Toon posts:

Peltier Cooling wat heb je daarbij nodig??????????

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een peltier element aan te schaffen , wat heb je daarbij allemaal nodig en welke kan ik het beste halen.Moet denk ik ook nog nieuwe koeler aanschaffen.

Graag Advies.

Abit KT7 , Duron 650

Verwijderd

Mjah, zo'n Duron op veel volts en veel MHz produceert nogal wat hitte. Ik zou toch gaan voor de 80-120W peltiers.

En dan nu het vervelende nieuws: zo'n peltier koelen met lucht is amper te doen. Kan wel, maar dan heb je een HELE dikke koeler nodig.

Wie niet waagt, die niet wint, maar ik ga lekker voor waterkoeling van de Peltiers

Verwijderd

Als je stevig van bil wil met je dorun, heb je waterkoeling nodig.

boven 1g kunnen die dingen wel bijna 90 watt afgeven, dan heb een 80 w peltier dus sowieso geen zin en heb je minimaal 120 watt peltier nodig.

90 + 120 = 210, no way dat je dat ff wegsukt, ook niet met 10 f**cking delta's.

Zit dus te denken aan waterkoeling en dure voeding (want dikke pelts willen vaan 24v en vet veel amps).

En waarvoor allemaal ? 50 neukende megaherten. Is het rationeel gesproken niet waard. Ook performance gesproken kan je voor etzelfde geld (pelt, voeding, aqua-zooi, etc)2 theevogel doen.

Wat dan wel ? vette gewone heatsink met 1 of meer snelle fans.

Ik spreek helaas uit eigen ervaring. Ik had dus ook een t-bird kunnen hebben.

Verwijderd

mijn waterkoeling wordt anders goedkoper dan een dikke Alpha....

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
Ik vind een peltier wel OK.
Nu op mijn Celeron een 48W peltier +alpha +dubbele fan.
210W moet een alpha+delta wel kunnen afvoeren, maar casefans zijn belangrijk om voldoende koele lucht aan te voeren.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

www.waterkoeling.nl/peltiers.shtml

Hier staat een aardig stukje (al zeg ik het zelf :))

Herman
Pagina: 1