Toon posts:

MPEG 2 movies bekijken in Mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben op de firma een digitale videocamera aangeschaft en we zouden graag bepaalde presentaties op CDROM naar klanten sturen. We zouden die filmpjes graag in MPEG2 formaat houden omdat die beduidend kleiner zijn dan AVI formaat.

Omdat we rekening moeten houden met het feit dat een groot aantal mensen geen player op hun PC hebben staan, zouden we er Windows Mediaplayer willen bij meesturen. Maar natuurlijk zit er geen MPEG2 codec in Mediaplayer. Weet er iemand van jullie waar ik zo een MPEG2 codec voor Mediaplayer zou kunnen vinden?

Google searches leveren mij altijd als resultaat op dat men PowerDVD of WINDVD aanraadt omdat die codec daar vanzelfsprekend wel inzit maar dat zijn dan weer betalende programma's of time limited programma's en aangezien het is om naar klanten te sturen kunnen we het niet maken om ff een crackje te doen ;)

Dus als iemand een MPEG2 Codec voor Mediaplayer zou hebben (als dat al bestaat) , dan zou ik heel dankbaar zijn.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

"AVI formaat"

AVI is geen standard codec, AVI kan zoveel zijn... Een DivX of een XviD is in dezelfde kwaliteit een stuk kleiner dan MPEG2. En dat zijn ook AVI's.

MPEG2 codecs voor WMP zijn er zat, ze zijn alleen niet allemaal even goed.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 13:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat ik kan aanbevelen is om er dan Media Player Classic bij te leveren. Deze Media Player is eigenlijk exact de oude Windows Media Player v6.4, maar deze bestaat uit slechts 1 executable die je zo kunt uitvoeren zonder installeren. Het enige wat dan natuurlijk nog wel geinstalleerd moet worden is de goede codec voor het videoformaat. Ik kan DivX of XviD net als dreeke veel meer aanraden als MPEG2.

URL Media Player Classic: http://vobsub.edensrising.com/

[ Voor 9% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-01-2003 13:21 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 26 January 2003 @ 13:20:
Wat ik kan aanbevelen is om er dan Media Player Classic bij te leveren. Deze Media Player is eigenlijk exact de oude Windows Media Player v6.4, maar deze bestaat uit slechts 1 executable die je zo kunt uitvoeren zonder installeren. Het enige wat dan natuurlijk nog wel geinstalleerd moet worden is de goede codec voor het videoformaat. Ik kan DivX of XviD net als dreeke veel meer aanraden als MPEG2.

URL Media Player Classic: http://vobsub.edensrising.com/
Mjah, maar dan is het wel zo dat je elk opgenomen filmpje moet gaan coderen uit zijn origineel formaat naar Divx formaat. En we willen het zo eenvoudig mogelijk houden aangezien er een secretaresse is die al die handelingen gaat moeten doen.

Die MP Classic is wel een goeie tip. Ik ga eens verder op zoek naar een MPEG2 codec. Of ik dan een DIVX codec of een MPEG2 codec neem maakt op zich uiteindelijk niet veel verschil qua extra installatie stapje maar ik vermijdt er wel een extra conversie mee.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:33

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Dat is niet waar wat je hierboven zegt. Je moet de video, welk formaat je ook hebt, toch nog omzetten naar óf MPEG2 (door middel van TMPEGEnc) of naar DivX/XViD (dmv VirtualDub bijvoorbeeld). De conversiestap heb je dus zoiezo nodig, alleen je moet de codec nog uitkiezen waar het naartoe geconverteerd moet worden.

Correctie: Natuurlijk niet als de bron MPEG2 of DivX is, aangezien je dan al het gewenste formaat hebt, maar aangezien er bar weinig Camcorders (lees: een stuk of 2 modellen van Sony) zijn die direct in MPEG2 opnemen, en de meeste camera's in het DV-formaat opnemen, is de omzetting toch écht nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door [BoSS] op 26-01-2003 13:49 . Reden: Redeneringsfoutje ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Zoals mij verteld is, haal je gewoon de film langs een firewire kabel over naar je PC. Via bijgeleverde software (Pinnacle studio) kan je editten en saven naar MPEG2 of naar AVI formaat. Misschien kan je dan wel een DIVX codec gebruiken in dat programma maar op zich maakt dat dan toch niet zoveel verschil meer. Met MPEG2 halen we een goeie 10 MB per minuutje film in goeie kwaliteit. Met DIVX kan dat misschien ietsje beter maar voor ons maakt dat geen wezenlijk verschil aangezien het toch op CDROM (in de latere toekomst op DVD) zal afgeleverd worden. Met het oog daarop willen we de MPEG2 gebruiken (als ik het goed voorheb dan hebben DVDplayers zoals PowerDVD of WINDVD toch de mpeg2 standaard?).

We willen een zo eenvoudig mogelijke installatie procedure. En of de klant dan de MPEG2 Codec installeert of de DIVX codec dat blijft dezelfde stap.

Ik heb een codec gevonden (Elecard MPEG2 Video Decoder v. 2.0 build 2313 ) op http://www.elecard.com/download/#mpeg2decoder die het aardig doet.

Uiteindelijk zou het ideaal zijn, als er geen "speciale" codec moest aan te pas komen en hij het met een standaard mediaplayer codec zou afspelen maar ik vrees dat de bestandsgrootte dan echt wel de pan uit zou swingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 13:55 ]

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Maak er een cDVD van ... zoek maar eens op google naar DVDit en cDVD

mpeg2 met player aan boord... suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Je kan natuurlijk ook iets van Windows Media gebruiken. Die codecs zijn ook gangbaar, en kunnen zo (automatisch) gedownload worden. Volgens mij kun je ze ook zo erbij op de CD zetten.

Je kan ook gewoon MPEG1 nemen, mits goed gecomprimeerd ziet dat er ook best acceptabel uit.
Pagina: 1