digi sat. delen in het huis

Pagina: 1
Acties:

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
We hebben thuis een digitale sat.
en iedereen kan het wel op zijn kamer kijken..
maar we willen dus dat iedereen op zijn eigen kamer kan kijkennaar de zender waar ze naar wilen kijken..

Ik heb in maastricht een paar winkels gebelt maar die weten het allemaal niet

dus nu de vraag:
weet iemand hier hoe dat gedaan kan worden?

deze hebben we

Imperfectionist.

Verwijderd

kan niet. een digi sat kan maar 1 zender tegelijk ontvangen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 12:59:
Werkt meerdere decoders dan wel :?

[ Voor 1% gewijzigd door jadjong op 26-01-2003 13:00 . Reden: Smilie repareren ]

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 12:59:
hmm
hoe doen ze dat dan bij bv. hotels
waar ze ook digi sat's hebben en iedere kamer naar een eigen zender kan kijken

Imperfectionist.

Verwijderd

jadjong schreef op 26 januari 2003 @ 13:00:
[...]

Werkt meerdere decoders dan wel :?
hehe, oeps

edit: ik had niet goed gekeken, dacht dat het om een eenvoudige huis-tuin-en-keuken ding ging

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 13:02 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ra5a schreef op 26 januari 2003 @ 13:01:
[...]

hmm
hoe doen ze dat dan bij bv. hotels
waar ze ook digi sat's hebben en iedere kamer naar een eigen zender kan kijken
Daar zijn speciale installaties voor, maar het is niet goedkoop en je hebt dan per kamer ook maar een beperkt aantal zenders tot je beschikking.

Je kunt wel een schotel met meerdere LNB's maken en ieder een eigen receiver geven.

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
Bigfoot schreef op 26 January 2003 @ 14:56:
[...]

Daar zijn speciale installaties voor, maar het is niet goedkoop en je hebt dan per kamer ook maar een beperkt aantal zenders tot je beschikking.

Je kunt wel een schotel met meerdere LNB's maken en ieder een eigen receiver geven.
4 lnb's aan 1 schotel?

Imperfectionist.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Ra5a schreef op 26 January 2003 @ 16:27:
[...]

4 lnb's aan 1 schotel?
Yeps, en 4 decoders..

En dan heb je 4 gelijktijdige kanalen..
je bent dan gewoon je eigen kabel-toko aan het opzetten zegmaar ;)

Verwijderd

je hebt totaal niet 4 lnbs nodig

er zijn ook lnbs die meerdere signalen kunnen verwerken ( liggen volgens mij op zo'n 150~180 euro gewoon ff een sattelietshop opzoeken in de gg of scoot en langs gaan )

je hebt of meerdere decoders nodig...

of een decoder met multiplexer als ik het goed heb en die multiplexer is een soort van toevoer naar de tuners van de tv's in huis.

echter multiplexers zijn niet bepaald goedkoop en niet direct beschikbaar op de particuliere markt

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 16:47:
je hebt totaal niet 4 lnbs nodig

er zijn ook lnbs die meerdere signalen kunnen verwerken ( liggen volgens mij op zo'n 150~180 euro gewoon ff een sattelietshop opzoeken in de gg of scoot en langs gaan )

je hebt of meerdere decoders nodig...

of een decoder met multiplexer als ik het goed heb en die multiplexer is een soort van toevoer naar de tuners van de tv's in huis.

echter multiplexers zijn niet bepaald goedkoop en niet direct beschikbaar op de particuliere markt
hmm
ik ga nu even zoeken..

maar zal er een kwaliteits verschil zijn tussen de meerdere opties?
die multiplexer zal waarschijnlijk niet de beste kwaliteit leveren...

maar zo belangrijk is het eigenlijk niet..
zolang ik stereo geluid heb ipv. mono en redelijk beeld ben ik (en de rest) ook wel tevreden..
omdat het toch voor de slaapkamers/keuken is..

Imperfectionist.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Jullie bedoelen z'n LNB Afbeeldingslocatie: http://www.cnj-electronics.com/satelliet/media/ALPS-4-SWITCHING.jpg

Kosten alleen 145 euro plus dat je nog eens 3 extra receivers erbij moet nemen als je op 4 verschillende plekken wil kijken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 11:08
Dit zal ik ook heel graag willen weten wij hebben nu ook thuis 2 receivers en het klopt inderdaad dat je beeld niet per tv kan delen. Maar ik vraag me af hoe kabel exploitanten het dan doen. dacht altijd dat die ook gewoon hun singnaal van de astra satteliet af haalden.

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
Ik heb nu een email gestuurt naar Echostar met de vraag, als hun reactie helpt zal ik het hier plaatsen

Imperfectionist.

Verwijderd

Een kabel boer heeft meestal een dik 19" rek staan met ontvangers.
Dus voor ieder kanaaltje een aparte ontvanger. Kan je thuis ook maken, maar ja kost wel wat...

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
mijn ouders hebben gewoon 2 tuners (canaldigital) die echt wel verschillende zenders kunnen zien, en er zit maar 1 lnb op de schotel, ik zal de volgende keer dat ik er ben eens kijken hoe het precies zit, maar het kan heel makkelijk en hoeft niet duur te zijn.

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En hoeveel kabels komen er uit die lnb? Juist.. 2.

Verwijderd

:D

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
pianoman schreef op 27 January 2003 @ 02:48:
mijn ouders hebben gewoon 2 tuners (canaldigital) die echt wel verschillende zenders kunnen zien, en er zit maar 1 lnb op de schotel, ik zal de volgende keer dat ik er ben eens kijken hoe het precies zit, maar het kan heel makkelijk en hoeft niet duur te zijn.
Je ziet idd nauwelijks verschil tussen een single en een twin-lnb, alleen komer er 2 kabels uit.
Pagina: 1