[RF] Reikwijdte Logitech vergroten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 04:12
Heb een Logitech iTouch en wil graag de reikwijdte vergroten. In de vrijje lucht kom ik nu op ca. 4-5 meter, Ben op zoek, gezien de woonkamer, naar iets van 7-10 meter.

Vraag mij dus het volgende af:
1) Hoe lang mogen, kunnen, de RF-receiver kabels (USB-muis/PS2-keyboard) zijn ?
Hiermee kan dan receiver dan evt. centraal in/op het plafond plaatsnemen.
2) Heeft en kan een externe antenne op de ontvanger geplaatst (mod) worden ?
3) Kan het zendvermogen van het keyboard/muis vergroot worden ?
4) Is er iets van een RF-repeater voor de Logitech ?

Ps 1. het video-beeld heb ik al lopen via de TV/KabelCoax.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

1) moet mogelijk zijn d.m.v. USB / PS2 verlengkabletjes
2) ik niet weten
3) ik niet weten
4) ik niet weten

Verwijderd

1) Het verlengen van je kabels zal (gezien de afstanden die je opgeeft) geen enkel probleem opleveren.
2) Een externe ir transceiver kan wel maar is een hoop getweak, en je zult je terdege in de materie moeten verdiepen.
3) Zie vraag 2 het kan wel, maar vraagt behoorlijk wat kennis van zaken
4) Weet ik niet

Ik zou dus voor optie 1 kiezen als ik jou was. Het is het makkelijkste, gebruiksvriendelijkste en betrouwbaarste.

Suc6

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik denk dat het zendvermogen moeilijk te vergroten is, maar je kan de ontvanger wel makkelijk gevoeliger maken denk ik. Ik zal het eens proberen, ik heb toch nog zat draadloze muizen liggen.

edit: nou, ik dacht even te gaan testen en lekker solderen, maar dat wordt lastig, aangezien ik zonder aanpassingen al de 6 meter die mijn kamer lang is haal. Ik kan dus niet meter of ik een betere antenne heb (op mijn logitech cordless mouseman wheel, die ik open heb gehaald, zit de antenne als printbaan op de printplaat. Ik dacht aan een simpel draadje ter vervanging, dat heb ik weleens in microsoft draadloze muizen gezien)

Ik ge dus niet verder testen. Maar het is makkelijk, probeer gewoon wat uit!

[ Voor 58% gewijzigd door aatos op 26-01-2003 18:30 ]

• aatos
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 17:50:
1) Het verlengen van je kabels zal (gezien de afstanden die je opgeeft) geen enkel probleem opleveren.
2) Een externe ir transceiver kan wel maar is een hoop getweak, en je zult je terdege in de materie moeten verdiepen.
3) Zie vraag 2 het kan wel, maar vraagt behoorlijk wat kennis van zaken
4) Weet ik niet

Ik zou dus voor optie 1 kiezen als ik jou was. Het is het makkelijkste, gebruiksvriendelijkste en betrouwbaarste.

Suc6
Je vergeet wat de leukste methode is.. :)

• PtrO
aatos schreef op 26 januari 2003 @ 18:34:
[...]
Je vergeet wat de leukste methode is.. :)
Maak me los :), wat is de leukste :P :9 ?

Afijn, ga denk ik dus maar wat expirimenteren met langere receiver (USB+Keyboard) kabels. Moet wel wat lengte overwinnen om centraal te komen. Zo'n 13 à 15 meter aan kabel. Wil nl. de ontvanger niet plompverloren op de muur tekken maar netjes via de gootjes (langs de muur) naat het plafond laten lopen.

Iemand ervaring met Cat-5e waarover ik dan 15 meter USB (4 aders)+Keyboard (4 aders) kan laten lopen ?
Of zal het, zo die er zijn, een (relatief) dure KVM met USB verlenging moeten worden ?

Nog even over die ontvangst antenne op de print. Thx aatos.
Weet je/iemand op welke frequentie Logitech draait ?
Ik zit dan te denken om via een stuk coax dan de antenne te verplaatsen. Zou dan evt. ook nog een doorlus versterker op die frequentie kunnen gebruiken, of niet ?

• aatos
PtrO schreef op 26 januari 2003 @ 19:29:
[...]

Maak me los :), wat is de leukste :P :9 ?

