Spontane herstart XP? Zonder aanwijsbare redenen!!

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Systeem AMD Athlon XP 1800+ ECS 7s5a mobo, en NVIDIA Geforce 4 MX 420.

Ik heb vorige week het geheugen vervangen van 256 DDR naar 512 Sdram. Dat heeft een aantal dagen goed gewerkt, dus daar kan het niet aan liggen neem ik aan. Ook veel 3dmarks meegdraait, stressed verliep alles ok.

Het enige wat ik heb gedaan is sinds gisterenmorgen de NVIDIO kaart op 100MHZ presteren voor de monitor gezet. Dat ging gewoon ok, ook onder zwaar grafisch omstandigheden (3dmark). Plots is is toch aan het restarten gegaan...sinds vanmorgen..je werkt een tijdje en PATS weg!!

De temp is 56 graden daar zou het ook niet aan mogen liggen. Stresses 63 graden deed ie het ook perfect!!

Ik heb hem nu op 85 Mhz gezet ...ik denk niet dat het uit moet maken. Of zijn er tweakers die een dergelijk verband wel herkennen? De Monitor kan het makkelijk aan, de NVIDIA toch ook??

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je de Opstart en Hangproblemen al doorgenomen?

• shadax
  • Niet online
Ja dat heb ik!! Het gaat er dus om dat het systeem perfect werkte!! Tot heden. Ik heb slechts het aantal MHz verandert naar 100. En dat doorstond hij gisteren perfect. De NVIDIA moet dat makkelijk aankunnen. Waarom dan toch een reboot? Toch het SDRAM geheugen? dat is toch vreemd als ik er al 1 week goed mee heb kunnen werken inclusief veel ge3dmarked!!???

Verwijderd

Als je in safe modus inlogt, en dan in ieder geval bij eigenschappen van deze computer, tabblad geavanceerd, bij opstart en herstelinstellingen, de optie "de computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:34 . Reden: spelling ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik heb de afgelopen week dit een aantal of 2 gehad. Ik heb ook de K7S5A. Op de een of andere manier ging dat precies toen ik een film aan het kijken was op tijdstip xx:xx en later op precies dat zelfde tijdstip weer. Heel vaag. Ik dacht dat het misschien door Windows Media Player 9.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je bedoelt dat je je monitor op 100 Hz hebt ingesteld? Welke resolutie en welke monitor gebruik je dan? Lang niet alle monitoren kunnen dat aan, maar dat zou idd niet voor spontane reboots moeten zorgen.

Hoe zwaar is de voeding die je gebruikt? Want spontane reboots hebben vaak te maken met een voeding die het net niet trekt :)

• shadax
  • Niet online
Mijn monitor kan het makkelijk aan NEC HR 17. 1152*864, 32 bits en nu dus op 85 Mhz.
Ehrm de power van mijn voeding hoe kan ik dat aflezen? kan dat softwarematig?

• Pollewob
  • Niet online
Aan deze site te zien is het niet echt zeker of jouw monitor 100 Hz op die resolutie trekt hoor. Test het anders een op een resolutie van 1024 x 768 :)

1024 x 768 60 Hz, 75 Hz, 85 Hz, 100 Hz
1280 x 1024 60 Hz, 75 Hz, 85 Hz

De sterkte van je voeding kan je niet via software uitlezen. Om dat te weten moet je even je kast open maken en op de voeding zelf kijken, daar staat wel een merk/type op. Anders kan je ook even in de specificaties van je pc kijken (de bon die je hebt zegmaar), daar staat het als het goed is ook op.

• shadax
  • Niet online
Stel nou dat mijn monitor het niet zou trekken: hij heeft het toch 1 gehele dag gedaan! Daarnaast dit zou geen verklaring kunnen zijn van de spontane reboot neem ik aan??

• Pollewob
  • Niet online
Normaal gesproken is dat geen reden voor dit soort reboots nee.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je serieus binnen 1 minuut de hele troubleshooter doorgenomen :?

Anyway, lees deze toch nog eens door.. Aandachtspunten zijn geheugen, voeding en alle punten die zijn opgesomd bij ECS K7S5A onder Mobo type :)

• shadax
  • Niet online
BalusC schreef op 26 januari 2003 @ 15:24:

[...]
Heb je serieus binnen 1 minuut de hele troubleshooter doorgenomen :?

Anyway, lees deze toch nog eens door.. Aandachtspunten zijn geheugen, voeding en alle punten die zijn opgesomd bij ECS K7S5A onder Mobo type :)
Ja heb je mij lopen timen ofzo? Ik heb gisteravond 14 uur voor ik dit topic poste die faq doorgenomen ja. Maar ik denk dus niet dat het aan het gare geheugen ligt of de voeding. Alles lijkt het nu stresses ook weer perfect te doen B)
Ik snap er niks van...
Pagina: 1