kent. Dat veroorzaakt volgens mij dus alle BIOS problemen. Gezien de ouderdom vh mobo ben ik bang dat Asus geen nieuwe BIOS release meer zal maken. :/

[...]
BIOS 1014.003 werkte bij jouw wel naar behoren?
Bij mij meldt het bios ook inderdaad Piii 1300 mhz. De hardware monitor waarschuwt inderdaad voor een spanningsprobleem bij de cpu, omdat het threshold van de P2B is ingesteld op minder dan 1,7 volt of hoger dan x volt. Daar hoef je dus geen probleem van te maken.

Ik raad je overigens aan de CPU te voorzien van 1,6 volt stroom (wordt hij stabieler van).

Verder is mijn systeem superstabiel @ 1500 mhz. al is een schone windows install waarschijnlijk nu aan de beurt.

Ik gebruik geen windows 98 in zo'n snelle pc

volgens mij heb ik in één van mijn p2b's zelfs een ouder bios 14.002 als ik me niet vergis die werkt omdat het een 1300 is en geen 1400 dacht ik

[ Voor 8% gewijzigd door BovenHond op 10-05-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey

mrdjey

That Shit is Wack

Maandag kan ik mijn kitje ook op halen bij het postkantoor, (had hem vandaag al kunnen hebben als de postbode wat later was maar ja ben zelf ook postbode dus heb het gesmist :() maar zo dra alles werkt zal ik mijn bevinden hier ook posten, mijn mobo's staan helaas niet op de compatibility list maar kep er 3 zou er toch op 1tje moeten doen niet waar :?

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
mrdjey schreef op 04 July 2003 @ 19:06:
Maandag kan ik mijn kitje ook op halen bij het postkantoor, (had hem vandaag al kunnen hebben als de postbode wat later was maar ja ben zelf ook postbode dus heb het gesmist :() maar zo dra alles werkt zal ik mijn bevinden hier ook posten, mijn mobo's staan helaas niet op de compatibility list maar kep er 3 zou er toch op 1tje moeten doen niet waar :?
Ik las dat je hem uit Duitsland hebt laten overkomen? Heb je hem nu pas binnen dan?

Zelf lijkt het me ook wel leuk zo'n ding in mijn oude Asus P3B te zetten, maar ik zie dat die Tualatin CPU's nauwelijks meer te krijgen zijn in de winkel. Zou Powerleap ze nog wel hebben?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

http://www.abgcomputers.nl heeft ze :z

Zowel de Upgradeware adapters als cpu's!

[ Voor 37% gewijzigd door Dukey op 05-07-2003 12:24 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey

mrdjey

That Shit is Wack

budi schreef op 05 July 2003 @ 12:13:
[...]

Ik las dat je hem uit Duitsland hebt laten overkomen? Heb je hem nu pas binnen dan?

Zelf lijkt het me ook wel leuk zo'n ding in mijn oude Asus P3B te zetten, maar ik zie dat die Tualatin CPU's nauwelijks meer te krijgen zijn in de winkel. Zou Powerleap ze nog wel hebben?
Eeeuh ja was eerst wel de bedoeling ja, maar er ging iets mis met de betaling, heb m'n geld terug gehad en heb hem inderdaat bij agbcomputers besteld, en werd de volgende dat bezorgd, maar ja ik was er niet :(

Maandag meer :p

ZaanLan.nl

Pagina: 1