[pc start niet] System failed CPU test

Pagina: 1
Acties:

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Ik heb zelf een pc gebouwd. (zie sig)

gisteren de hele avond aan gestaan. Uitgezet toen ik ging slapen. Vanmorgen wilde ik hem aanzetten. Kreeg geen beeld. En mijn POST zei (vocal): System failed cpu test. Uitgezet en weer aan. Kreeg hetzelfde.
Nu heb ik al vaker gehad dat ik geen beeld kreeg maar na een reboot had ik dan wel beeld. Nog nooit eerder kreeg ik de melding System failed cpu test.
Dus ik mijn kast open gehaald en de koeler los gehaald en weer vastgemaakt.
PC aan --> System completed POST. Computer now booting from operating system. Maar nog steeds geen beeld. |:(
Ik videokaart uit agp slot gehaald. En weer erin gedaan. Nu werkt de pc weer.
Iemand een verklaring voor mijn hardware conflictje?? Kan het zijn dat het aan mijn videokaart ligt dat de comp zegt: system failed cpu test? Het gebeurd me veel te vaak dat ik moet rebooten omdat ik geen beeld heb. Hoe kom ik van dit probleem af? Nieuwe BIOS flashen in videokaart? In moederbord? (is alleen pas een nieuwe betaversie beschikbaar). Mijn dank is groot! B)

specs:
Asus P4PE gbit LAN+ sATA+ FW+ Raid
Club 3D Geforce 4 TI4600 128mb tv out
Intel P4 2,66 incl intel boxed cooler
Enermax 460W
512mb Kingston DDR PC2700 (333mhz)
(systeem niet overgeclockt.Video kaart ook niet)
(voor rest zie sig)

[ Voor 5% gewijzigd door vandenhende op 26-01-2003 14:54 ]

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:37
een videokaart in je isa slot???? ik denk dat je het over je agp slot hebt, het kan 2 redenen hebben: je agp slot is stoffig of je hebt geen afzonderlijk IRQ aangewezen aan je videokaart in je bios, dat kan namelijk ook conflicten geven

Adjust non olet, plerumque...

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:37
heb je btw eerst de lees eer je een post doet doorgelezen???

Adjust non olet, plerumque...

• vandenhende
Oops idd ik bedoel natuurlijk AGP. Kleine vergissing en ja ik heb lees eer je een post doet al meerdere malen doorgelezen. (btw je had je post ook kunnen editen ipv een 2e te openen :))

• vandenhende
Iemand een idee?

(@ BalusC. Sorry dat ik gisteren zo snel kickte. Je pushmessage was terecht. Zal niet meer gebeuren. ;))

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

had het precies hetzelfde gehad met mijn P4PE.. maar dat was te weiten aan een verrot resetknopje?? misschien een idee??

na "herbouwen" resetknopje verdween het probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door nIghtorius op 27-01-2003 17:06 . Reden: typoos ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb ook precies hetzelfde gehad met mijn P4PE (wel heel toevallig) Ik heb het mobo gewoon omgeruild, toen was het ook weg.

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 10:40
Ik ook heb dit probleem al langer met mijn p4pe, ik heb de bios terug geflasht naar 1001 maar geen resultaat.
ook heb ik een nieuwe voeding erin gezet (antec true power 430w) maar ook dit verholp het probleem niet.

Maar nu heb ik de cpu vcore verhoogd van 1.500v naar 1.52v en dat gaat nu al een paar dagen goed.

oja ik heb er een 2,4 inzitten en niet overgeklokt. Dus het lijkt wel of de cpu meer spanning nodig heeft.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
vandenhende schreef op 26 januari 2003 @ 14:25:
Ik heb zelf een pc gebouwd. (zie sig)

Dus ik mijn kast open gehaald en de koeler los gehaald en weer vastgemaakt.

specs:
Asus P4PE gbit LAN+ sATA+ FW+ Raid
Club 3D Geforce 4 TI4600 128mb tv out
Intel P4 2,66 incl intel boxed cooler
Enermax 460W
512mb Kingston DDR PC2700 (333mhz)
(systeem niet overgeclockt.Video kaart ook niet)
(voor rest zie sig)
Heb je wel weer nieuwe koelpasta aangebracht?

• vandenhende
Gem1e schreef op 27 januari 2003 @ 19:26:
[...]

Heb je wel weer nieuwe koelpasta aangebracht?
Eeh nee. Is dat noodzakelijk? Heb de koeler er niet echt vanaf gehad. Ik heb die twee klemmetjes een keer losgehad en weer vastgemaakt.
Zo te horen zijn er meer p4pe'ers die problemen hebben gehad. Tja ik zal maar wachten of het me nog vaker gaat gebeuren. Weet verder ook niet goed wat ik er mee aan moet. In ieder geval bedankt voor de reacties!

:Y)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
vandenhende schreef op 28 January 2003 @ 00:23:
[...]

Eeh nee. Is dat noodzakelijk? Heb de koeler er niet echt vanaf gehad. Ik heb die twee klemmetjes een keer losgehad en weer vastgemaakt.
Zo te horen zijn er meer p4pe'ers die problemen hebben gehad. Tja ik zal maar wachten of het me nog vaker gaat gebeuren. Weet verder ook niet goed wat ik er mee aan moet. In ieder geval bedankt voor de reacties!

:Y)
neuh niet echt nodig maar het ligt er aan hoe die pasta erop zit. Als er nog wat pasta op je core zit en op je heatsink kan je gewoon je cpu er weer op doen (eerst wel een beetje netjes gelijkmatig verdelen). Heb ik ook gedaan met m'n AMD XP1900+ na een nacht open en bloot gegelegen te hebben.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Een collega van me heeft hetzelfde gehad, na omruilen van het bord was het weg.

Who is John Galt?

Pagina: 1