Het Grote "Welke winamp 2 plugins heb jij" topic! DEEL 2

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvermeer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04-2024
Ok, in augustus vorig jaar heeft Atar deel 1 gestart -> Bedankt Atar!, was/is erg nuttig. Echter aangezien de meeste links niet meer kloppen, gezien de komst van winamp3 ->>>> hierbij een update.

Een heleboel plugins (components) werken (nog niet) in winamp3 daarom noem ik hier plugins voor Winamp 2 (2.81).
Het gaat om Plugins , dus niet om skins..
De bedoeling is dus dat iedereen zijn/haar plugins hier als volgt vermeld, in als het even kan in deze opmaak :) =

naam van de plugin
• Omschrijving
• Cijfer / waardering

Ok, en dit heb ik erop zitten:

===GENERAL PURPOSE===
Full Playlist
• Bij het openen van Winamp maakt ie een nieuwe playlist aan obv van 1 of meerdere opgegeven directories. Erg handig als je nogals eens mp3's verplaatst. Ander voordeel is dat winamp direct begint te spelen.
• 9

Delete Currect Song
• gooit een spelende track in 1 keer in de prullebak, of verplaatst de track naar een bepaalde directory
• 9

File Handler
• zelfde idee als 'Delete Current Song, echter hierbij zet je eerst de bestanden in een sort 'to move' / 'to delete' / 'to copy' -list waarna je op een bepaald moment een hele lijst mp3's in 1 keer kan verplaatsen/verwijderen/kopieeren.
• 7,5 aardig, maar het werkt niet zo snel als 'Delete Currect Song'

Bluecave slider
• geeft oa. de naam van de spelende track + artiest weer in het actieve venster . Teven vele hotkeys om in te stellen
• 8 ik heb 'm net en weet eigenlijk niet of ie wel gratis blijft

WinCue
• Geef al je directories op waar je MP3's hebt staan en wincue geeft dan de mogelijkheid om heel snel in je totale database van MP3's te zoeken
• 9 must voor grote mp3 verzamelaars

MEXP
• Zelfde principe als WinCue, alleen veel meer opties, oa ook MP3 taggin' etc. Erg veel sorteeropties ed.
• 7 erg goed, maar het kost USD 13 (na 30 dagen) en het maakte bij mij Winamp weleens instabiel, maar voor het taggen van grote hoeveelheden mp3's is het wel een handig proggie

===VISUALIZATION===
Alles van Geiss
• erg mooie visuals -> Milkdrop / Geiss / Smoke
• 9

offtopic:
ook de desktop screensavert van Geiss is erg strak

Cherno Belia Album
• lekkere vage visuals in zwart/wit
• 8,5

===DSP/EFFECT===
SqrSoft Limiter
• Volume van tracks op hetzelfde niveau brengen
• 8,5

Chronotron
• Snelheid van een nummer aanpassen zonder de pitch te wijzigen
• 8

===OUTPUT===
SqrSoft Advanced Crossfading Output
• Crossfading tracks, voor mixen en/of om tracks in elkaar te laten overlopen
• 9

Ok dit is wat ik gebruikt, hebben jullie nog leuke plugs????

alles goed boyz en girlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Songtekst in je browser dinges laten afspelen-plugin

hier te downen.

Werkt superhandig; vindt heeeeeeel veel

Cijfer:9,9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Input
6 standaard dingen

* Output
3 standaard dingen

* Visualization
Nullsoft Tiny Fullscreen v2.04

* DSP/Effect
Geen :/

* General Purpose
HLamp 1.20
Plugin om met wat Half-Life console commands WinAmp aan te sturen :) Zeker een 8 of 9, vind muziek onder 't Counter-Striken altijd wel relax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 23:13
Naam
Snow Crash
VukTor XML Server Plug-In (GEN_VYKTOR.DLL)

Omschrijving
Manier om via "http://<pcname>:82" muziek af te laten spelen op een pc zonder monitor, keybord en/of muis toch muziek af te laten spelen. (opdracht via andere pc dus :) ). Gemaakt in XML en is mogelijk aan te passen (dus bijv. via active desktop "play" doen)

Cijfer
Als je zelf met active desktop wilt klooien een handige tool, ook als je remotecontrol wilt gebruiken. Puur gebasseerd op de mogelijkheden een 7 (geen mute). Bij het nut komt het op een onvoldoende uit :+

