[cpu] kapot na nieuwe koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
gister mijn nieuwe zalman koeler (zo'n waaier) in mijn pc gezet alles goed gemonteerd klein laagje koelpasta over de core ding er goed op zat goed vast via dat klik systeem. maja na de comp op te hebbem gestart 3 rooie ledjes dit lag aan het geheugen stond in het boekje wij dus weer snel ding eraf gehaald schoongemaakt (omdat we de 1e keer duidelijk koelpasta roke ) bij het schoon maken is er wat over de l1 brug(koelpasta) gekomen maar dat was ook goed wegehaald met nat stukje wc papier. ding er weer goed erop gezet pc aan en toen meteen 4 rooie lampjes met een stinkende doorgebrande lucht en ja we keken op de achterkant van de cpu en duidelijk door gebrand :'(

hoe kan dit nu komen ik weet zeker dat we hem er goed op hebben gedaan, en kan dit misschien nog met garantie worden geregeld ??

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Blijkbaar heb je hem er toch echt niet goed opgedaan hoor.... Had je m misschien verkeerd om?

Verwijderd

Doorgebrande CPU's vallen veelal onder geen enkel verhaal of wat dan ook onder de garantie.

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Bij mij is gister m'n proc ook doorgebrand, zou alleen niet weten hoe. Heb eystein gemailt en verteld wat er gebeurt is, ze hebben gelijk een nieuwe opgestuurd..

• disinfector
maar hoe kan je een koeler nou fout monteren ?? hij zat goed via dat klik systeem

• Intronic
Misschien raakte hij de core niet goed, kan altijd..

Verwijderd

Nat wc papier, nat van wat?

Verwijderd

was blijkbaar toch niet goed gemonteerd he. zeker scheef of zo.

je zou nog kunne proberen om hem terug te sturen maar ik vrees dat je geen nieuwe meer krijgt :/

(ik had mijn allereerste cpu (athlon t 1ghz) ook verbrand door een te lichte koeler (spire dingetje met 40mm fan) . ik had hem opgepoetst en terug gestuurd en kreeg een nieuwe.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

edit: mlaatmaar

[ Voor 95% gewijzigd door m-m op 26-01-2003 14:29 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Kan je een foto van de CPU en de onderkant van de koeler maken, als het kan met de pasta er nog op?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• disinfector
ik kan me niet voorstellen dat ie er verkeerd op heeft gezeten het werkt via een klik systeem en als je dat scheef doet past ie gewoon niet.

ik heb m gekocht bij citysystems zouden die een nieuwe geven als je vertelt wat er is gebeurt :X

ennuh hij was gewoon nat van water ;)

Verwijderd

jij gaat met een nat stukje wc papier koelpasta afhalen van je proc??? u crazy ?! vind je ut gek dat ie dan opeens het niet meer doet.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:22 ]

• disinfector
Chakotay schreef op 26 januari 2003 @ 14:10:
Kan je een foto van de CPU en de onderkant van de koeler maken, als het kan met de pasta er nog op?
kan helaas niet omdat m'n vader er weer op het gezet

maar een beschrijving dan :) : de bovenkant zag er nog mooi uit boven de core een zwarte gleuf maar dat was al volgens mijn vader op de achterkant was er iets door gebrand (stinkt nog)

Verwijderd

euhm... ik heb hier nog een Duron 800 liggen, het ding werkt nog perfect (gebruik hem vaakom spullen te testen, de duron heeft wel 5 dagen in een plas water gelegen... oops... imho moet een cpu tegen water kunnen wel alles heel goed drogen etc :)

• Intronic
Eh water is idd niet slim, ik heb het met een beetje wasbenzine eraf gehaald. Geen problemen mee gehad..

• disinfector
natuurlijk hebben we m er niet nat in gezet :)

Verwijderd

disinfector schreef op 26 januari 2003 @ 14:29:
natuurlijk hebben we m er niet nat in gezet :)
je weet hopelijk wel dat water toch nog in de bridges trekt ?!?!. je kunt nooit 100% al het water weg halen na 2 keertjes met een droog doekie erover......

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

disinfector schreef op 26 January 2003 @ 14:23:
[...]

kan helaas niet omdat m'n vader er weer op het gezet

maar een beschrijving dan :) : de bovenkant zag er nog mooi uit boven de core een zwarte gleuf maar dat was al volgens mijn vader op de achterkant was er iets door gebrand (stinkt nog)
Het ging me vooral om hoe de koelpasta verspreid was eigenlijk, daaraan is wel een beetje te zien of de koeler er goed op zat.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 08:22

AcouSE

Swedish Chef

Schade aan je CPU door het plaatsen (danwel fout plaatsen) van een nieuwe koeler valt altijd buiten de garantie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.