Ik heb een 17 inch Belinea monitor op een Matrox G550 in dual-head met een NEC Multisync. Maar elke keer als de monitor uit slaapstand komt, of na een reboot kan ik de beeldinstellingen weer aanpassen. En dan bedoel ik dus die van het scherm zelf, de breedte, hoogte, plaatsing enz. Zie ik ergens een instellingen over het hoofd ? Na een degaus blijven de instellingen wel goed staan, en op de andere uitgang aansluiten maakt niet uit.
Bedoel je niet het normale 'opwarmen' van de monitror? Als je de monitor (koud) aanzet, wacht dan eens een half uur voordat je aan de instellingen komt, als na dat halve uur de monitor opeens wel goed staat ligt het dus aan dat opwarmen
is het niet zo, dat je voeding van je pc uitgeschakeld wordt bij standby-stand(althans de doorlus naar je monitor), sluit de monitor eens rechtstreeks op een stopcontact aan, misschien dat dat werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door JdM op 26-01-2003 15:32 ]
Als de monitor een hele dag heeft aangestaan, op de goede instellingen, en hij schiet daarna op de screensaver, dan ben ik ze al kwijt. Dus ik denk niet dat het aan het opwarmen ligt. Maar ik zal wel eens proberen om hem een half uur zonder te instellingen te veranderen te laten draaien ( ookal denk ik niet dat het daar aan ligt, heb het nog nooit eerder gehad ). Iig bedankt voor de tip.Pollewob schreef op 26 januari 2003 @ 15:28:
Bedoel je niet het normale 'opwarmen' van de monitror? Als je de monitor (koud) aanzet, wacht dan eens een half uur voordat je aan de instellingen komt, als na dat halve uur de monitor opeens wel goed staat ligt het dus aan dat opwarmen
Ik hed de voeding direct op het stopcontact aangesloten, maar geen resultaat, en nee, er zit geen reset maar wel een recall functie op. Die zet dan de laastste instellingen goed, maar dat doet ie goed, maar niet als de monitor uit is geweest, dan staan ze weer verkeerd.
Heb ook wat magnestische velden produceert verweg staan, dus snap het niet. Zit er in zo'n monitor een batterij ofzo ?
Heb ook wat magnestische velden produceert verweg staan, dus snap het niet. Zit er in zo'n monitor een batterij ofzo ?
Verwijderd
Zijn er misschien drivers voor jouw monitor? Zoja probeer ze eens. En ik heb geen idee of er in een monitor een batterij zit, op een mobo wel, maar monitor weet ik niet.
Die drivers bestaan uit niet meer dan een .ini bestandje wat aangeeft wat de max resolutie is. Daar zal het wel niet aan liggen denk ik.Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 17:02:
Zijn er misschien drivers voor jouw monitor? Zoja probeer ze eens. En ik heb geen idee of er in een monitor een batterij zit, op een mobo wel, maar monitor weet ik niet.
Verwijderd
Het zou kunnen dat er een backup-accu inzit die verrot is maar ik denk eerder dat het EPROM-geheugen defect is.
Pagina: 1