Toon posts:

Maxtor ROMULUS

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn maxtorschijf (Maxtor model 4D040H2) geeft bij het opstarten
als naam maxtor ROMULUS
als grootte 0mb
en daarna krijg je primairy harddisk-fail
Hij heeft het ongeveer een uurtje gedaan, windows stond dr net helemaal op, en toen hing het systeem. Na de reboot kreeg ik deze meldingen.
PowerMax de utility van Maxtor geeft bij het testen bij alle tests failed, ook low-level format helpt niet. Er zit nog garantie op de schijf, dus echt een probleem is t niet maar ik wil graag weten of iemand het probleem kent, en wat het probleem veroorzaakt.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:29
Ik heb laatst ergens gelezen dat de meest voorkomende uitval van harddisks wordt veroorzaakt door het falen van de spindel-motor en/of de lagers ervan.

Klinkt hier alsof dat ook is gebeurd, aangezien de hele schijf in 1 klap niet meer werkt...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
K heb wel eens gehad dat me IDE Kabel niet goed zat bij een 20GB schijf van Maxtor. Hij herkende hem toen als een MAXTRS van 5 GB :? PC uit, kabel aandrukken en hij deed weer :)

Verwijderd

Topicstarter
De spindle motor is het niet, want die hoor je gewoon aangaan als je opstart, kabels aandrukken heb ik vol goede moed al 100x geprobeerd misschien dat ie toch.... maar te vergeefs. Is toch jammer, moet ik weer 2 weken wachten op een nieuwe als ik em opstuur

Verwijderd

Ik weet hier hooguit aan toe te voegen dat wanneer de Maxtor schijven ipv hun identificatiestring, hun codenaam geven, dat er wat goed mis is met de elektronica.

Heb volgens mij in de knowledge base van Maxtor gelezen dat 't veroorzaakt kan worden door falende firmware, of deels defecte controllers.

Nogmaals: Als een maxtor z'n codenaam geeft, kan je er vergif op nemen dat ie de geest heeft gegeven.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PowerMax de utility van Maxtor geeft bij het testen bij alle tests failed
Als je logica had gebruikt of in de OM FAQ had gekeken (kijk onder het kopje "mijn hdd doet vaag"), dan had je geweten dat je echt niet veel anders kan doen dan de HDD RMA'en..

Niet echt zinnig om hier een topic over te openen, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.