Toon posts:

Een filosofisch raadsel

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij zei tegen mij 'Punk is dood maar wij leven nog'.(een liedje van Gorki)

Het is een raadsel waar ik een boodschap in moet en zal vinden! Hij gaf me al 2 tips. Ik zal jullie de tekst geven, en de tips die hij mij gaf, messchien zien jullie meer.

Tekst:

De boot die wij bouwden was veel te groot
Daarom moest die boot zinken
Want onze God die is rechtvaardig
Voor wie hem onrecht doet

In de reddingssloep zaten oude vrouwen
Die wilden blijven bestaan
daarom keerde ik terug naar de bar
Waar dat vervelend orkest nog speelde

En die dag kwam ik weer te laat
Want ik kom altijd veel te laat
Al de prijzen worden uitgedeeld
Aan de held die het had verdiend

Breek de sleur en neem de schaar
Jouw haar wordt veel te lang
Buiten blaast de koude wind
Jouw verdronken kop weer droog

Vroeg naar bed zonder mededogen
Voor het laatste nieuws
Ik wens je vele natte dromen
Het is fijn dat jij hier bent

TIPS:

de boot - zinken ; een situatie gaat verloren. Verandering op komst.

reddingssloep -oude vrouwen : mens wil dat alles bij het oude blijft, kiest makkelijke wweg, liefst geen risico

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

De boot was te groot: was iets tegen de globalisering
De God van het kapitalisme is het geld. Wie hem onrecht doet, dus fraudeert, daarvoor is hij rechtvaardig: fraude loont.
Couplet 1: de wereld gaat ten onder aan het kapitalisme

Couplet 2: de meeste mensen proberen zich te redden door het verleden te verheerlijken. De schrijver is het daar ook niet mee eens, maar de huidige maatschappij bevalt hem niet (het vervelende orkest)

Couplet 3: Hij valt namelijk altijd buiten de boot. Anderen gaan er met de mooie dingen in het leven vandoor

Breek de sleur: kom in opstand
Couplet 4: kom in opstand en ontdoe je van de boze wereld (het water waarin je verdronken was)

Couplet 5: Schrijver realiseert zich dat die opstand tegen globasering toch geen zin heeft, de revolutie is mooi, maar hij ziet ook de mooie kanten ervan in (het is fijn dat jij hier bent).

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je het minder globaal moet zien, deze persoon is niet erg begaan met globalisering en wat er in de rest van de wereld gebeurt, ik ben ervan overtuigd dat je de verklaring van de tekst meer moet gaan zoeken op het niveau van 1 persoon en zijn leven.