[access/VB] een maximized form opent een form ->maximized

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Sorry voor de titel. Was moeilijk om te verwoorden. Ik had verwacht mij probleem met de search te kunnen oplossen, maar ik zie niemand die dit probleem ook had.

Ik heb een form (in Access) welke maximized opent. Deze opent via een knop weer een ander form. Nu wordt dit form ook maximized, wat dus niet moet. Hij moet gewoon z'n 'restore'-grootte hebben zeg maar.

Ik kan als onLoad docmd.restore doen, maar dan wordt het oorspronkelijke form ook gerestored-grootte.

Is er geen mogelijkheid om te zeggen tegen een form dat hij niet mag veranderen van grootte?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Forms in Access zitten bij mijn weten in de MDI-interface van Access. Behalve bij rare MDI-varianten zoals in de Opera web-browser is het erg ongebruikelijk om een versleepbaar form bovenop een gemaximaliseerd form te hebben.

|_____vakje______|

Verwijderd

De enigste manier om dit op te lossen lijkt mij om gewoon het form niet als maximized of minimized of dergelijke te openen, maar in de code de grootte in te geven.

Je bererekend vanuit de api de schermgrootte en het eerste form maak je ter grootte van het scherm en de ander laat je met een vaste variabele openen.

met:
Declare Function GetSystemMetrics Lib "user32" (ByVal index As Long) _
As Long
maak je een functie om de schermgrootte later op te vragen. Globaal declareren.

met:
X = GetSystemMetrics(0) //Breedte
Y = GetSystemMetrics(1) //Hoogte
haal je de breedte en hoogte van je scherm op.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Je kunt van het tweede formulier een pop-up venster maken, dan wordt hij niet gemaximaliseerd als je hem opent.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Remy schreef op 27 januari 2003 @ 09:28:
Je kunt van het tweede formulier een pop-up venster maken, dan wordt hij niet gemaximaliseerd als je hem opent.
Jij bent helemaal geweldig :D Dit is nou precies wat ik zocht.

Ik snap niet dat ik er zelf overheen gekeken heb de hele tijd. Zal wel komen omdat ik properties aan het zoeken was die te maken hadden met de size van het form.

Hardstikke bedankt voor de reacties...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl