Ok, in augustus vorig jaar heeft Atar deel 1 gestart -> Bedankt Atar!, was/is erg nuttig. Echter aangezien de meeste links niet meer kloppen, gezien de komst van winamp3 ->>>> hierbij een update.
Een heleboel plugins (components) werken (nog niet) in winamp3 daarom noem ik hier plugins voor Winamp 2 (2.81).
Het gaat om Plugins , dus niet om skins..
De bedoeling is dus dat iedereen zijn/haar plugins hier als volgt vermeld, in als het even kan in deze opmaak
=
• naam van de plugin
• Omschrijving
• Cijfer / waardering
Ok, en dit heb ik erop zitten:
===GENERAL PURPOSE===
• Full Playlist
• Bij het openen van Winamp maakt ie een nieuwe playlist aan obv van 1 of meerdere opgegeven directories. Erg handig als je nogals eens mp3's verplaatst. Ander voordeel is dat winamp direct begint te spelen.
• 9
• Delete Currect Song
• gooit een spelende track in 1 keer in de prullebak, of verplaatst de track naar een bepaalde directory
• 9
• File Handler
• zelfde idee als 'Delete Current Song, echter hierbij zet je eerst de bestanden in een sort 'to move' / 'to delete' / 'to copy' -list waarna je op een bepaald moment een hele lijst mp3's in 1 keer kan verplaatsen/verwijderen/kopieeren.
• 7,5 aardig, maar het werkt niet zo snel als 'Delete Currect Song'
• Bluecave slider
• geeft oa. de naam van de spelende track + artiest weer in het actieve venster . Teven vele hotkeys om in te stellen
• 8 ik heb 'm net en weet eigenlijk niet of ie wel gratis blijft
• WinCue
• Geef al je directories op waar je MP3's hebt staan en wincue geeft dan de mogelijkheid om heel snel in je totale database van MP3's te zoeken
• 9 must voor grote mp3 verzamelaars
• MEXP
• Zelfde principe als WinCue, alleen veel meer opties, oa ook MP3 taggin' etc. Erg veel sorteeropties ed.
• 7 erg goed, maar het kost USD 13 (na 30 dagen) en het maakte bij mij Winamp weleens instabiel, maar voor het taggen van grote hoeveelheden mp3's is het wel een handig proggie
===VISUALIZATION===
• Alles van Geiss
• erg mooie visuals -> Milkdrop / Geiss / Smoke
• 9
• Cherno Belia Album
• lekkere vage visuals in zwart/wit
• 8,5
===DSP/EFFECT===
• SqrSoft Limiter
• Volume van tracks op hetzelfde niveau brengen
• 8,5
• Chronotron
• Snelheid van een nummer aanpassen zonder de pitch te wijzigen
• 8
===OUTPUT===
• SqrSoft Advanced Crossfading Output
• Crossfading tracks, voor mixen en/of om tracks in elkaar te laten overlopen
• 9
Ok dit is wat ik gebruikt, hebben jullie nog leuke plugs????
Een heleboel plugins (components) werken (nog niet) in winamp3 daarom noem ik hier plugins voor Winamp 2 (2.81).
Het gaat om Plugins , dus niet om skins..
De bedoeling is dus dat iedereen zijn/haar plugins hier als volgt vermeld, in als het even kan in deze opmaak
• naam van de plugin
• Omschrijving
• Cijfer / waardering
Ok, en dit heb ik erop zitten:
===GENERAL PURPOSE===
• Full Playlist
• Bij het openen van Winamp maakt ie een nieuwe playlist aan obv van 1 of meerdere opgegeven directories. Erg handig als je nogals eens mp3's verplaatst. Ander voordeel is dat winamp direct begint te spelen.
• 9
• Delete Currect Song
• gooit een spelende track in 1 keer in de prullebak, of verplaatst de track naar een bepaalde directory
• 9
• File Handler
• zelfde idee als 'Delete Current Song, echter hierbij zet je eerst de bestanden in een sort 'to move' / 'to delete' / 'to copy' -list waarna je op een bepaald moment een hele lijst mp3's in 1 keer kan verplaatsen/verwijderen/kopieeren.
• 7,5 aardig, maar het werkt niet zo snel als 'Delete Currect Song'
• Bluecave slider
• geeft oa. de naam van de spelende track + artiest weer in het actieve venster . Teven vele hotkeys om in te stellen
• 8 ik heb 'm net en weet eigenlijk niet of ie wel gratis blijft
• WinCue
• Geef al je directories op waar je MP3's hebt staan en wincue geeft dan de mogelijkheid om heel snel in je totale database van MP3's te zoeken
• 9 must voor grote mp3 verzamelaars
• MEXP
• Zelfde principe als WinCue, alleen veel meer opties, oa ook MP3 taggin' etc. Erg veel sorteeropties ed.
• 7 erg goed, maar het kost USD 13 (na 30 dagen) en het maakte bij mij Winamp weleens instabiel, maar voor het taggen van grote hoeveelheden mp3's is het wel een handig proggie
===VISUALIZATION===
• Alles van Geiss
• erg mooie visuals -> Milkdrop / Geiss / Smoke
• 9
offtopic:
ook de desktop screensavert van Geiss is erg strak
ook de desktop screensavert van Geiss is erg strak
• Cherno Belia Album
• lekkere vage visuals in zwart/wit
• 8,5
===DSP/EFFECT===
• SqrSoft Limiter
• Volume van tracks op hetzelfde niveau brengen
• 8,5
• Chronotron
• Snelheid van een nummer aanpassen zonder de pitch te wijzigen
• 8
===OUTPUT===
• SqrSoft Advanced Crossfading Output
• Crossfading tracks, voor mixen en/of om tracks in elkaar te laten overlopen
• 9
Ok dit is wat ik gebruikt, hebben jullie nog leuke plugs????
alles goed boyz en girlies