Afijn, ga denk ik dus maar wat expirimenteren met langere receiver (USB+Keyboard) kabels. Moet wel wat lengte overwinnen om centraal te komen. Zo'n 13 à 15 meter aan kabel. Wil nl. de ontvanger niet plompverloren op de muur tekken maar netjes via de gootjes (langs de muur) naat het plafond laten lopen.

Iemand ervaring met Cat-5e waarover ik dan 15 meter USB (4 aders)+Keyboard (4 aders) kan laten lopen ?
Of zal het, zo die er zijn, een (relatief) dure KVM met USB verlenging moeten worden ?

Nog even over die ontvangst antenne op de print. Thx aatos.
Weet je/iemand op welke frequentie Logitech draait ?
Ik zit dan te denken om via een stuk coax dan de antenne te verplaatsen. Zou dan evt. ook nog een doorlus versterker op die frequentie kunnen gebruiken, of niet ?
Het heeft weinig zin om de antenne te verlengen. Je kan dan beter de ontvanger op ps/2 aansluiten en daar dan een verlengkabeltje voor kopen, dat gaat prima.

Het veranderen van de antenne heeft wel zin om de reikwijdte te vergroten, ik zou gewoon wat verschillende stukjes draad in verschillende vormen proberen.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Het bereik van je muis/keybord wordt al veel groter als je er voor zorgt dat de zender/ontvanger op een vrije plaats ligt. Dus niet naast/op/onder iets electronisch of iets anders dat het zenden/ontvangen verstoren kan (dus niet op je monitor, PC-boxjes/case, verwarming, enz). Verder wordt het bereik ook groter als je batterijspanning hoger is:-) Je kunt proberen om een merk batterijen te zoeken dat iets meer levert, of je batterijen iets vaker vervangen.

Tot 10 meter geeft USB/PS2 verlengen geen probleem, voor zover ik weet. Daarboven weet ik het eigenlijk niet. Probeer het uit (en laat het ons weten) zou ik zeggen.

ietwat offtopic misschien, maar waarom wil je trouwens tot aan ieder hoekje in de kamer je muis/keybord kunnen gebruiken? Gewoon tot midden in de kamer is toch wel genoeg?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Het beeld van de PC in mijn huiskamer kan ik via de televisiekabel ook in mijn slaapkamer(+/- 16 meter verderop) op tv zien. Wanneer ik mijn cordless optical van logitech naast de tv kabel hou en beweeg zie ik de muis op de pc in de woonkamer bewegen. Alsof het signaal langs de tvkabel naar de ontvanger(die overigens vlak naast de tvkabel ligt) gaat en zo een veel grotere afstand kan overbruggen.
Anyway, op deze manier kan ik dus wel mooi mijn divx pc in de huiskamer vanuit mijn bed bedienen :)

• PtrO
Luxx schreef op 26 January 2003 @ 21:59:
.....
ietwat offtopic misschien, maar waarom wil je trouwens tot aan ieder hoekje in de kamer je muis/keybord kunnen gebruiken? Gewoon tot midden in de kamer is toch wel genoeg?
Precies, daarvoor moet ik dus wel met lange (verleng)kabels gaan werken, wat ik in eerste instantie probeer te voorkomen.

Wil graag de PC (muziek) ook vanuit de (woon)keuken bedienen en mailsurfen etc.
Straks in de zomer wil ik dit ook vanuit de tuin. Kom nu met de Logitech niet verder dan het terras. Kortom lastige, luxe kweethet, wensjes.

• aatos
PtrO schreef op 26 januari 2003 @ 23:01:
[...]

Precies, daarvoor moet ik dus wel met lange (verleng)kabels gaan werken, wat ik in eerste instantie probeer te voorkomen.

Wil graag de PC (muziek) ook vanuit de (woon)keuken bedienen en mailsurfen etc.
Straks in de zomer wil ik dit ook vanuit de tuin. Kom nu met de Logitech niet verder dan het terras. Kortom lastige, luxe kweethet, wensjes.
Ik denk dat vervangen van de antenne van de receiver dan toch het meeste resultaat oplevert. Ga eens bij een goede electronicahandel langs en vertel je probleem. Ik denk dat zij wel info hebben over antennes die gemaakt zijn voor die golflengte, en hoe die aan te sluiten. Maak eerst je receiver eens open en kijk hoe het nu zit.
Pagina: 1