Hai,
aangezien het hier thuis handig is om de pc's via een router van Internet te voorzien, leek het me een goed idee om Freesco te installeren op een floppy
Ik had hiermee op school al ervaring, dus ik dacht het wel eventjes te doen.
De volgende config wordt gebruikt :
AMD 5x86 133 MHz
32 MB EDO RAM
Voodoo Rush
3COM ISA Etherlink III (Voor mn Chello)
NIC met een Realtek 8139C chipset voor naar de switch (4 ports, 10/100)
Er zijn 4 poorten = 1 uplink op de switch.
Mijn PC;s (2) zitten op de switch, poort 1 en 2.
Daarna loopt het kabeltje (allemaal straight) van mijn 2de netwerkkaart in de router naar poort 3, en poort 4 wordt gebruikt door 1 pc van mijn vader.
Nu had ik de router geconfigueerd middels optie "e".
DHCP aangezet, waardes op waardes gezet die worden aangeraden op de vele sites die ik kon vinden over Chello/Freesco.
IP Range had ik naar 192.168.0.100 gezet, de router kreeg als IP 192.168.0.1.
Tijdens het opstarten van Freesco herkend hij beide kaarten, waarna je ziet dat een IP adres door Chello wordt toegewezen aan mijn 3COM kaart.
Daarna echter noppes, Freesco is klaar met laden maar mn pc krijgt maar geen IP adres toegewezen door Freesco...(staat op door DHCP toegekend, Win XP Pro).
Ik kan nu echt niet bedenken wat er fout is, zelfs door de vele postings die klaarblijklijk zijn gedaan op dit forum werd ik niet wijzer...
Wie o wie?
aangezien het hier thuis handig is om de pc's via een router van Internet te voorzien, leek het me een goed idee om Freesco te installeren op een floppy
Ik had hiermee op school al ervaring, dus ik dacht het wel eventjes te doen.
De volgende config wordt gebruikt :
AMD 5x86 133 MHz
32 MB EDO RAM
Voodoo Rush
3COM ISA Etherlink III (Voor mn Chello)
NIC met een Realtek 8139C chipset voor naar de switch (4 ports, 10/100)
Er zijn 4 poorten = 1 uplink op de switch.
Mijn PC;s (2) zitten op de switch, poort 1 en 2.
Daarna loopt het kabeltje (allemaal straight) van mijn 2de netwerkkaart in de router naar poort 3, en poort 4 wordt gebruikt door 1 pc van mijn vader.
Nu had ik de router geconfigueerd middels optie "e".
DHCP aangezet, waardes op waardes gezet die worden aangeraden op de vele sites die ik kon vinden over Chello/Freesco.
IP Range had ik naar 192.168.0.100 gezet, de router kreeg als IP 192.168.0.1.
Tijdens het opstarten van Freesco herkend hij beide kaarten, waarna je ziet dat een IP adres door Chello wordt toegewezen aan mijn 3COM kaart.
Daarna echter noppes, Freesco is klaar met laden maar mn pc krijgt maar geen IP adres toegewezen door Freesco...(staat op door DHCP toegekend, Win XP Pro).
Ik kan nu echt niet bedenken wat er fout is, zelfs door de vele postings die klaarblijklijk zijn gedaan op dit forum werd ik niet wijzer...
Wie o wie?