Toon posts:

[WC]Radiator zonder fan????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Klax Black Radi Single Fan bij XXLcases.nl gekocht en daarbij een Enermax 120X120X25MM fan.Maar die fan maakt nogal een tering herrie,dus ik dacht ff kijken of hij ook goed koelt zonder fan.En ja hoor hij doet het nog goed ook(mijn mening)
Kamer temperatuur: 21,5 graden(digitale thermometer)
Case temperatuur : 23,1 graden(digitale thermometer)
Watertemperatuur : 40 graden (kwik thermometer)
CPU temperatuur : 45 graden(Asusprobe V2.18.07)
MB temperatuur : 31 graden(Asusprobe V2.18.07)

CPU AMD athlonXP 2100+ @ 1,74Ghz

En mijn leadtek GF4ti4200 128MB zit ook in het WC systeem.
Mijn xbox produceert meer geluid dan mijn pc(nou alleen nog een stillere voeding en dan hoor je helemaal niks meer).

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Ja, en wat moeten wij hier mee dan? :{

Verwijderd

Heb je helemaal geen airflow in je kast met die hoge mobo temp? Je had die fan ook op 7V kunnen zetten, of een regelbare Enermax...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Mijn Klax Dual Fan moet je niet proberen zonder fans... Watertemperatuur stijgt als een idioot, en de slangen / rad worden echt WARM. Lijkt me niet de bedoeling.

Maar toch netjes gedaan

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

45 graden met water koeling?? wat nutteloos is die water koeling dan. Ik weet zeker als het ff in de zomer ff 25 a 30 graden word jou pc naar de hel geworpen word . het is eigelijk best wel link hoor zonder koeler

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 14:02:
45 graden met water koeling?? wat nutteloos is die water koeling dan. Ik weet zeker als het ff in de zomer ff 25 a 30 graden word jou pc naar de hel geworpen word . het is eigelijk best wel link hoor zonder koeler
Niet iedereen neemt waterkoeling voor performance, je kan het ook gebruiken om een stille PC te krijgen.

45 graden kan een palomino best hebben, 10 graden hoger ook nog wel, dus erg link wil ik het niet noemen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ligt er ook maar net aan waar je de radiator in je kast hebt geplaatst. Als ie bovenin zit en de warme lucht die opstijgt makkelijk je kast zit zal een fan idd weinig uitmaken. Als ie bijvoorbeeld onderin zit komt al die warme lucht die de radiator afgeeft in je kast terecht en blijft daar hangen. In dat geval is het niet aan te raden om geen fan te gebruiken.
Mijn processor wordt stressed ook 45 graden met waterkoeling, maar dat ligt ook gedeeltelijk aan het moederbord die nogal hoge temps aan schijnt te geven (even voor de duidelijkheid, met luchtkoeling werd ie 64 graden stressed 8)7 )

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Verwijderd

niet zeuren eej, ik gebruik ook wc cooling zonder radiateur fan. werkt perfect. _/-\o_ maarja de pomp staat ook uit bij mij :D werkt allemaal goed. 50c ong ofzo, stressed 60 ofzo.... relaxed oor. en lekker stil.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

45 graden met water koeling?? wat nutteloos is die water koeling dan.
Nutteloos ?? Bij jou draait er een fan, bij hem niet dus daar ist een stukkie stiller :o
Ik weet zeker als het ff in de zomer ff 25 a 30 graden word jou pc naar de hel geworpen word . het is eigelijk best wel link hoor zonder koeler
Zet je er een stillere fan op en dan is er niks aan de hand :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:14
erm ik denk dat als je die fan op een laag toerental onhoorbaar laat draaien dat je echt VEEL prestatiewinst krijgt

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 14:24:
[...]

niet zeuren eej, ik gebruik ook wc cooling zonder radiateur fan. werkt perfect. _/-\o_ maarja de pomp staat ook uit bij mij :D werkt allemaal goed. 50c ong ofzo, stressed 60 ofzo.... relaxed oor. en lekker stil.
Huh? De pomp uit? Dan krijg je passieve koeling met je PCU als waterkoker volgens mij :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 17:13
Ook wel goed dat je de temps vóór er ff bijzet...

En als je pomp niet aanstaat: hoe heb je je slangen dan lopen?

[ Voor 41% gewijzigd door bredend op 26-01-2003 14:52 ]

Verwijderd

bredend schreef op 26 January 2003 @ 14:51:
Ook wel goed dat je de temps vóór er ff bijzet...

En als je pomp niet aanstaat: hoe heb je je slangen dan lopen?
zoals die in mijn power cube liepen, van boven naar beneden

radiateur - reservoir - pomp - blokkie

gewoon alles aansluiten pc aan klaar.... maar niet de fan van de radiateur !! ik had dat is gedaan ik zo denken hmm hoe koud zal het water nu zijn.... dus ik kijken hmm temp is wel erg goed bij de radiateur, dus ik voelen bij de cpu verbrand ik bijna mijn fikken, 80graden ofzo was die :S.... de radiateur trok alle kou weg en daar bleef het dus koud, maar de cpu word warm, het water erom heen ook :O

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 14:54:
[...]

zoals die in mijn power cube liepen, van boven naar beneden

radiateur - reservoir - pomp - blokkie

gewoon alles aansluiten pc aan klaar.... maar niet de fan van de radiateur !! ik had dat is gedaan ik zo denken hmm hoe koud zal het water nu zijn.... dus ik kijken hmm temp is wel erg goed bij de radiateur, dus ik voelen bij de cpu verbrand ik bijna mijn fikken, 80graden ofzo was die :S.... de radiateur trok alle kou weg en daar bleef het dus koud, maar de cpu word warm, het water erom heen ook :O
WC zonder pomp? Hier heb je vast al wel een topic over geopend. linkje?