Download
Via winamp.com
Of via de site van SnowCrash zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik zoek nog steeds een goede full sreen plug-in.
Ben ooit een TV plugin tegen gekomen maar dat moest via een toetsenbord draaien, ik wil gewoon nog met een muis.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Sorry even offtopic ertussen door. Overleg ajb. voortaan eerst even via mail/SeM/ICQ voordat je dergelijke topics opent: 'Grote' (opsom) topics zijn niet altijd handig/nodig en dan kan kan de oude op slot gegooid worden, voordat iemand niet goed kijkt en daar opeens gaat doorposten :P

Maar met deze topicstart en het gegeven zelf wordt dit vast een interessant topic. Al heb ik zelf naast de crossfader niets aan plugins draaien dus ontopic helpen zit er helaas niet in...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvermeer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04-2024
offtopic:
ok sorry , zal ik doen in het vervolg
ps het is inderdaad waarschijnlijk handig om deel 1 te sluiten...

Dat snowcrash ziet er trouwens aardig uit, dat ga ik ook eens proberen 8)

[ Voor 21% gewijzigd door bartvermeer op 26-01-2003 19:49 ]

alles goed boyz en girlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Txs voor openen van dit topic, hierdoor heb ik deel 1 nog ff doorgelezen, veel leuke dingen.

DFX plugin werkt idd super, enige nadeel gebruikt erg veel resources. Cpu gebruik gaat van 1% naar 10% :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Snow Crash is wel vet, maar maakt mijn winamp super onstabiel, iemand een idee waar dat aan ligt? Voor de rest vind ik volgende handigst:

SQRsoft Crossfader

Beste crossfader die ik ken, veel opties
8

Milkdrop

Gave visualiser, zeer breed, reageert eindelijk fatsoenlijk op muziek.
8,5

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik kick het topic weer een eind omhoog..
Leuk topic, en ik zoek een lyrics zoekdingetje die gewoon docked in winamp en geen DSP oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

Winlirc plugin
om winamp met winlirc te besturen, winlirc is een heel handig progje voor ALLE IR afstands bedieningen
8 omdat je play en pause niet onder de zelfde knop kan zetten, girder kan het wel :D

voor link zie google

snowcrash
plugin die een kleine webserver draait me pagina met playlist en knoppen enz
9 doet het heel goed , is alleen niet erg nuttig als je geen netwerk of active desktop hebt :D
als eerder genoemd, zie winamp.com en google voor link

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Ik geef dit topic maar een harde trap, want ik heb een vraag, en ik d8 dat die hier misschien wel terecht kon.
Als je een winamp fietje opent dan wordt winamp automatisch geopend en speelt hij het fietje af, alleen als je winamp al aan hebt staan dan gooit hij gewoon de lijst weg en krijg je een nieuwe met alleen dat filetje, dit vind ik dus bijzonder irritant en ik vroeg me af of hier een plugin ofzo voor was, want in de opties kan ik er nix over vinden.
Die plugin zou er dan dus voor moeten zorgen dat als ik een nieuw filetje open hij gewoon onderaan de bestaande lijst wordt gezet en afgespeeld wordt.

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet je "enqueue as default action" (= wilt zeggen dat nieuwe files die je selecteert onderaan de playlist komen) rechts onder in options>preferences>setup>filetypes aanvinken in standaard winamp versie 2. van de versie 3 weet ik het niet. dus je hebt geen plugin nodig :*) :Y)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

De enige plugin die ik echt gebruik is:
  • Resumer Plug-in
  • Onthoud de positie van het nummer dat speelt elke x seconden (bij mij 10) op deze manier kan je als je winamp weer opstart gewoon verder gaan met luisteren. Vooral handig omdat ik nogal wat Trance-sets heb die +/- 80 minuten duren.
  • 9 (werkt gewoon perfect, maar kan problemen geven in combinatie met andere plug-ins die iets dergelijks ook doen)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 19:14:
dan moet je "enqueue as default action" (= wilt zeggen dat nieuwe files die je selecteert onderaan de playlist komen) rechts onder in options>preferences>setup>filetypes aanvinken in standaard winamp versie 2. van de versie 3 weet ik het niet. dus je hebt geen plugin nodig :*) :Y)
Die had ik over het hoofd gezien, khad ook al enqueue aangezet bij library, want dat leek mij dezelfde betekenis te hebben, maar natuurlijk voor iets anders... Bedankt in ieder geval!

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of ie al genoemd is.

