Toon posts:

Quake3 start-error: Q_strncpyz: NULL src

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat afgezocht.

Ik vind op google dit, maar ik kan echt nauwelijks Duits:
Ich bekomme einen Fehler "Q_strncpyz : NULL src" beim Starten des Spiels. Was muss ich tun?
Wahrscheinlich hast du deine Garfikkarten-Treiber geändert. Die Lösung des Problems ist relativ einfach: Lade dir einfach diese Datei runter. Aber Achtung: GLSetup ist nur für die meisten Karten der folgenden Hersteller: 3Dfx, 3DLabs, ATI, Intel, Matrox, NVidia, PowerVR, Rendition, S3.
Het lijkt erop dat ze iets bedoelen met glsetup waar wat mis mee is en die alleen compatible is met bepaalde videokaarten. Nou dit is mijn pc:

Soltek SL-75KAV
AMD TB 1@1,33Ghz
Asus Geforce3 Ti500 @ 250/520Mhz
40Gb IBM 7200rpm IDE HD
Win XP Pro SP1 Integrated

Ik speel al sinds de 1e test actief quake3, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen. Ik heb directx8.1 van WinXP, nieuwste officiele detonators en nieuwste Q3 patch.

Als ik dus q3 opstart krijg ik soms die error. Als ik dan me pc restart of (makkelijker/sneller) opnieuw inlog in WinXP dan doet hij het vaak weer, maar als me pc een tijdje aanstaat of ik andere dingen heb gedaan, dan krijg ik vaak die foutmelding. Erg irritant om dan steeds opnieuw te moeten inloggen.

Ik ben nu deze aan het downloaden: http://www.glsetup.com/where.htm en dan Download the 88MB monolithic GLSetup v1.0.0.121

maar waarom ik dat nu ineens zou moeten doen. ik zie geen aanleiding waarom ik iets gedaan heb, waardoor deze foutmelding af en toe naar voren zou moeten komen :?

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Dit is de meest wazige Q3 error die er bestaat, met de meest wazige oorzaak en de meest wazige oplossing. Het scenario dat hier beschreven wordt (grafische drivers vervangen) heeft er vaak niets, maar dan ook NIETS mee te maken.

Suggestie: controleer of de folder Temp bestaat in
code:
1
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings

en in
code:
1
C:\WinNT

Zoniet, maak 'm aan.

Verwijderd

Topicstarter
DroogKloot schreef op 26 January 2003 @ 19:29:
Dit is de meest wazige Q3 error die er bestaat, met de meest wazige oorzaak en de meest wazige oplossing. Het scenario dat hier beschreven wordt (grafische drivers vervangen) heeft er vaak niets, maar dan ook NIETS mee te maken.

Suggestie: controleer of de folder Temp bestaat in
code:
1
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings

en in
code:
1
C:\WinNT

Zoniet, maak 'm aan.
1e is present, maar ik heb geen winNT dir, want ik draai Win XP

Maar in c:\windows is een temp dir en in c:\ ook, dus.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand :?

Verwijderd

uhm, heel simpel al een reinstall geprobeerd?

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-12-2025
Volgens deze link is die functie een aangepaste string copy die wordt gebruikt bij het parsen (inlezen) van bepaalde files.

Ik zou inderdaad eens een reinstall proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 07:53:
uhm, heel simpel al een reinstall geprobeerd?
Dat nog niet, maar ik draai dit spel al jaren zonder problemen :o

Verwijderd

probeer toch maar ;) liefst in een andere directory

Verwijderd

Topicstarter
Grrr... ik schop deze nog maar een keer, omdat ik er echt gek van wordt.

Ik heb nog wat nieuwe ondervindingen gedaan:

1. reboot veroorzaakt het probleem juist. altijd als ik reboot, me pc net heb aangezet, dan krijg ik deze error. pas als ik uitlog en weer inlog in XP doet hij het wel :?
2. ik heb reinstall geprobeerd (compleet), maar dit helpt ook niet O-)

Iemand nou nog ideeen :?

Verwijderd

Topicstarter
ARGGHGHGHG iemand, want ik word er gek van |:(

Verwijderd

wil je persee WinXP draaien? of zeg je, als Win2K werkt ben ik ook tevreden? denk met je mee, weet wat je doorgaat, maar kan verder ook weinig verzinnen... probeer eens Win2K, installeer niet meteen alle service packs, maar gewoon 1 voor 1... of misschien wel geen, als je geen problemen ondervindt... anders zou het een hardware defect moeten zijn... mogelijkheid met een andere videokaart te testen?

Verwijderd

Topicstarter
ik draai XP al een hele tijd en ook altijd met Q3, maar dit probleem is echt ineens uit het niets naar boven gekomen, dus het zou gewoon moeten werken in XP
Pagina: 1