Toon posts:

[winxp pro] ik krijg de pc niet uitgezet..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
l0,
nou ik heb winxp prof. en als ik het uit wil zetten lukt dat niet. Ik doe zoals normaal start--->Turn off computer---> shut down, nou dan gaat hij alles afsluiten(progy's). dan langs de login scherm en doetie alles saven dan zegtie windows is shutting down, maar in eens hoor ik een tik en hij is uit, maar na een fractie van een seconden begint hij gewoon weer op te starten. Ik heb zelf van alles geprobeerd(bios, google, search, faq) en ben nog steeds niet uit. Het is echter al een jaar zo maar het altijd de stekker uitgezet of soms werkt het als ik het 10sec inhoud, maar hij gaat dan al bij de 5e uit en die ander 5 moet je bij doen..:S Ooit deed hij een tijdje toen ik in de bios alles op standaard zette... maar dat feesje ging snel over..

ik vind het erg irritant, iemand misschien??

mn sys:
Operating System: Microsoft Windows XP
Processor: Intel Celeron(tm) @ 1.10 GHz
Graphics Card: NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Total Physical Memory: 256 MB
Motherboard Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Motherboard Model: 6VXC7-4X / 6VXC7-4X-P
Harddisk 20 Gb maxtor

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Als jij hem al een jaar geforceerd moet uitzetten misschien wordt het dan eens een keer tijd voor een herinstallatie van het OS ??

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb misschien in die jaar(eigenlijk 14maanden al ) wel meer dan 10 keer geformateerd...

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 10:19
Heb je een nic met wake on lan?

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

Topicstarter
hmm bedoel je da ene kabeltje die van de netwerk kaart (in mijn geval 3com) naar het moederbord gaat? als dat zo is dan heb ik dat wel ja...Ik heb ook netwerk (ben zelf de host) en er is maar 1 andere pc aangesloten..

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met mijn PC, in dat geval was het probleem op te lossen door alle opties die iets met wake on ....... te maken hebben uit te zetten in het BIOS. Zat namelijk ook een optie in met wake on mouse-movement.

Erg fijne optie, deze liet in ieder geval bij mij de PC steeds opnieuw opstarten.
Moet wel zeggen dat je ERG veel geduld hebt als je dit gedrag van je PC meer dan een jaar kunt verdragen.

BTW) inderdaad is je power-knop tien seconden indrukken een over-ride om uit te schakelen. Dit moet altijd werken, dan hoef je de stekker er niet uit te trekken.
Pagina: 1