[aopen kast] met amd 2000+ (in the box)cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Hallo,

Een week terug heb ik na een paar maanden eindelijk mijn pc binnengehad. Problemen gehad met exile en salandautomatisering (exile is echt CENSUUR). Maar goed, ik heb dus een probleem.

Ik heb een 2000+ xp met een in the box cooler. Lekker klein van amd dus ;(. Mijn pctje (met radeon 9500 pro) liep steeds vast!

Na een aantal drivers, directx9 en een temperatuur programmatje kwam iker dus achter dat boven de 59 graden, de pc gewoon vastloopt in games. Alles wat hij daar onder blijft, gaat prima.

Dit is mijn kast
(let op foto'\s zijn erg anti isdn :), vandaar ook de linkjes)
http://www.nl1tlo.demon.nl/picspc/pctje021.jpg
http://www.nl1tlo.demon.nl/picspc/pctje014.jpg

Om mn pc niet te warm te laten worden laat ik nu de zijkant van mijn aopen kast eraf. Gaat prima, maar dat vind ik geen oplossing.

Ik moet dus (neem ik aan) wat fans op mn kast blazen voor wat koele luchtdoorstroming. Hoe doen we dat? En welke moet ik nemen, ik zat al te denken aan 2 120mm maar is dat genoeg?

Iemand die dat kan uitrekenen voor me? Of weet wat het beste is. Moet ik nog een andere cooler op mn cpu doen of zal deze voldoen? (lijkt mij van wel maar je weet het niet)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Heb je al in de faq gekeken? Daar staat ook precies hoe je koelers moet plaatsen om je hardware goed te laten koelen. Ik zou ook een gat maken in de zijkant van de kast en dan een fan direct op de processor richten.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Ja heb ik idd gelezen.

Maar hoeveel moet ik er dan op doen om die temp een beetje terug te krijgen? 120mm? 80?

Voordat je het zegt, ja in de faq staat 80, maar is dit voldoende?

[ Voor 25% gewijzigd door Tom-my op 26-01-2003 15:28 . Reden: typo ]

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Zit je koeler er wel goed op? Heb je er koelpasta tussen gedaan? stikkertje van het standaart koelprut onder op de koeler eraf gehaald 8)7 ?

Denk dat je je probleem daar moet zoeken.

Verwijderd

koop voor een paar euros een nieuwe koeler en je probleem is opgelost. heb de goedkoopste van gisteron en deze houdt mijn 1700+je op max 40 graden. kost 9 euro.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Ja koeler zit goed, stikkertje is eraf. Dus nja..

@chefke, scheelt dat zo veel dan?

[ Voor 31% gewijzigd door Tom-my op 26-01-2003 15:30 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

sapphire

Die-hard pruts0r

40 stressed is idd niet veel, en dat voor 9 pleuro :)
k zou gewoon voor een paar euro en nieuwe koeler en AS III kopen.
Bij mij scheelt het met of zonder 80mm fan in me kast maar 4 graden ofzo.

Gabriël AM5

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 21:32
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 15:29:
koop voor een paar euros een nieuwe koeler en je probleem is opgelost. heb de goedkoopste van gisteron en deze houdt mijn 1700+je op max 40 graden. kost 9 euro.
Ja en wat voor core heb je? Er zit nogal een groot verschil tussen een palomino en een T'bred he!

[ Voor 3% gewijzigd door Twistedmark op 26-01-2003 15:54 ]

Verwijderd

bedoel je met die 59 graden de temperatuur in je kast of van de CPU?

Als de temperatur van de kast bedoelt zou dat kunnen liggen aan 7200 RPM hardeschijven als je dit hebt. En ik zie dta je twee hardeschijven hebt, als ze allebei 7200 RPM zou dat best kunnen.

Mijn hardeschijf is vaak warmer dan de CPU, ik heb wel fan voor de hardeschijf in mijn chieftec kast maar draait echt heel langzaam. Hoeft ook niet hoger te draaien want de temperatuur van de hardeschijf komt vaak niet hoger dan 48 graden. En de CPU blijft daar ook nog eens onder.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
hmm volgens mij is dat van de temp op de cpu, maar dat durf ik je niet te zeggen.

k heb ff een piccie gemaakt van mn temp proggie, misschien staat er nog iets bij de voltages verkeerd, je weet het niet

Afbeeldingslocatie: http://www.nl1tlo.demon.nl/picspc/temp.JPG

Overigens zijn dat idd 2 7200's kwa hddisken

[ Voor 9% gewijzigd door Tom-my op 26-01-2003 16:17 ]

