Toon posts:

[3D] Maya Birail optie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hio ik heb dus een probleem met de Birail 3+ optie, ik ben met de moterkap bezig maar hij zil hem niet birailen, ik heb alles al geprobeerd incl snap to curve enzo hier een screen

Afbeeldingslocatie: http://www.counter-strike.nl/i/p/582.jpg

Pllz help :'(

Verwijderd

Zorg ervoor dat echt alle curves goed op elkaar aansluiten. Check alle uiteindes en snap deze op elkaar. Gooi ook de history even van je curves af... Dan moet het lukken!

Verwijderd

Topicstarter
Zou die history echt schelen??? Heb al snap to curves gedaaan!

Verwijderd

ik wil er wel effe naar kijken? maar ik kan geen private message sturen met mijn email ofzo? Stuur hem maar even naar: zwlazer@hotmail.com
Het aanknooppunt boven de persp op je screendump ziet er niet goed uit het lijkt wel alsof die punten niet goed liggen. Wat het ook nog kan zijn is dat de uiteinden niet overeen komen met elkaar. Dat je de ene curve van boven naar beneden hebt gemaakt zodat het beginpunt boven ligt en bij de andere juist onderin ligt?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat hek al geprobeerd, weet niet of het helemaal klopt bij degene diek gemaild heb hr srry

Verwijderd

Ik heb nog geen email ontvangen. Om te voorkomen dat de andere curves niet goed zijn dupliceer curve nr.1, een keer of 2 keer is maar net hoeveel profiles je wil. http://home.wanadoo.nl/files1/images/maya.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nog steeds geen mail dan doe ik het opnieuw, ik ben opnieuw begonnen maar weer dit

Error: mpBirailSrf5 (Mp Birail Srf Node): birail surface computation failed

Verwijderd

ik weet niet wat er fout gaat maar ik krijg maar geen email van je? Misschien moet je hem even in een .zip file gooien of .rar misschien bounced Hotmail de attachement?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ff w88 heb hem met mijn outloek gewoon verstuurd zal ut ff zippen. Heb hekm gerard en gemaild :D heb hem nu met mijn hotmail gemaild

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 19:47 ]

Verwijderd

Ok ik heb de onderste en de bovenste curves in 2 gebroken om je motorkap in 2 delen te kunnen biralen. Dit lukt alleen met 4 curves en birail 2+ maar niet met 3+, waarom weet ik niet maar ik ga het straks nog een keer proberen met nwe curves die ik zelf even namaak. Wat wel gelukt is "Boundary". Je selekteerd 4 curves in volgorde, bij Nurb Surfaces selekteer je "boundary" dan krijg je ook een surface tussen de curves. Je curves heb ik ook aangepast omdat de surface niet mooi werd. Dat komt door de horizontale curves de puntjes kwamen met elkaar niet overeen. Ik heb op een curve een paar punten verwijderd en op een andere juist een punt toegevoegd. Zie de gele lijn op de .jpg de vertex punten liggen nu wel op 1 lijn. Wat ook handig is om even het stukje over birailen te lezen. In Maya druk op F1 > Nurbs Modelling > Using Birail Tools.

Is het een Alfa Romeo 156? COol!!!! Ik rij al 8 jaar in een 145.

http://home.wanadoo.nl/files1/images/birail.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt en eeh (shame) het wordt een subaru wrx

Verwijderd

hehehehe LOL succes!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nu weeer een birail nodig en weer krijg ik deze --> Error: mpBirailSrf5 (Mp Birail Srf Node): birail surface computation failed fout, ik heb de points van 2 curves teeds bij mekaar gesnapt en gvd nog lukt het niet, met boundary luk the took nie erg.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:04
lol, hebben jullie geen msn/icq? :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
Hmm haha, nee er moet toch een simpele oplossing voor zijn, volges mij vind ik de birail in maya net zo kut als de boelaean in max.

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Je kan beter eerst jezelf de schuld geven dan een programma :)

Verwijderd

Topicstarter
ja is zo , maar moet je wmaar eens die birail gebruiken heb alles geprobeerd nog werkt nut niet!

• ZOMERZON

ZOMERZON

En wat werkt er dan niet......bij mij doet birail het gewoon

Verwijderd

ik bemoei me er niet meer mee hehehehehe...

je mist denk ik puur wat kennis van nurbs modelling en curves en ik snapte er eerst ook niets van

Industriële vormgeving word vaak gedaan met Alias Wavefront StudioTools omdat daar veel meer opties inzitten. Alleen dat is een heel ander pakket en ik snapte er niks van.

ik raad je aan om even te stoppen met je auto en wat simpelere objekten te modellen een auto is echt vet moeilijk!

ga flink oefenen en als het wat beter lukt ga dan weer verder met je auto

mijn 1e nurbs model was mijn Nokia 7110 daar ben ik geloof ik 3 weken mee bezig geweest en ik heb hem nooit afgekregen.

• ZOMERZON

ZOMERZON

Mwahh.... je moet wel weten wat je doet, dat is wel het belangrijkste....
Daarnaast heb je gewoon inzicht nodig en weten wat er moet gebeuren om het gewenste resultaat te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat is ut denk niet, met nurbs kenk wel omgaan maar wat ik oa bedoel is dat het volgens mij gewoon een minder prettig werkende opte is??? En ik ga het lekk erop een andere manier doen :p genoeg surface opties :D

• ZOMERZON

ZOMERZON

Tja.... een leek achter een computer zetten zal ook snel zeggen ' hey, hij werkt niet '

:)

Verwijderd

Topicstarter
je snpat wel wat ik bedoel maar de birail optie schijnt een ogede surface optie te zin zeg maar.

• ZOMERZON

ZOMERZON

dat is ook zo..... maar loft ook

elk heeft zijn voor- nadelen

Selecteer je je rails wel goed dan ?

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja eerst de 5 rails diek moest hebben en dan druk je op enter ofzow en dan je rail curves alles wat je moet doen staat in die hoe heet hij ook weer balk :D dat doe ik maar als ik de laatse gedaan heb deselecteerd hij ze alle 5 en is er gewooon geen surface

• ZOMERZON

ZOMERZON

Waarom doe je dan niet gewoon birail 2

selecteer je gewoon 2 rails + 1
en dan doe je hetzelfde voor de andere kant.......

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm idee kan ik es proberen
ik ga ook mara wat met loft en baoundary kloten
Pagina: 1