Ik heb een waterkoelinkje in mn PC met als pomp een hele simpele 220v pomp van Wilo, zonder enige vorm van afscherming. Daardoor gaat het beeld van mn monitor helemaal trillen, en dat ding dat staat te draaien in mn PC. Nu vraag ik me af: Kan het dat mn PC instabiel wordt door dat magnetisch veld dat daaraf komt, of is dat so laagfrequent (50Hz natuurlijk) dat dat totaal niets uitmaakt?
Nu is mijn PC niet instabiel, maar hij laat zich ook niet echt goed overclocken (FSB op 140mhz wordt al instabiel, bij 60 graden dat wel
en bij 1,88 volt). Maar het is dan ook een XP 1800+ waarvan de hele serie slecht overklokbaar is.
En wat zou ik daar aan kunnen doen? Ik dacht al aan een afscherming van gaas, en die dan natuurlijk geaard. Zou dat voldoende werken? En als het weinig uitmaakt voor het werken voor mn PC, maar wel voor het scherm (ik krijg gewoon koppijn als ik naar dat trillende beeld kijk) dan kan ik natuurlijk ook gewoon mn case dicht doen. Maar daar wilde ik weer een raam in maken, dus misschien dan gaas voor dat raam?
Ik zal een plaatje posten als ik het usb snoer van mn digicam teruggevonden heb
Nu is mijn PC niet instabiel, maar hij laat zich ook niet echt goed overclocken (FSB op 140mhz wordt al instabiel, bij 60 graden dat wel
En wat zou ik daar aan kunnen doen? Ik dacht al aan een afscherming van gaas, en die dan natuurlijk geaard. Zou dat voldoende werken? En als het weinig uitmaakt voor het werken voor mn PC, maar wel voor het scherm (ik krijg gewoon koppijn als ik naar dat trillende beeld kijk) dan kan ik natuurlijk ook gewoon mn case dicht doen. Maar daar wilde ik weer een raam in maken, dus misschien dan gaas voor dat raam?
Ik zal een plaatje posten als ik het usb snoer van mn digicam teruggevonden heb