Toon posts:

[Geforce2mx-400 64mb] PII 233mhz herstart zichzelf

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
K heb al een lange tijd een goed draaiende pc. Het is een PII 233mhz, 128mb SDRAM (66mhz). Ik had win 98se geinstalleerd en mijn pc draaide zelfs divx af.

Nu kreeg ik van een vriend van mij een tip dat windows XP ook op mijn computer zou draaien. Dit heb ik geprobeerd. De installatie duurde echter 4 uur met het vervelende nadeel dat hij met nog 11 minuten resterend, vast sloeg en elke keer weer van voor af aan begon :(.

Na 3 pogingen had ik eindelijk windows XP geinstalleerd. Deze draaide zeer langzaam en ik kon geen drivers vinden vor un ASI-netwerkkaart, en niet voor mijn VooDoo2 kaart. Het opzetten van een netwerk (met een gehacked adsl-modem) was helemaal geen doen.

Ik besloot om weer windows 98 te installeren. Hierbij kwamen enkele problemen naar boven. Ik kon simpele setupŽs niet afmaken, en zo kon ik dus geen hardware installeren. Ik had een 32X cdrom-speler geinstalleerd, samen met eeen 16x lite-on brander.
Toen ik de brander eruit haalde was dit probleem vreemdgenoeg verholpen.
Mijn pc draaide niet meer zoals vanouds. Hij was langzamer en hij heeft nu de neiging om, zonder enkele foutmelding, vast te slaan en er valt niets meer mee te beginnen. Hij slaat al vast als ik kazaa en winamp en msn open heb staan.

Nu is er de afgelopen 2 weken nog iets bijgekomen: hij slaat niet meer vast --> hij start zichzelf gewoon op zonder enkele foutmelding.

Nou heb ik sinds kort een Geforce2mx-400 64mb gekocht en in mijn pc gezet. De installatie verliep langzaam maar wel met enkele haperingen.

Als ik nu een spel speel als UnrealTournament slaat de pc gegarandeerd vast na enkele seconden. Ik kan het spelen maar binnen de minuut start hij zichzelf weer op.

Ik heb tips gekregen van mensen die zeiden dat de voeding te laag was. Of dat de temperatuur te hoog was. Ik heb dit gecontroleerd, maar deze bleek niet hoger dan 43oC te komen.

Anderen zeiden dat het aan een bepaalde kaart lag. Ik heb dit geprobeerd met mijn oude video-kaart. Ook zonder geluidkaart en netwerkkaart, maar het probleem bleef bij het oude.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal 8)

Verwijderd

aangezien voor dat u winxp probeerde te installeren alles goed werkte is er iets zeer ernstig misgelopen.

Probeer eens uw bios te resetten en uw kaarten er eens uit te halen en er weer in te steken. Bij mij heeft dat ooit al eens geholpen met een gelijkaardig probleem.

Vergeet ook niet win98 opnieuw te installeren.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
Het is toch helemaal niet mogelijk om op een 233 mhz Windows Xp erop te zetten

volgens mij heb je minimaal 450 mhz nodig met 128 mb ram en 16 mb vid kaart

Verwijderd

Kun je even * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * lezen en aan de hand daarvan een betere topictitel bedenken ? Dan verander ik 'm voor je. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat dacht je van --> PII 233mhz herstart zichzelf

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik dit probleem opkunnen lossen door bv een 350 watt voeding erin te gooien?
De voeding die er nu inzit is namelijk net zou oude als de processor en het mobo:(

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 02:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Lees eens het Hangen en Opstartproblemen door. Daar heb je misschien wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
zal ik doen

Courage, zou jij de topictital kunnen veranderen voor mij?
PII 233mhz herstart zichzelf

Verwijderd

changed

Verwijderd

Topicstarter
Ik hep van alles geprobeert --> netwerkaart eruit, geluidskaart eruit, andere harde schijf, andere cdrom, ander geheugen.

Dit alles hielp HELEMAAL NIETS!!!

Bestaat er un proggie waar ik kan kijken of mijn cpu het nog wel goed doet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk wat bereikt (denk ik)

Zodra ik alleen mobo, 1dimm, cpu, koeling, hdd opstart, kan ik nu wel 3dmark openen.

Voorheen startte de pc zichzelf overnieuw op. Nu kn ik de test draaiend zien, maar na enkele seconden kom ik zonder foutmelding weer terug in het windows-scherm.

Heeft iemand maar ook enig idee wat er aan de hand is?

Ik kan zelf wel raden dat dit door de voeding komt. MAAR waarom doet mijn videokaart dan zo raar? Ik heb un AGP 2x slot en de video kaart ondersteunt deze.

Please help

Verwijderd

STIMPPYYY
hmm.... kweenie....

Door STIMPPYYY - Sunday 26 January 2003 13:14

klopt niet helemaal (optimaal heb je 1.2 Ghz processor, 64 mb ram en 16 gfx card)
minimaal , maar dan ook het allerlaagste wat ik ooit heb gezien en gehoord (600mhz proc, 32 mb ram, 8 mb vidiocard).

Je voeding verzwaren helpt niet, je kan 2 dingen doen aangezien je dat nog niet gedaan hebt formatteren of verdoen zoals je bezig bent. Er kunnen 2 dingen zijn gebeurd ofwel zit er nog windows xp in je pc, of je chipset kon niet aan omdat ik denk dat je zelfs niet een via4 hebt, maar via3, met andere woorden je moederbord moest al geflashed (updated) zijn (sowiezo omdat windows xp je moederbord nooit zal kennen gewoon te oud) .Ten derde ben je zo dom om xp op zo een oud systeem te zetten zonder te weten wat dat progje eigenlijk vraagt lol funny.:p
ik zal vanavond ofzo eens kijken wat ik kan vinden, maar neem aan het is bijna onvermijdelijk om zonder een format verder te gaan.

