Ik heb een vriend van me een keer een oude netwerkkaart (PCI) in zn pc zien doen en toen kon hij onder linux zo het merk en type achterhalen door de bus uit te lezen. Ik heb hier nu een onbekend modem, kan ik nu ook de ISA-bus uitlezen voor merk en type?
Verwijderd
jah, kaart erin frotten en pc aanzetten. wizard nieuwe hardware volgt automatisch. staat altijd merk en type bij.
maar hoe doe ikl dat, welke methode gebruik je hier voor (naam methode?) en welk programma kan ik gebruiken?
Verwijderd
wat wil je nou precies weten? gewoon van een kaart welk merk en type het is?arjandijk schreef op 26 januari 2003 @ 17:24:
maar hoe doe ikl dat, welke methode gebruik je hier voor (naam methode?) en welk programma kan ik gebruiken?
gewoon erin doen en aanzetten. wizard volgt automatisch
Verwijderd
geen merk?????arjandijk schreef op 26 January 2003 @ 17:25:
neej, dat werk niet, dan krijg je alleen iets van nieuwe hardware gevonden en modem gevonden, maar dan moet je zelf nog de drivers opgeven en je krijgt geen merk te zien
installeer zo goed en zo kwaad als het gaat, en kijk dan eens bij apparaatbeheer bij de eigenschappen van dat ding.
meestal staan er op een kaart wel wat nummers of namen. google doet wonderen
ik heb windows xp, maar zal het nog een keer proberen, ik moet nl drivers voor windows ME hebben want het modem is voor iemand anders en ik weet idd geen merk en type
Verwijderd
als je er nou echt niet uit komt moet je even booten vanaf een knoppix cd. kun je alle componenten in je pc heel makkelijk zien, de onbekende is dus dat vage modem zonder merk
Sisoft Sandra al eens geprobeerd?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
had ik ook aan gedacht, maar is wel erg veel werk om even een typenummer te achterhalenFastBunny schreef op 26 January 2003 @ 17:34:
Sisoft Sandra al eens geprobeerd?
achVerwijderd schreef op 26 January 2003 @ 17:37:
[...]
had ik ook aan gedacht, maar is wel erg veel werk om even een typenummer te achterhalen
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
heb het kaartje er even in gehad en de bios gaf al meteen een conflict en toen ik dat conflict negeerde herkende windows geen nieuwe hardware. wat nu?
jumpers bekijken en kijken of de io en irq niet al gebruikt wordenarjandijk schreef op 26 January 2003 @ 17:42:
heb het kaartje er even in gehad en de bios gaf al meteen een conflict en toen ik dat conflict negeerde herkende windows geen nieuwe hardware. wat nu?
ja, daar ben ik nu mee aan het zoeken. Er zit een rockwel rcvdl56acf/sp r6761-21 chipset op en verder zit er een chipje van atech op. Ik zie een amd chip: am29f010-90pc en een blauw blokje met daarop takamisawa ry5w-k. Op de achterkant staat geen fccid maar wel fcc reg: LNQUSA-24889-m5-e
Verwijderd
Lijkt idd veel op een modem,
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
Had je zelf met Googel kunnen vinden: Resultaten 1 - 10 van circa 48. Zoekbewerking duurde 0.13 seconden
IMHO slotje ....
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
Had je zelf met Googel kunnen vinden: Resultaten 1 - 10 van circa 48. Zoekbewerking duurde 0.13 seconden
IMHO slotje ....
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:11 ]
ik heb m nog niet, ik was daar natuurlijk zelf ook al op gekomen
Verwijderd
geen enkele technische info in de opening, ook geen verwijzing naar een zoekaktie met bijv Google.arjandijk schreef op 26 January 2003 @ 17:15:
Ik heb hier nu een onbekend modem......
Door arjandijk - Sunday 26 January 2003 18:03
ja, daar ben ik nu mee aan het zoeken. ............
Die chips gevens kwamen ook pas toen er om gevraagd werd. Een wat sportievere reaktie wordt op prijs gesteld om IMHO verder geholpen te worden....de zin vergaat op deze manier nogal...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 19:49 ]
Staat toch gewoon onder Eigenschappen Deze Computer > Apparaatbeheer > Modems (oid) en dan staat daar je kaart bij met type etc.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Rockwell 56K softmodem.... En die AMD chip is een flashchip met firmware.
Uitlezen van PnP-kaarten kun je doen door bij opstarten de Vendor/Device ID's te noteren zoals die door je PnP-Bios worden gedetecteerd.
Uitlezen van PnP-kaarten kun je doen door bij opstarten de Vendor/Device ID's te noteren zoals die door je PnP-Bios worden gedetecteerd.
Jongens, ISA is géén PnP. Daar moet je alles handmatig instellen. Daar kunnen hardware wizards vaak geen chocola van maken. Overigens ondersteunt WinXP * officieel * geen ISA bus meer volgens Microsoft.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Pagina: 1