Dosomething
General purpose, je kan bijv. winamp status naar een externe url schoppen, bijv. voor m'n Winamp sig: http://vuurvliegje.ath.cx/winamp/
cyfer: 6, ik mis wat handige dingen (stop, pauze en shuffle worden bijv. niet doorgestuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 10:27

Puck

W32.Deadcode.A

Erg leuk topic dit (en best oud zie ik nu :D), maar kan iemand mij vertellen of alle winamp 2 plug-ins ook met de nieuwste (BETA) versie 5 werken?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe ben ik nog geen 2.x plugin tegengekomen die het niet doet onder 5, maar ik garrandeer niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Ey Tweakers,

Ik ben op zoek naar een programmatje wat winamp klein kan maken in je taakbalk en dat de sneltoetsen dan nog wel werken, ik heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden :(

Leuk idee dat winamp 5, maar hij blijft bij mij gewoon in mn taakbalk staan, en de sneltoetsen werken niet als je hem niet voor je hebt :(

Hopelijk weten jullie iets ;)

Gr,
Robbert

PS: Ik maak gebruik van Winamp 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 19:50
Audioscrobbler

http://www.audioscrobbler.com/

Kun je statistieken van jezelf en de hele gemeenschap bijhouden. Ook kun je zien welke artiesten leuk gevonden worden door de mensen die ook van jouw artiesten houden.

Helaas ligt het systeem vaker down dan dat het up is vandaar een lager cijfer:
6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

winamp 5 sneltoetsen kun je wel laten werken buiten winamp hoor. Moet je in je preferences Global Hotkeys enablen :) Stel wel toetscombo's in (ctrl+shift+b voor next bijv), het is heel irritant als je gewoon B hebt tijdens het tiepen :)

Is er inmiddels een goeie Snowcrash achtige plugin? Vind het wel relaxt om zo'n http server te draaien voor je winamp besturing, maar nadeel is dat Snowcrash zwaar buggy is en al lang niet meer geupdate.

[ Voor 32% gewijzigd door DarkX op 21-12-2003 16:50 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milkdrop is en blijft de sjit :D vooral op een beamer, lekker harde muziek aan, en AHUM neerlands speciale kruiden erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Tripex (mooie 3D effecten): http://tripex.co.uk/
Line-In Plug-In: http://home.hccnet.nl/th.v.d.gronde/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naam:
Album List v1.42

Omschrijving:
Super handige plugin dat een extra venster als je playlist weergeeft. Als je dan je mp3tje's netjes in mapjes bewaard (per band oid) Dan komen die mapjes daar netjes in te staan -> aanklikken, en je hebt altijd alle liedjes in je playlist staan die je in de mapje's hebt gezet!

Cijfer:
9.5

Linkjes:
Download
http://albumlist.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 18:03:
Naam:
Album List v1.42

Omschrijving:
Super handige plugin dat een extra venster als je playlist weergeeft. Als je dan je mp3tje's netjes in mapjes bewaard (per band oid) Dan komen die mapjes daar netjes in te staan -> aanklikken, en je hebt altijd alle liedjes in je playlist staan die je in de mapje's hebt gezet!

Cijfer:
9.5

Linkjes:
Download
http://albumlist.sourceforge.net/
Zelfde :)

Is er trouwens een plugin voor winamp die gitaar tabs opzoekt voor elk nummer die je afspeeld? :)

Verwijderd

Is er ook een topic voor Winamp 5 plugins?

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

bartvermeer schreef op 26 januari 2003 @ 15:19:
<heel verhaal>

===DSP/EFFECT===
SqrSoft Limiter
• Volume van tracks op hetzelfde niveau brengen
• 8,5

die link doet het niet :S

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Verwijderd

Ik wil een plug in die iets kan, wat mijn eerste muziek programma (een MODplayertje voor m'n 286...) al wel kon: de muziek files direct uit een zipfile lezen. Ik wil namelijk m'n muziekcollectie op emule sharen, maar als ik gewoon de map mp3 share dan wordt ik permanent van alle servers afgelazerd.
DE OPLOSSING: alle albums in zip files knikkeren en daaruit direct afspelen. De zipfiles kun je gewoon delen en het zijn maar een paar honderd albums dus dat moet goed komen.

Slim idee, dus zal al eerder bedacht zijn, lijkt me. Alle slimme ideeën die ik bedenk zijn namelijk altijd al door een ander bedacht. Ikke dus googlen en op search van GoT en winamp.com kijken. En wat denk je: nul. nada. niks. Het enige wat winamp kan is skins uit de zipfiles lezen, maar dat boeit me niets want ik heb winamp nooit in beeld. Gebruik van XP ZIP integration is geen optie, ik ben erg gehecht aan RAR en loop kans dat dit hele spektakel straks ook moet gaan werken op een win2K bak en minimaal één windows 98 machientje. ZIP integration in 98 is niet zo fantasties ;)

Is er een plugin voor winamp (versie 2.79) die dit mogelijk maakt? Een naam om op te googlen zou al heel wat zijn. "Winamp zip" en "winamp zip integration" doen het niet bijster goed in de searches. De oude versie van dit topic heeft geen referentie aan het woord zip behalve in 1 URL.

