Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 14:52:
Het budget is 3 tot 4 honderd euro. En het materiaal MDF en pritex e.d. kan ik van m'n va's werk afhalen. Ik ben toch van plan om deze soort box te maken van VIFA Carat. Zijn deze nog een beetje goed?? En hoeveel boxen zou ik ervan maken 2 of 4 aangezien van het budget?
Wat meer concentratie terwijl je je post typt zou het wel wat duidelijker maken.
De Vifa Carat is een uitstekende speaker, of jij hem ook lekker vindt klinken zul je eerst zelf moeten gaan beluisteren. Als je niet bereid bent om te gaan luisteren kan het best wel eens zijn dat je een speaker bouwt die niet aan je wensen voldoen.
De speakerset (voor 1 box) met filter kost bij speakerenco €250. 4 boxen is dus niet haalbaar. Dat vindt ik zelf ook totaal overbodig, als je er een HT set mee wilt draaien kun je net zo goed 2 kleine speakers als Rear erbij bouwen ipv van 4 Carat's. Als je van plan bent om gewoon 4 speakers aan te sluiten, 2x stereo dus, dan moet ik je dat afraden omdat dat vaak niet tot het gewenste resultaat leidt.
Linkje voor je Carat:
http://www.speakerenco.nl/carat.htm
Als je de carat wat prijzig vindt, de
Vifa Correct lijkt mij ook wel een geschikte box, heb hem niet gehoord, maar schijnt een goede box te zijn, de prijs scheelt 100 euro per box.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 27-01-2003 16:20
]