[MDK 9] nVidia drivers verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 22:05

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Weet iemand hoe ik het bovenstaande voor elkaar kan krijgen?
Het probleem is dat ik een andere videokaart wil installeren, een Matrox G450 dualhead, gaat geweldig met Mandrake, wordt automatisch herkend enzo, maar X blijft maar zeuren over nvida dit en nvidia dat!

Mijn vermoeden is dat dit komt omdat ik de nvidia drivers van .rpm heb geinstalleerd, en /etc/X11/XF86Config-4 handmatig heb gewijzigt ipv met drakconf.

Als ik de .rpm's probeer te verwijderen met 'rpm -e *NVIDIA*' of met 'urpme *NVIDIA*' dan krijg ik een melding dat er geen paketten zijn geinstalleerd met die naam, en de volledige naam van de .rpm's weet ik niet meer, omdat ik deze heb verwijderd na succesvolle installatie.

Heeft iemand een idee hoe ik dit er uit kan krijgen?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Met het " uninstallen " heb ik ook veel problemen gehad, maar als je in xf86config-4 zelf alle verwijzingen naar nvidia weghaalt dan zou het volgens mij wel moeten lukken. Verder zou je natuurlijk ook die xf86config-4 kunnen aanpassen naar de instellingen van je matroxkaart. En de RPMS laten staan, zoveel ruimte nemen ze ook weer niet in beslag

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:27

Inderdaad.

Behalve dat, als je ze handmatig hebt toegevoegd, kun je gewoon (ook handmatig) alle verwijzingen naar de nvidia binary driver weer verwijderen uit XF86Config. Omdat dat verder best uit te vinden is en zo niet er al een topic voor bestaat, gaat deze dicht.

Dit topic is gesloten.