Kan diskettestation niet enablen

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-03 06:37
hoihoi, mn vader heeft een 2e hands labtopje gekocht en daar deed het diskettestation het niet van, in de bios staat deze gewoon disabled en ik kan hem niet op enabled zetten (ik kan er simpelweg niet eens op staan), in windows krijg ik als ik onder apparatenbeheer bij de standaard-diskettestation controller kijk de volgende melding:
apparaatstatus:
Dit apparaat kan geen vrij Bereik invoer/uitvoer
(I/O)-bronnen vinden voor gebruik van (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een ander apparaat dat de bronnen gebruikt uitschakelen.
wat moet ik doen :?

Verwijderd

bios ff terugzetten naar standaardwaarden. blijkbaar is er een ander apparaat dat het i/o adres gebruikt wat je mobo aan je diskette wil toewijzen

• DarkShadow
Heb ik al gedaan, hij blijft op disabled staan...

Verwijderd

heeft de laptop alle originele onderdelen nog of is er inmiddels iets vervangen?

Verwijderd

bios update al geprobeerd?

|:( 8)7 dat gaat natuurlijk niet zonder floppy...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:14 ]

• DarkShadow
volgens mij heeft de laptop alle orginele onderdelen, maar zeker weten doe ik dat niet natuurlijk, hij is 2e hands...

Er zit trouwens nog een netwerkadapter in, een isdn modem, een infraroodpoort, kan het niet zijn dat daarmee ergens conflicten optreden? owja een ook nog een cdromdrive

[ Voor 6% gewijzigd door DarkShadow op 26-01-2003 14:18 ]

Verwijderd

DarkShadow schreef op 26 January 2003 @ 14:16:
volgens mij heeft de laptop alle orginele onderdelen, maar zeker weten doe ik dat niet natuurlijk, hij is 2e hands...
zie de site van de fabrikant voor de specs
Er zit trouwens nog een netwerkadapter in, een isdn modem, een infraroodpoort, kan het niet zijn dat daarmee ergens conflicten optreden? owja een ook nog een cdromdrive
die cdrom/netwerk/ir zullen er wel inhoren, maar een laptop met een on board isdn heb ik nog nooit gezien. is die niet pcmcia? haal dan je pcmcia controller eens leeg, en probeer je bios eens te resetten.

• DarkShadow
k, was idd een pcmcia controller, ik had hem er al even uitgehaald en nu geeft hij elke keer bij het opstarten een foutmelding dat het ding niet erin zit terwijl die er wel inzit, maarja ik heb hem toch niet nodig (kabel internet) dus die verkopen we wel weer...
Er zijn nu 2 diskettestationcontrollers geinstalleerd, maar geen conflicten en het werkt allemaal gewoon, dus ik laat het gewoon zo zitten.
Tnx in ieder geval

Verwijderd

ok dan
Pagina: 1