Toon posts:

Lange biep en geen beeld :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ff mijn verhaaltje uitleggen.
Op de 'familiecomputer' was onze hardeschijf kaduuk (10 gig). Daar hebben we nu een nieuwe voor en de man in de poeterwinkel zei dat het gewoon wat bad sectors waren want ik kon wel op de hD komen met DOS.
Nou, ik heb zelf dus ook een poetertje op m'n kamer (pIII 500 mhz, 192 mb ram en 2gig HD). Nu had ik op internet gelezen dat er een soort bootdisks te maken vielen voor winxp pro. Ik die dus ff downloaden en op diskettes gezet. Nu heb ik dus die kapotte 10 gig HD op m'n computer gedaan en de 2gig HD eraf gehaald. Nou, aan die bootdisks had ik niet echt veel. Dus ik weer m'n ouwe HD erop en nu ik de computer aanzet krijg ik een lange BIEP en geen beeld (monitor ledje blijft knipperen). Ik hoor wel dat hij de floppydisk checkt maar voor de rest doet hij niks volgens mij. Ik heb al alle kabels gecheckt en ook heb ik verschillende voeding en IDE kabel combinaties geprobeerd maar het wil gewoon niet lukken! Wie helpt mij??? :(

Verwijderd

Die "beep" geeft een error aan. Zoek met Google op wat de beep betekent.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek eens zo veel mogelijk hardware uit die bak (op videokaart, 1dimmetje en cpu na). en kijk wat hij dan doet.
CMOS clear kan in sommige gevallen ook helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Google zegt: dat het aan m'n keyboard of monitor ligt, maar dat lijkt me wel heel sterk want heb alletwee echt goed aangesloten...

Verwijderd

[google=bios beepcodes]

Wel ff kijken of je een ami of een award bios hebt. Codes kunnen nogal eens verschillen.
Edit: je was me voor B)
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 14:49:
Google zegt: dat het aan m'n keyboard of monitor ligt, maar dat lijkt me wel heel sterk want heb alletwee echt goed aangesloten...
Probeer eens om en om te booten met een van de 2 niet aangesloten, kijken wat hij dan doet.
Deduceren en concluderen :Y)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tis een award bios...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Lijkt mij een brakke videokaart/slot... of je kaart zit er niet goed in. succes :)

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is..... Hoe kan dat nou zo plotseling gebeuren? :S

Verwijderd

De fabrikant zegt dit:
Beep Codes
The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems.
Bron: *klik*

Doe er een andere VGA kaart in zou ik zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog ff goed geluisterd en ben erachter gekomen dat het een lange biep is, snel opgevolgd met 3 kleintjes...

Verwijderd

De foutmelding die er staat... gevolgd door een biep als teken dat ie doorstart.
Probeer gewoon een andere vga joh :)

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Dark_P, waarschijnlijk heb je bij het verwissellen van de onderdelen je computer niet voilledig vrij gehad van spanning (netspanning of statische spanning) als je dan pech hebt is een piep klein beetje al genoeg..

Zo ben ik eens een Proc kwijt geraakt tijdens het uitstofzuigen van mijn behuizing... klein tikkie met de stalen stang van de stofzuigerbek...

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Nee, om een of andere (rare) manier zat m'n videokaart er niet goed in. Had alles wel aangedrukt maar niet gekeken of hij er wel goed inzat. Ik moest zelfs de videokaart losschroeven om hem er weer in te drukken :s

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 26 januari 2003 @ 14:48:
Trek eens zo veel mogelijk hardware uit die bak (op videokaart, 1dimmetje en cpu na). en kijk wat hij dan doet.
CMOS clear kan in sommige gevallen ook helpen.
Uhm, bij een lange piep e.d. kan je beter eerst even alles een keer goed aandrukken... en eventueel je schijfstations (HD/CD/DVD) ontkoppelen. In de meeste gevallen kan deze aanpak je een hoop tijd schelen ;)

Hardware gaat niet zo snel kapot, meestal zit er wat los of te veel op één outlet van je voeding oid.
Pagina: 1