Verwijderd

quote:..de radiateur trok alle kou weg... :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 14:59:
[...]

WC zonder pomp? Hier heb je vast al wel een topic over geopend. linkje?
nope, waarom zou ik... ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 14:59:
quote:..de radiateur trok alle kou weg... :?
ja uh je weet wat ik bedoel... toen nix aan stond, werd alles rond de 50 graden... dus hele circuit... maar toen ik de fan aanzette trok de radiateur alle kou weg van het circuit, dus werd de ene helft 20 graden, en de andere helft 80 graden ong

Verwijderd

sorry... ik snap nog steeds nix van wat je schrijft...kou weg trekken van het circuit...waar heb je het in hemelsnaam over...misschien dat het in nederlands wel lukt?...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 15:02:
[...]

ja uh je weet wat ik bedoel... toen nix aan stond, werd alles rond de 50 graden... dus hele circuit... maar toen ik de fan aanzette trok de radiateur alle kou weg van het circuit, dus werd de ene helft 20 graden, en de andere helft 80 graden ong
IMO is het gewoon zo, dat je water bij je rad we afgekoeld werd en omdat het zo goed als stilstaan, wordt het rondom de proc het water heel warm omdat het niet flowt.
Lijkt me redelijk logisch....
Je hebt waarschijnlijk wel enige stroming omdat het warme water naar boven wil, maar dat kan volgens mij nooit hard genoeg stromen om je proc koel te houden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 15:12:
[...]

IMO is het gewoon zo, dat je water bij je rad we afgekoeld werd en omdat het zo goed als stilstaan, wordt het rondom de proc het water heel warm omdat het niet flowt.
Lijkt me redelijk logisch....
Je hebt waarschijnlijk wel enige stroming omdat het warme water naar boven wil, maar dat kan volgens mij nooit hard genoeg stromen om je proc koel te houden.
precies, maar als je die fan uitzet van de radiateur, kan op een of andere manier de kou weer bij de warmte en word het hele circuit weer 50 graden. dus kun je zonder pomp, zonder herrie van de fan enzo gewoon door spelen :)

Verwijderd

het water in je rad zal altijd kouder zijn als in je cpublock..met name als je een externe rad heb..de water temp in je block zal zonder flow binnen enkele seconden de temp van je core bereiken...

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik gebruik mijn wc-setup eigenlijk ook altijd zonder de fan aan... Maakt alleen maar een hoop herrie en scheelde bij mij zo'n 7 graden :? Dus ik draai alleen maar met de fan aan als ik een beetje extra performance nodig heb...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 26 januari 2003 @ 16:34:
Ik gebruik mijn wc-setup eigenlijk ook altijd zonder de fan aan... Maakt alleen maar een hoop herrie en scheelde bij mij zo'n 7 graden :? Dus ik draai alleen maar met de fan aan als ik een beetje extra performance nodig heb...
zonder fan..ok..maar zonder pomp?....

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 11:17

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

What about stil dan.... Heb een CUV-266D met dual-PIII-1000. 2x een 2700RPM CPU Cooler, 1x een 80MM 2700RPM Casefan. Lekker stil toch. 32graden mobo, 52 graden CPU's stressed (32 graden idle)... Geen WC nodig dus....

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

DaRealRenzel schreef op 26 januari 2003 @ 16:46:
What about stil dan.... Heb een CUV-266D met dual-PIII-1000. 2x een 2700RPM CPU Cooler, 1x een 80MM 2700RPM Casefan. Lekker stil toch. 32graden mobo, 52 graden CPU's stressed (32 graden idle)... Geen WC nodig dus....
we hebben het hier over wc cooling niet over aircooling dus aub niet hier posten tenzij het over wc cooling gaat ok !

• JT
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

2700rpm is echt ongeveer 1200rpm teveel :X

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 16:39:
[...]

zonder fan..ok..maar zonder pomp?....
Volgensmij had de topic starter het ook niet over zonder pomp alleen maar iemand die hiero ook postte... sorry.. ff naam niet onthouden maar wel scherp opgemerkt :D

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 26 January 2003 @ 17:05:
[...]

Volgensmij had de topic starter het ook niet over zonder pomp alleen maar iemand die hiero ook postte... sorry.. ff naam niet onthouden maar wel scherp opgemerkt :D
de topic starter vroeg of hij zonder fan zou kunnen werken op een radiateur, dat is dus een ja. op die vraag.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

charrel

Cortisol4life..

ik draai op een innovatek's kleinste radiateur ook geen fan, gaat om proc in me sig. Word 37c maximaal, met fan word ie hooguit 30c

Verwijderd

Chakotay schreef op 26 januari 2003 @ 14:20:
[...]

Niet iedereen neemt waterkoeling voor performance, je kan het ook gebruiken om een stille PC te krijgen.

45 graden kan een palomino best hebben, 10 graden hoger ook nog wel, dus erg link wil ik het niet noemen :)
Heb je wel eens met warm/heet weer achter de pc gezeten. er word dan gewoon warme / heete lucht tegen de radiater aangeblazen. en aangezien die nog niet eens een fan heeft............... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 18:32:
[...]

Heb je wel eens met warm/heet weer achter de pc gezeten. er word dan gewoon warme / heete lucht tegen de radiater aangeblazen. en aangezien die nog niet eens een fan heeft............... 8)7
en..... wat wil je hiermee zeggen?...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 18:35:
[...]

en..... wat wil je hiermee zeggen?...
mijn oude athlon t 1ghz was de pijp uitgegaan door het warme weer vorig jaar.
vandaar . ik vertrouw dat niet , dat zonder fan en die dingeses

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:40 ]

Pagina: 1