Verwijderd

Ik heb ook een Aopen kast en ik heb hier ook een Arctic cpucooler van gistron ingebouwd. Ik had eerst ook een in the box cooler van AMD op zitten, maar dat ding koelde slecht en maakte heel erg veel geluid. Deze koeler is vrij stil en heeft een 8 cm fan er op zitten je kan er dus ook nog makkelijk een andere fan opbouwen.
Mijn AMD XP 2000+ is idle 51 graden en stressed niet heel veel hoger ( nooit precies gemeten ).
De temperatuur in deze Aopen kast is een graad of 10 hoger als de temperatuur in mijn oude cheapass no-name kast, maar dat komt doordat in mijn oude kast een grote fan hole aan de achter kant zat ter hoogte van de cpu dit is misschien voor jou ook al wel voldoende.

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

op die screen zijn de temps toch goed?

en een casefan kan vaak wel helpen

offtopic:
heej een k7s5a

[ Voor 126% gewijzigd door FlotterPower op 26-01-2003 17:48 ]

I don't want no cake, I want me some pie!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:09
Die temps zijn prima... mag het niet zijn. Een XP moet kunnen draaien tot 85 graden (of was het nou 90 :? )

Kan het niet een ander component zijn dat te warm wordt? Is het wel hitte, of is het misschien iets anders? Iets dat met "toeval" gebeurd?

Misschien is je processor gewoon gaar :/ . Ik heb wel eens eerder gelezen van gewoon foute exemplaren. Zo heb ik er eens een gekocht waar de core al beschadigt was. Heb je al eens een andere CPU geprobeerd?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Mjah met die temps is weinig mis.

Maar trek de "koeling" van je chipset er eens af en bevestig die goed.
Die zit nu namelijk vast met een stukjetape :{ , echt? ja echt.

Koelprut ertussen en op 2 hoekjes wat secondelijm. Misschien dan af ben van die vage vastlopers.

offtopic:
Hee toompie :*

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:28 ]

Verwijderd

Het ligt echt aan je temp. Pierre-oord ik heb hetzelfde gehad. Als de temp rond de 60 graden komt gaat ie gewoon vastlopers veroorzaken. De cpu gaat niet kapot, dat pas bij 85 ofzo maar je hebt wel error berekeningen en dus vastlopers.
Dus beter cpucooler erop en AS3 ertussen. Dan moeten de vastlopers zeker verleden tijd zijn.

Verwijderd

Ik zie dat je achter in je case nog geen out-take fan hebt zitten.
Doe daar een 80mm fan en je case wordt een stuk koeler.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik heb exact het zelfde moeder bord en cpu. ik heb ook nog de boxed koeler in gebruik. en mijn temps zijn idle 41 en stressed 46. het enige verschil is dat ik mijn boxed koeler gepolijst heb.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
hmmzz,

@ glorix, juh mafkees ik heb dat ding zelf gebouwd, en heb al 100'den systemen in elkaar gezet, alleen geen 2000+'en :). En ja ik weet dat er een stukje tape tussen de cooler en de cpu zitten :).

@ dissection,beware81,reficull,pierre-oord tnx voor de info, dus ik ga as3 bestellen incl een 80mm coolfan, ik denk dat ik er maar 2 inmaak ;) (eentje achter) een eentje in de zijkant van de kast.

offtopic:
eey glorixxie :)

Hmm het beste lijkt me aan de zijkant de kast inblazen (en een beetje laag bij de 'grond') en de andere achterop de case en dan naar buiten blazen? (gemonteerd op de standaard plek die nu idd nog vrij is).

[ Voor 30% gewijzigd door Tom-my op 26-01-2003 18:59 ]

Verwijderd

sapphire schreef op 26 January 2003 @ 15:43:
40 stressed is idd niet veel, en dat voor 9 pleuro :)
k zou gewoon voor een paar euro en nieuwe koeler en AS III kopen.
Bij mij scheelt het met of zonder 80mm fan in me kast maar 4 graden ofzo.
Mijne zalman 5100 cu houd mijne op deze snelheid op 35 tot 40 graden en die koste 50 euro's

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is toch echt faq/search werk..

Gewoon wat casefans of een anderer cpu-cooler.. En wat voor casefan je nodig hebt: Standaard kunnen er 80mm koelers in de meeste kasten.. Maar dat kun je gewoon even opmeten. Wil je een grotere fan, dan zul je toch iets moeten aanpassen :)
En verder is het een kwestie van hoeveel herrie wil je, hoeveel wil je betalen etc..
(En fans onderling verschillen ook weer veel.. De ene verplaatst veel meer lucht dan de andere!)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.