Ik heb wel ontdekt dat er iets is dat XMPLAY heet en dat heeft weer wel een zip plugin maar ik wil eigenlijk winamp blijven gebruiken want dit is zo'n beetje het enige programma dat geen slowdowns veroorzaakt als je het gewoon laat lopen onder een game, en wat gewoon blijft werken als je pc hangt te hikken omdat je tegelijkertijd drie P2P programmas en je DVD brander op dezelfde IDE schijf lees- en schrijf acties uit laat voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat Foobar zonder problemen in archives kan kijken en afspelen. Dus misschien dat je hier iets aan hebt? Foobar neemt ook nog eens minder geheugen in beslag en is sneller in gebruik. Zie Foobar2000. RAR en ZIP-bestanden worden sowieso ondersteund.
edit:
Foobar is nu inmiddels vér uit het Béta-stadium en kan beschouwd worden als een volwaardige MP3-player.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed, daar ga ik eens een paar weken mee experimenteren.
als je op emule ineens honderden ruige gitaar albums tegenkomt, dan heeft het gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet een benq joybard 805 gekocht en op mijn toetsenbord staan enkele mooie control toetsen (play, next, stop, ffw, rw) maar deze werken standaard met windows media pleyer. Bestaat er een manier om ze te laten werken met winamp
µHeb al gemaild naar benq, gegoogled, gesearched, winamp slider!(bluecave) gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benq :)
als je windows XP gebruikt dan zouden de multimedia knoppen gewoon moeten werken met media player EN winamp. Dan nog moeten de drivers geinstalleerd zijn.

Terug ontopic:
Ik heb zojuist F00bar2000 geprobeerd. Na een schrikbarende 45 minuten en 6 seconden washet ding eindelijk klaar met m'n mp3 map inlezen als playlist, met allerlij meldingen dat dit-en-dat-mp3tje geen mooi mp3tje is en dat ie het niet gaat spelen. De multimedia keys op m'n toetsenbord werken niet met foobar, of maar half, het ding crasht Baldurs Gate, en m'n schijflampje blijft permanent rood met alle performance ellende van dien. Ergo, het zal vast beter zijn dan winamp maar bij mij werkt het niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die instellingen enzo wel allemaal nagelopen. Gebruik je de nieuwste versie? Die foutmeldingen kun je uitzetten, dat is één ding wat zeker is. Hier trouwens geen problemen mee. Apart, kut voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een plugin waarmee ik al me mp3 op hetzelfde standaard volume af kan spelen, er stond er wel 1 in het eerste topic maar die link doet het niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep, die zoek ik ook

Ik had hem eerst wel, maar nu niet meer, en winamp.com heeft alles eraf gekeilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 december 2003 @ 18:51:
iemand een plugin waarmee ik al me mp3 op hetzelfde standaard volume af kan spelen, er stond er wel 1 in het eerste topic maar die link doet het niet meer :S
Je bedoelt denk ik een 'normalize'-plugin. Normalizen is de kunst van het 'gelijktrekken' van het volume.
Een ding wil ik appart omschrijven en dat is de functie 'normalize'. Deze functie bekijkt het maximale percentage dat het volume van uw sampel kan worden verhoogd, zonder dat er vervorming of clipping errors komen. Meestal is de functie normalize aanwezig in een puldown menu. Anders moet u even in de helpfile van uw programma kijken. Bij GoldWave (een shareware programma), is hij bijvoorbeel te vinden bij Effect, Volume, Maximize. Gebruikt u deze functie, met dezelfde instellingen, bij elk track dat u opneemt dan zijn na het branden alle tracks ook gelijk van volume
bron: muziek-gg.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb een vraagje

is t met winamp net als bij iTunes dat je over het entwerk muziek kan luisteren van andere pc's of is hier misschien een plugin voor. Zo ja dan wil ik wel switchen (iTunes>Winamp) :P

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ehm ja.. Ik denk dat A.Powers een jaar later toch wel iets gevonden heeft. Verder heeft iTunes niks met Winamp 2 plugins te maken.

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.