Verwijderd

btw windows xp zit nt shit en dat is eigenlijk fucking moeilijk om eruit te krijgen, zeer moeilijk dus je zit langer aan te zoeken hoe het eruit te krijgen dan een format en vollige installatie zou duren. :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn pc al enkele keren geformatteerd. Het spijt me dat ik dit vergeten ben te melden. Ik heb mijn harde schijf geofrmatteerd en nieuwe partities aangemaakt.

Verder heb ik mijn bios geflashed. Dit heb ik eergister pas gedaan. Als een soort noodoplossing.

XP heeft geen enkele kans meer. Ik heb zelfs een andere harde schijf erin gehad!

Verwijderd

Topicstarter
Dus win98se is nu weer mijn OS

Verwijderd

En doet 'ie het nu?

Verwijderd

Topicstarter
Nee bij 3dmark slaat ie nog steeds vast en als ik kazaa, trillian en winamp open heb staan slaat deze nog steeds vast. Het enige wat nog niet is getest is de CPU, mobo en de voeding. De kans dat het Software matig is, is heeel klein.

Verwijderd

Topicstarter
Bij 3dmark krijg ik ongeveer 5 seconden zeer mooi en vloeiend beeld bij 640X480 en 800x600 en 1024x768. Na die 5 seconden slaat deze vast zonder enige foutmelding.

Verwijderd

zet in je BIOS het AGP slot eens op 1x mode.

Dat gaat denk ik helpen... :>

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dit niet vinden in mijn BIOS. Ik kan alleen de AGP aperture size veranderen van 4 tot 265 MB. Ook kan ik enkele andere dingen veranderen. IK weet niet hoe het ook al weer heet, maar ik kon bij 3 AGP settings cached, enabled of disabled zetten

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 06:37:
STIMPPYYY
hmm.... kweenie....

Door STIMPPYYY - Sunday 26 January 2003 13:14

klopt niet helemaal (optimaal heb je 1.2 Ghz processor, 64 mb ram en 16 gfx card)
minimaal , maar dan ook het allerlaagste wat ik ooit heb gezien en gehoord (600mhz proc, 32 mb ram, 8 mb vidiocard).

Je voeding verzwaren helpt niet, je kan 2 dingen doen aangezien je dat nog niet gedaan hebt formatteren of verdoen zoals je bezig bent. Er kunnen 2 dingen zijn gebeurd ofwel zit er nog windows xp in je pc, of je chipset kon niet aan omdat ik denk dat je zelfs niet een via4 hebt, maar via3, met andere woorden je moederbord moest al geflashed (updated) zijn (sowiezo omdat windows xp je moederbord nooit zal kennen gewoon te oud) .Ten derde ben je zo dom om xp op zo een oud systeem te zetten zonder te weten wat dat progje eigenlijk vraagt lol funny.:p
ik zal vanavond ofzo eens kijken wat ik kan vinden, maar neem aan het is bijna onvermijdelijk om zonder een format verder te gaan.
Ik heb hier XPprof draaien op een pentium1 133 :) met een 1MB vidkaart. 32MB lukt niet (blue screens :( ) Maar >64MB werkt het wel goed :). XP heeft zelfs een minder zware proc nodig dan WinME :P.

tvw

Verwijderd

.... die super pc wil ik wel eens zien, wat zijn de specs?

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-04 09:41

T1eA

Browser

eyy p.pacman

ik ben ff heeel erg off-topic maar gebruikt de EDIT knop is ipv 2 berichten achter elkaar

ICT G33K

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen.

Hoe kan ik in mijn BIOS mijn AGP op 1x zetten??
Ik kan alleen de AGP aperture size veranderen van 4 tot 265 MB. Ook kan ik enkele andere dingen veranderen. IK weet niet hoe het ook al weer heet, maar ik kon bij 3 AGP settings cached, enabled of disabled zetten

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Ik heb hetzelfde gehad met zo'n pc, kwam eigenlijk heel simpel door de overkill van mijn videokaart (TNT2 M64 PCI), allemaal vastlopers, geen spel (o.a. ook UT niet) kunnen spelen!
ik denk gewoon dat die pc te langzaam is voor een gf 2mx-400, zeker als mijn 233, al te snel is voor een TNT2.
Dus of mobo en cpu upgraden, óf een andere videokaart erin.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem was allang voordat ik deze videokaart erin had zitten.

Me pc sloeg vast of starte zichzelf weer op --> lees bovenste Pos

Het echte probleem is dat ik niet eens een willekeurige setup kan afmaken omdat me pc zichzelf overnieuw opstart --> de videokaart is een bijkomend probleem.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 15:35 ]

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
start hij ook spontaan in win98 opnieuw op, of deed hij dat alleen in xp?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Topicstarter
hij start wel gewoon op zonder problemen. De windows installatie verloopt perfect en snel.

Hij startte zichzelf in XP niet zomaar op. Dit kwam pas nadat ik WIN 98 weer had geinstalleert.

Ik heb enige reacties van anderen gehad:

-CPU heeft een opdoffer gekregen
-Voeding is al oud
-Mainboard heeft storing
-Toch nog een fout in je BIOS (zelfs na un flash)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom zo ineens op een idee --> mijn pc is helemaal clean nu en hij gat oas raar doen in WIN98se.

Wat zou er kunnen gebeuren als ik nu WinXP installeer of win2000?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
p.pacman: Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv steeds meerdere berichten na elkaar te plaatsen (en dus steeds je topic te kicken).

[ Voor 11% gewijzigd door Pollewob op 29-01-2003 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zorry zal ik doen :)

Kan jij me misgien niet helpen? :P?
Pagina: 1