Toon posts:

[Gnome 2.2] no configuration tool

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik gnome 2.2 geinstalleerd op m'n linux doos met Debian 3.0. Na wat moeite kreeg ik de sawfish window manager goed geladen en werkt alles zoals ik wil. Maar 1 ding kan ik nog niet voor mekaar krijgen. Als ik op Applications - Desktop preferences - Windows klik, dan krijg ik de volgende melding:

Window manager "" has not registered a configuration tool

Heeft iemand enig idee hoe ik deze configuratie tool weer kan draaien? 'k ben de weg een beetje kwijt :(

Verwijderd

Topicstarter
Ow.. sry voor de typo in de naam van het topic :)
En ik heb trouwens nog een probleem. Sinds een tijdje zie ik geen iconen meer op m'n bureaublad. Weet iemand hier een oorzaak voor? 'k ben al een aantal weken met deze problemen bezig

Verwijderd

Iconen -> dan moet je aangeven in nautilus dat nautilus de desktop moet handlen. Configuratie: "preferences://" in nautilus.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik neem aan dat je unstable met bijbehorende gnome2 packages draait. Geduld is bij sid op dit moment een schone zaak. Voor gnome2.2 (al een paar dagen in sid) moet je een aantal packages opnieuw installeren, waaronder naar mijn weten nautilus en gnome-control-center. Het config tooltje voor sawfish kun je dan als het goed is via de preferences vinden, zie antwoord van bbb.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
ok, hardstikke mooi... ik heb inderdaad de unstable gedownload, ik zal het proberen... thnx :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik geprobeerd om nautilus en gnome-control-center te installeren. Van beide had ik al de nieuwste versie geinstalleerd. Maar voor de zekerheid heb ik dit nog een keer gedaan. Het helpt alleen niets :( Maar ik wacht wel een weekje en probeer het dan opnieuw.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22
Damn, kunnen ze daar niet eens debs bakken? Ik had van Gnome 2.2RC1 en sindskort ook de normale 2.20 versie gewoon de tarballs genomen en de debian scripts van de oudere versies genomen. Draai nu zonder problemen Gnome 2.2 op Woody.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Geeft apt nog meldingen over broken packages ofzo? gnome2 wordt op dit moment zowat dagelijks geupgrade, dus vaak checken helpt zeker.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, dit is _geen_ Gnome 2.2 maar 2.1.90

2.2 wordt aankomende woensdag pas gereleased.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Misschien een beetje offtopic:
Hoe krijg je gnome net zo goed op je systeem geconfigureerd als op een distro waar het standaard bij zit? Ik bedoel in dit geval onderdelen zoals:
* service management
* het toevoegen van gebruikers aan het systeem
* gnome zo configureren dat een gewone gebruiker het systeem uit kan schakelen (met het menu) zonder tussenkomst van GDM ofzo

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

RedHat installeren. :Y). [/flauw]

[edit]
Ff serieus dan - die tooltjes die jij bedoelt worden door distrobakkers zelf geschreven. Je kan bij RH bv. (S)RPMS downloaden van ongeveer al hun configuratie tooltjes. Ook bij Mdk kun je een (S)RPM van DrakConf vinden. Er zijn echter nauwelijks generieke tooltjes. Misschien Ximian Setup Tools, maar die werkt volgens mij ook slechts op een beperkt aantal distro's...

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 11:54 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Die Ximian-tools gaan toch in Gnome komen? Ze werken vrij goed hier onder Debian iig.
En doen je iconen het alweer? Ze zijn ergens vorige week verplaatst naar het Debian pakket 'gnome-icon-theme'.
* gnome zo configureren dat een gewone gebruiker het systeem uit kan schakelen (met het menu) zonder tussenkomst van GDM ofzo
Dat is toch eenvoudig te doen mbv. sudo? (die menuoptie in mijn menu werkt namelijk prima, merkte ik net. |:()

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Met de testing versie van debian zijn dus al meer problemen. Ik kan m'n window manager inmiddels goed configureren. Maar nu kan ik mozilla helemaal niet meer starten :( Maarja, morgen is er dan waarschijnlijk wel een nieuwe :)
Pagina: 1